Skip to main content
Hei, kirjoitan nyt ongelmista joita olen kokenut sonera yhteyden kanssa viim. 5kk (ainakin)
Yhteys katkeaa todella usein (keskimäärin 5-10kertaa kuukaudessa, kuitenkin yleensä vain kerran päivässä). Tähän kyllä auttaa ihan perus modeemin buuttaus (ja 2-5minuutin odotus että yhteys alkais taas pelaa).
Toinen ongelma sitten se vähän ikävämpi eli PINGI menee korkeaksi jostain syystä. (enkä lataa mitään netistä jne. jota tätä häiriötä aiheuttaisi). Tässä kuin kirjottaa cmd:n esim ping sonera.fi niin ei kuitenkaan näytä mitään korkeita lukuja että 5-7ms mutta sitten esim online peleissä pingi voi nousta helposti tohon 70-100 ms ja kaikki muu online selailu on hitaampaa kuin normaalisti. Tähän ongelmaan ei sitten toimi mikään perus kokeilu kuin modemin buuttaaminen tai ipconfig /release, - renew.
Hei Fillee,

Laitoin modeemillesi tulemaan päivitystä. Päivityksen pitäisi asentua modeemille seuraavan 2 tunnin sisällä. Kokeile tämän jälkeen kytkeä modeemin palomuuri vielä pois käytöstä.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Online peleissä myös palvelimen sijainti ja käyttäjämäärät saattavat vaikuttaa viiveeseen.
Marko- kirjoitti:
Hei Fillee,

Laitoin modeemillesi tulemaan päivitystä. Päivityksen pitäisi asentua modeemille seuraavan 2 tunnin sisällä. Kokeile tämän jälkeen kytkeä modeemin palomuuri vielä pois käytöstä.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Online peleissä myös palvelimen sijainti ja käyttäjämäärät saattavat vaikuttaa viiveeseen.


Ettekö te saa näitä modeemeita kuntoon? Tuo on edelleen nähdäkseni virhe laitteessa jos sen perusominaisuuksia täytyy kytkeä pois päältä että modeemi toimisi edes jotenkin siedettävästi.

Itselläni EPC3825 toimi välillä useita viikkoja katkeillen vain muutaman kerran päivässä, mutta nyt on taas pari päivää menty perinteiseen viisi minuuttia nettiä - minuutti ping timeoutia -meiningillä.
Mitään palomuuriominaisuuksia ei ole ollut päällä laitteessani koskaan, eikä tämä tuo yhtään sen enempää vakautta teidän yhteyksiin.

Ongelmallista on, että yhteys pätkii erityisesti kun sitä käyttää, eli kuormittaa. Pelkkää pingiä jos ajaa, saattaa mennä kymmenenkin minuuttia ilman ongelmia, mutta heti kun yrittää jotain tiedostoa netistä ladata, alkavat ongelmat.

Ala-arvoista toimintaa Soneralta näiden ongelmien kanssa; asiakkaat taistelevat vuosikausia ettekä te tee asialle mitään.
Hei pupona

pupona kirjoitti:
Ettekö te saa näitä modeemeita kuntoon?

Laitteet tulevat meille suoraan valmistajan maahantuojalta jotka siten välittyvät suoraan asiakkaille alkuperäisessä paketissaan. Itse emme voi näiden laitteiden ohjelmistoihin / koodiin vaikuttaa vaan päivitykset tulevat Ciscon puolelta. Tottakai viestitämme saamistamme vikapalautteista heille eteenpäin ja pyydämme niihin korjaukset esim. juuri firmispäivityksen kautta.

Vastailin sinulle jo toisessa ketjussa liittyen sinun liittymäsi ongelmiin
Marko- kirjoitti:
Hei Fillee,

Laitoin modeemillesi tulemaan päivitystä. Päivityksen pitäisi asentua modeemille seuraavan 2 tunnin sisällä. Kokeile tämän jälkeen kytkeä modeemin palomuuri vielä pois käytöstä.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Online peleissä myös palvelimen sijainti ja käyttäjämäärät saattavat vaikuttaa viiveeseen.



