Elikkä ongelmana on yhteyden katkeilu. Otin tammikuussa 24mbit yhteyden ja sen jälkeen ongelmat on alkaneet.
Ensin yhteys jumiutui n 3vko välein ja lähti ainoastaan soittamalla Soneran vikapalveluun josta he näppäilivät linjan takaisin auki ,oli joku "ristiriitatilanne".
No nyt viikon on yhteys pätkiny oikeastaan kokoaika, pahimmillaan ihan minuuttien sisään useamman kerran.
Mulla oli zyxelin modeemi, ja nyt hommasin uuden alink rr24 mutta pätkiminen jatkuu. Reitittemenä on dlink merkkinen laite. Eli mulla on kotiverkko jossa on kannettava langattomassa yhteydessä, ja pöytäkone joka on kaapelilla ja yhteys katkeilee molemmissa.
Puhelinjohto on mahd lyhyt ja uusittu jo monene kertaan joten siinä vikaa ei ole. käytössä vain windows vistan oma palomuuri.
Nyt laitoin tämän alink modeemin siltaavaan tilaan ja katson jatkuuko pätkiminen, ainaki linjan nopeus muuttui 18mbit kun se laski kokoaika pikkuhiljaa ja oli huonoimmillaan vain 8,5mbit.
Ainut homma että nyt en pääse enää Alink modeemin asetuksiin osoitteella 10.0.0.2 jolla se vielä ennen siltausta meni.
Oon soitellu soneralle, ja tehny vikailmoituksen. Onko homma niin että 24mbit yhteyttä ei saa kunnolla toimimaan? Asuinpaikka on Anjalankoski
onko yhteys nyt kovinkaan turvallinen ku tuo modeemi on siltaava, dlink reitittimestä en edes tiedä onko siinä omaa nat/palomuuria, ainakaan sen config sivuilla ei näy muutaku firewall välilehti. Joten vistan palomuuri on ainut joka tällähetkellä suojaa yhteyden?
Sivu 1 / 1
Juhak kirjoitti: Elikkä ongelmana on yhteyden katkeilu. Otin tammikuussa 24mbit yhteyden ja sen jälkeen ongelmat on alkaneet.
Ensin yhteys jumiutui n 3vko välein ja lähti ainoastaan soittamalla Soneran vikapalveluun josta he näppäilivät linjan takaisin auki ,oli joku "ristiriitatilanne".
No nyt viikon on yhteys pätkiny oikeastaan kokoaika, pahimmillaan ihan minuuttien sisään useamman kerran.
Mulla oli zyxelin modeemi, ja nyt hommasin uuden alink rr24 mutta pätkiminen jatkuu. Reitittemenä on dlink merkkinen laite. Eli mulla on kotiverkko jossa on kannettava langattomassa yhteydessä, ja pöytäkone joka on kaapelilla ja yhteys katkeilee molemmissa.
Puhelinjohto on mahd lyhyt ja uusittu jo monene kertaan joten siinä vikaa ei ole. käytössä vain windows vistan oma palomuuri.
Nyt laitoin tämän alink modeemin siltaavaan tilaan ja katson jatkuuko pätkiminen, ainaki linjan nopeus muuttui 18mbit kun se laski kokoaika pikkuhiljaa ja oli huonoimmillaan vain 8,5mbit.
Ainut homma että nyt en pääse enää Alink modeemin asetuksiin osoitteella 10.0.0.2 jolla se vielä ennen siltausta meni.
Oon soitellu soneralle, ja tehny vikailmoituksen. Onko homma niin että 24mbit yhteyttä ei saa kunnolla toimimaan? Asuinpaikka on Anjalankoski
onko yhteys nyt kovinkaan turvallinen ku tuo modeemi on siltaava, dlink reitittimestä en edes tiedä onko siinä omaa nat/palomuuria, ainakaan sen config sivuilla ei näy muutaku firewall välilehti. Joten vistan palomuuri on ainut joka tällähetkellä suojaa yhteyden?
