Skip to main content
Parisen viikkoa sitten tuli uusi päivitys modeemiini (Zyzel p-870hn-51b). Tämän jälkeen yhteyteni on alkanut jatkuvasti katkeilla.

Vika tuskin on laitteessa. Yhteyteni on katkeillut epätavallisen usein koko sen ajan, jonka olen nykyisessä asunnossani asunut. Olen ajanut troubleshootin, ja vastauksessa kehotetaan käynnnistämään modeemi uudelleen. Yhteys pätki jo edellisen modeemin aikana.

Eräs ystäväni sai vian välillä poistumaan muuttamalla modeemini asetuksia. En kuitenkaan tiedä, mitä kaveri teki, ja nyt en saa häntä kiinni. Päivitys palautti modeemiini tehdasasetukset ja nyt homma on karannut täysin lapasesta.

Uudelleenkäynnistys kyllä palauttaa yhteyden, mutta hetken päästä yhteys katkeaa uudelleen. Arkisin saattaa mennä parikin päivää yhteyden katkeamatta, mutta viikonloppuisin pitää pahimmillaan käynnistellä modeemia puolen tunnin välein.

Yritin soittaa asiakaspalveluun, mutta eihän sen puhelinmasiinan läpi pääse millään ihmisen juttusille. Eikä testin ajaminen hyödyttänyt mitään, koska tällä hetkellä yhteys toimii. Mikä siis neuvoksi?
Hei Laitsa-26

Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan miltä liittymäsi näyttää. Käytätkö yhteyttä mahdollisesti langattoman (WLAN) verkon ylitse?
Nyt on numero lisätty. Minulla on pöytäkone, ja kaapelit on tarkistettu.
Hei Laitsa-26

Vilkaisin liittymääsi ja todella hitaalta se nyt vaikuttaa mutta yhteys ei suoranaisesti verkon ja laitteen välillä pätki. Laitteen olet ilmeisesti vuosi sitten meiltä saanut? Suosittelisin tässä tapauksessa tekemään asiasta suoraan vikailmoituksen vikapalveluun niin saadaan se korjattua.
Eihän sen puhemyllyn läpi pääse millään ihmisten puheille. Jätin automaattiin vikailmoituksen. Jos asiasta aiheutuu lisäkuluja, siirrän asian kuluttajasuoja-asiamiehelle. Kyllä palveluntarjoajalla pitää olla parempi palvelu.

Tämä on kuitenkin jo kolmas Soneran kautta hankittu modeemi, jonka kanssa yhteys pätkii, joten vika tuskin on laitteessa. Lisäksi tämäkin modeemi pätki alusta lähtien.
Hei Laitsa-26

Automaatin kautta jätetty vikailmoitus käy varsin hyvin asian hoitamiseksi. Jos yhteytesi on pätkinyt alusta asti jo useammalla modeemilla, voi ongelma olla silloin myös koneesi puolella. Jos yhteyttä on käytetty myös toisella koneella ja yhteys pätkii, vika silloin tuskin jää asuntosi sisäverkkoon ja turhaa asentajakäyntiä ei tästä aiheudu.

Vikailmoituksen voi jättää myös omien sivujen omien sivujen kautta palvelupyynnöllä.

Vastaa