Joo kokeilin ton, eipä toiminnu. Juuri nyt tällä hetkellä pingi pomppii peli servereillä 15-100. Kaikki muu kyllä tällä hetkellä toimii hyvin. Mutta toi kuitenkin estää pelaamisen tällä hetkellä. -.-


Tämä siis peliserverillä jossa pingi on normaalisti 15-20 koko ajan
Minkä takia Sonera vain ei ole valmis myöntämään, että kaapelitekniikka laajakaistan jakeluun on totaalisen valuvikainen ja herkkää sekä riippuvaista monesta muuttujasta.

EPC3825 modeemissa ei ole juurikaan muuta vikaa kuin tuo palomuuri, jonka saa kytkettyä pois alle 20sekunnissa.

Tänään ja eilen Varkaudessa Lehtoniemen kaupunginosassa 100mb kaapeli on pätkinyt etenkin kello 12-16, eilen pätkiminen oli rankempaa kuin tänään. Modeemi arvot huitelevat pilvissä. Kaapelitekniikasta johtuen, kohinoita ei pystytä korjaamaan sitä mukaan kun uusia ilmaantuu.

Olen itse luovuttanut jo, että kaapelinettini toimisi täydellisesti touko-marraskuu välisenä aikana, sitten talveksi onneksi tilanne rauhoittu juuri sopivasti kun päivät pimentyvät 😃

Missä menee muuten tällä hetkellä vikailmoitukseni ? 🙂 Kannattasko mun kysästä asiakaspalvelusta jo pikkuhiljaa vaikka yks ilmanen kk, tässä on tullut kärvisteltyä pätkivän netin kanssa koko kesä.

Älkää vaan tehkö mitään radikaalia, tarviin nettiä huomiseks. Yleensä kun lähetän todella rajun valitusviestin niin netti korahtaa jumiin 12tunniks ^^ Olen kyllä tyytyväinen sillä tavalla, että tänä vuonna netti on kyllä ollut paljon parempi kuin viime syksynä, jolloin se oli kauhea, joten suunta oikea !
Oliks toi 1 min sitten tapahtunut teidän tekemä modeemi bootti ? meinaan vaan, että alanko ite boottailemaan tota, jos sais jumit pois. 🙂
Kaapeli_Varkaus kirjoitti:
Minkä takia Sonera vain ei ole valmis myöntämään, että kaapelitekniikka laajakaistan jakeluun on totaalisen valuvikainen ja herkkää sekä riippuvaista monesta muuttujasta.

EPC3825 modeemissa ei ole juurikaan muuta vikaa kuin tuo palomuuri, jonka saa kytkettyä pois alle 20sekunnissa.


Ainakin minun EPC3825:ni käy jatkuvasti niin kuumana, että sen päällä voisi paistaa kananmunia. Tämä siis ilman mitään sen perustietoturvaominaisuuksia.
Kyllähän se nyt kertoo laitteen laadusta, jos siitä täytyy toiminnot kytkeä pois päältä että se jaksaisi edes jotenkuten perustehtävänsä hoitaa; Laite ei toimi kuten sen on suunniteltu toimivan ja kuten sen pitäisi toimia.

Minulla nuo palomuurit ovat olleet alusta lähtien pois päältä, eikä laite toimi. Vaikka Sonera miten firmwarea päivittelee.

Lisäksi yhteys katkoo mm. SSH-yhteydet jos niissä ei pidä keepaliveä tai naputa koko ajan; ts. jonkinlainden 60 sekunnin idle timeout taitaa Soneralla tai tuossa laitteessa olla, jonka korjaamista olen lukuisia kertoja vaatinut mutta Sonera vain sivuuttaa asian..

