Terve. Vaihdettiin reilu puoli vuotta sitten yhteyden nopeus 2mb -> 8mb. Sen jälkeen on satunnaista pätkimistä esiintynyt, sanotaanko keskiarvolta kerran päivässä. Tähän mennessä tuo ei ole erityisemmin häirinnyt, sillä yhteys katkeaa vain noin 20-30 sekunniksi. Entisellä nopeudella tätä ei tapahtunut koskaan. Eilen ja tänään taas yhteys on katkennut erittäin tiuhaan, eilen juuri kun koneella olisi pitänyt olla katkesi muutaman minuutin välein, ja tänään on jatkunut sama homma. Ei ole tähän mennessä ollut mahdollisuutta kokeilla toisella modeemilla josko siitä olisi kiinni, mutta yritän hommata toisen kokeiluun. Netistä myös luin juttuja että muillakin ihmisillä juurikin saman nopeudennoston jälkeen on tapahtunut tällaista, ja joissain tapauksissa nopeutta jouduttiin jonkin verran laskemaan, ja yhteys pelasi taas.
Apua ois kiva saada, en viitsi tuhlata eurojani jutellessani teidän puhuvalle päälle vikapalvelussa.
Sivu 1 / 1
Tällä hetkellä liittymässäsi linjoilla oleva modeemi on muodostanut ADSL-yhteyden hyvillä arvoilla eikä ADSL-modeemin ja -keskittimen välisessä liikenteessä esiinny virheitä. Yhteys modeemista ulospäin näyttää ainakin nyt hyvältä.
ADSL-liittymissä yhteyden ongelmat korostuvat suurimmilla nopeusluokilla, koska yhteyteen ei jää pienempien nopeusluokkien tapaan "pelivaraa". Tämä pätee sekä puhelinlinjoista että modeemista johtuviin ongelmiin.
Kertomasi katkomisen syytä ei ADSL-yhteyden tämän hetkisen tilan perusteella pysty arvioimaan, koska yhteys on nyt virheetön. Ohjeita ADSL-liittymän ongelmien rajaamiseen on Ohjeet ja vinkit - sivuilla.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
ADSL-liittymissä yhteyden ongelmat korostuvat suurimmilla nopeusluokilla, koska yhteyteen ei jää pienempien nopeusluokkien tapaan "pelivaraa". Tämä pätee sekä puhelinlinjoista että modeemista johtuviin ongelmiin.
Kertomasi katkomisen syytä ei ADSL-yhteyden tämän hetkisen tilan perusteella pysty arvioimaan, koska yhteys on nyt virheetön. Ohjeita ADSL-liittymän ongelmien rajaamiseen on Ohjeet ja vinkit - sivuilla.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Joo, yhteys on eilen illalla ja tänään ollut tosiaan virheetön. Se tästä tekeekin outoa, yleensä yhteys on katkeillut vähintään kerran päivässä tai erittäin usein, nyt näyttää taas toimivan. Pitää nyt muutama päivä katsoa jos tuo toimisi kunnolla.
Joom, tänään on taas pätkinyt, kello 13:20, 13:50 ja 14:47... Ja kyllähän tuo eilen illallakin muutamaan otteeseen pätkäs. Jotenkin en jaksa uskoa että ongelma on täällä päässä koska pätkiminen alkoi tosiaan vasta kun yhteden nopeutta nostettiin, voi toki olla mahdollista.
Taas sama tilanne kuin muutama päivä sitten eli modeemi linjoilla hyvillä arvoilla eikä modeemin ja keskittimen väliseessä liikenteessä esiinny virheilyä.
Oletko huomannut että säällä olisi vaikutusta yhteyden toimintaan? Esimerkiksi tuulella ja sateella voi olla vaikutusta ilmakaapelin kautta kulkevaan ADSL-yhteyteen. Tällaiset havainnot viittaisivat esimerkiksi huonoon liitokseen tai rikkinäiseen kaapeliin jossain ADSL-signaalin reitin varrella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Oletko huomannut että säällä olisi vaikutusta yhteyden toimintaan? Esimerkiksi tuulella ja sateella voi olla vaikutusta ilmakaapelin kautta kulkevaan ADSL-yhteyteen. Tällaiset havainnot viittaisivat esimerkiksi huonoon liitokseen tai rikkinäiseen kaapeliin jossain ADSL-signaalin reitin varrella.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tännää on koko päivän satanut ja välissä ukkostanutkin mutta eipä tuo yhteys ole kertaakaan poikki mennyt.. Jos nyt saisi sen toisen purkin kokeiluun niin tietäisi että onko siinä vika.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.