Voi olla että pätkiminen johtui juuri siitä, että RR24 oli nattaavana. Kuluttajatason modeemit kun eivät oikein siihen hommaan ole suunniteltu - niissä ei yksinkertaisesti riitä teho, tai muisti loppuu kesken.
Pääset modeemin asetussivulle muuttamalla koneesi ip-osoitteeksi verkkoasetuksista vaikka 10.0.0.5.
Mitä tuohon nopeuteen tulee, melko harvoin 24-meganen yhteys muodostuu täydellä nopeudella. Ja jos reititin on suojaamassa, niin toki se oletuksena hoitaa hommansa, eli tekee osoitteenmuunnoksen ja muuraa yhteyden.
siis miten tuo tapahtuu käytännössä?
ip osoite 10.0.0.5 mut mitä aliverkon peite ja oletusyhdyskäytävksi? ja sitte dns?
ip osoite 10.0.0.5 mut mitä aliverkon peite ja oletusyhdyskäytävksi? ja sitte dns?
Juhak kirjoitti: siis miten tuo tapahtuu käytännössä?
ip osoite 10.0.0.5 mut mitä aliverkon peite ja oletusyhdyskäytävksi? ja sitte dns?
Aliverkon peite 255.255.255.0. Yhdyskäytävää ja DNS:ää ei tarvi kun liikennöit vain modeemille.
Joo eipä loppunu pätkiminen. Pakko tulla siihen tulokseen että vika tosiaan on Soneran.
ei vissiin auta vaihtaa palveluntarjoajaa jos vika on talouden kaapeleissa. Saanko soneran kautta jonkun asiantuntijan mittailee noita puhelinrasiasta tulevia tietoja että onko vika niissä.
tuntuu että vika olis se ku tää on 24 full rate, ja linja ei pysy päällä yksinkertasesti tolla nopeudella, sit tää aiina katkeaa ja hakee uusiks. välillä pätkii ihan sekunnin välein, välillä toimii jopa 5tuntia.
Ei viittis nopeutta laskea 8mbit koska hintahan on lähes sama.
tuntuu että vika olis se ku tää on 24 full rate, ja linja ei pysy päällä yksinkertasesti tolla nopeudella, sit tää aiina katkeaa ja hakee uusiks. välillä pätkii ihan sekunnin välein, välillä toimii jopa 5tuntia.
Ei viittis nopeutta laskea 8mbit koska hintahan on lähes sama.
Mikäli ongelma ei ratkea, sinun kannattaa lähettää Soneran Omien Sivujen kautta (http://www.sonera.fi/omatsivut) Internetliittymän Ongelmatilanne - lomake Soneran asiakaspalveluun.
Liitä lomakkeelle tarkka ongelmankuvaus sekä tiedot testaamistasi laitteista.
T. Jarmo
Sonera Asiakaspalvelu
Liitä lomakkeelle tarkka ongelmankuvaus sekä tiedot testaamistasi laitteista.
T. Jarmo
Sonera Asiakaspalvelu
Jep, asentaja kävi tuossa keväällä, vaihtoi kaapeliparia ja sen jälkeen netti toimi pätkimättä. Mutta huvikseni mittasin yhtenä päivänä nopeuden ja se oli vain alle 4mbit (ihme kun ei pätkinyt), buuttasin modeemin jolloin nopeus nosi 18mbit ja nyt yhteys pätkii ihan kokoaika. Onko kaapelipari taas rikkoutunut?
Asentaja mittasin puhelinpistokkeen joka virheili niin paljon että ei mikään ihme kun netti ei pysy päällä.
Asentaja mittasin puhelinpistokkeen joka virheili niin paljon että ei mikään ihme kun netti ei pysy päällä.
Vastasinkin jo toiseen viestiketjuun samasta häiriöstä. Mikäli ongelma perustarkistusten jälkeen jatkuu, kannattaa tehdä uusi häiriöilmoitus ongelmasta Soneran Vikapalvelun tutkittavaksi.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.