Vastaavasti aiemmin Elisan kaapeliverkossa olleena heidän yhteytensä eivät pätkineet. Ei se heidänkään kaapelimodeemi kaunis ollut, hyvä jos sai asetuksista kytkeä WLania pois päältä tai vaihtaa reitittävän ja siltaavan tilan välillä, mutta se toimi. En usko että kaapeliverkkoteknologiat tässä niin suuresti eroavat eri operaattoreilla.
Eli ping sonera.fi ja näin korkeet arvot.
Pätkii jotain ihan krejsinä, ei siis mitään ohjelmii käynnis jota tälläst aiheuttais. da fuq
Miten ei tota saada kuntoon. En ymmärrä
http://www.speedyshare.com/hGP4P/ping.jpg
Hei Fillee,

Mikäli yhteydessä on edelleen ongelmaa, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
fillee kirjoitti:
Eli ping sonera.fi ja näin korkeet arvot.
Pätkii jotain ihan krejsinä, ei siis mitään ohjelmii käynnis jota tälläst aiheuttais. da fuq
Miten ei tota saada kuntoon. En ymmärrä


Näinpä.
Minun "kiinteä" yhteyteni on tänään pätkinyt tn. jotain sadan - kahden sadan kerran välillä. Käytännössä yhteys katkeaa tällä hetkellä minuutin..neljän minuutin välein 15-65 sekunniksi.

MTR diagnostiikka kertoo surullista kieltään

Aug 22 16:15:40 2013
Last 146 pings
1. 10.20.60.1 ................?????...........................>...>...........................?.........?.................????????.?????????????????????????????
2. hkiasbr1-s0-0-0.datanet. .........?.?....??????...?..?..?..??...........?...>?.....?..?....................................?.........???????.?????????????????????????????


Modeemi käy kuumempana kuin naapurin tyttö eikä etätyöskentelystä tule hevon sitä itseään, kiitos Soneran. Olen 11.8. lähtien tehnyt päivittäin vikailmoituksen, eikä Sonera tee muuta kuin lähettää ohjeita että otapa palomuuri pois päältä kaapelimodeemista..

Seuraavaksi täytynee soittaa kuluttajaneuvojalle että mitä tässä voi tehdä, valittaa kuluttajariitalautakuntaan?
Hei Pupona,

Sinua on yritetty eilen tavoittaa vikailmoitukseen liittyen. Vikailmoituksesi on tällä hetkellä käsittelyssä ja toivotaan että ongelma saadaan ratkaistua.
Marko- kirjoitti:
Hei Pupona,

Sinua on yritetty eilen tavoittaa vikailmoitukseen liittyen. Vikailmoituksesi on tällä hetkellä käsittelyssä ja toivotaan että ongelma saadaan ratkaistua.


Kertoisitko vielä kuinka minua on yritetty tavoittaa?
Olen ollut koko päivän puhelimen ja sähköpostin äärellä. Olen kyllä itse soittanut eilen asiakaspalveluun ja tehnyt päivän kolmannen vikailmoituksen, mutta minuun päin kukaan ei ole ollut yhteydessä; pyydänkin että pysytte väitteissänne totuudessa.

Mikäli soitatte minulle, oletan että tämä tapahtuu puhelinnumerosta jonka näyttämistä ei ole estetty ja joka löytyy numeropalvelusta. Yksi puhelu minulle tuli eilen, jossa numero oli "Estetty". Tällaisia puheluita en ota vastaan, koska ne ovat usein suoramarkkinoijia jotka eivät myöskään kerro edustamaansa yritystä eivätkä suostu noudattamaan henkilötietolakia.

Voisiko olla, että toimittamanne kaapelimodeemit ovat väsähtäneitä?
Viestintäjohtajanne on taannoin mediassa varoitellut tällaisen vaaroista, ja tuo kyllä sopisi omankin yhteyteni vikakuvaukseen:

Modeemin hinta ei kerro laitteen tiedonsiirtokyvystä, mutta laatuun se vaikuttaa. Halpa laite on usein käytöstä väsynyt jo kolmen vuoden käytön jälkeen.

- Jos modeemin läpi menee jatkuvasti liikennevirtaa, niin sen sisällä oleva puskuri voi täyttyä. Silloin se täytyy joko vaihtaa uuteen tai reset-nappulasta tyhjentää se puskuri, sanoo Soneran viestintäjohtaja Ahti Martikainen.


http://yle.fi/uutiset/monesta_suomalaiskodista_loytyy_vasahtanyt_modeemi/5084544

Etteivät nuo Ciscon kaapelimodeemit vain olisi tällaisia halpoja laitteita, joiden puskurit täyttyvät jatkuvasti liikennevirrasta? Ohjeistatte meitä käyttäjiä usein resetoimaan modeemia ja poistamaan modeemin palomuuria käytöstä; johtuuko tämä modeemin puskurin täyttymisestä?
Hei Pupona,

Sinulle oli yritetty soittaa eilen klo 11 jälkeen. Ilmeisesti hiukan sen jälkeen kun olet meille päin ollut yhteydessä.

Suurimmalla osalla Cisco EPC3825 modeemi on toiminut ongelmitta. En osaa sanoa mistä kyseinen palomuuri ongelma aiheutuu. Laitteen valmistaja osaisi tähän vastailla ehkä paremmin tähän.

Tämä on kuitenkin tiedossa oleva ongelma kyseisen modeemin kanssa. Valitettavasti meillä ei kuitenkaan ole muita momeemimalleja tarjolla. Jos ongelma on palomuurista johtuvaa, niin ongelma poistuu kun palomuurin ottaa pois päältä.
Marko- kirjoitti:
Hei Pupona,

Sinulle oli yritetty soittaa eilen klo 11 jälkeen. Ilmeisesti hiukan sen jälkeen kun olet meille päin ollut yhteydessä.

Suurimmalla osalla Cisco EPC3825 modeemi on toiminut ongelmitta. En osaa sanoa mistä kyseinen palomuuri ongelma aiheutuu. Laitteen valmistaja osaisi tähän vastailla ehkä paremmin tähän.

Tämä on kuitenkin tiedossa oleva ongelma kyseisen modeemin kanssa. Valitettavasti meillä ei kuitenkaan ole muita momeemimalleja tarjolla. Jos ongelma on palomuurista johtuvaa, niin ongelma poistuu kun palomuurin ottaa pois päältä.


Hei,

puhelimeni puheluhistorian mukaan olen soittanut vikapalveluunne eilen kello 10.57.
Tämän jälkeen minulle on tullut soittoyritys numerosta jonka näyttäminen on ollut estetty; näkyy "Estetty" -tekstinä numeron sijaan, kello 11.15.

Mikäli tämä on ollut teidän yhteydenottoyrityksenne, minun täytyy pyytää että soitatte jatkossa numerosta joka näkyy myös soittajalle. Kokoisenne yrityksen luulisi voivan käyttämänsä puhelinnumeron näyttää asiakkaalle, ette kai te mitään huijareita ole, vaikka viestintäjohtajanne vähän mediassa puolitotuuksia laukookin? Eihän se ole yrityksenne linja, eihän?
Yhteykseni pätkii taas, eilen illalla vielä otin ton 100mbit käyttöön. Laitoin äsken Ping sonera.fi
ja arvot 31, 6, 9 ,32.
Tulisko minun saada uusi modeemi nyt kuin 100mbit? Tämä taitaa olla jo n. 2vuotta vanha



Marko- kirjoitti:
Hei Fillee,

Mikäli yhteydessä on edelleen ongelmaa, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

Hei fillee

Laitoin modeemillesi päivityksen tulemaan ja valtuutin sen uudestaan verkkoon. Jos yhteytesi jatkaa silti pätkimistä, kannattaa olla vikapalveluun yhteydessä.

Vastaa