Skip to main content

Yhteys katkeilee jatkuvasti

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 24 katselukertaa

Eli, kuten otsikko paljastaa, niin netti katkeilee aivan jatkuvasti.
parhaimmassa tapauksessa liittymä toimii aivan normaalisti päivän tai pari, kunnes saattaa tulla päiviä jolloin yhteys katkeaa n. 15 sekunnin välein koko päivän.
Ongelma on jatkunut n. 2 kuukautta jo, eikä näytä korjaantuvan itsestään, joten olisi ihan kiva saada tietää mikä tässä nyt on vikana kun yksinkertainen netin selaaminen, kuten sähköpostin tarkistaminen saattaa venyä 15 minuutin operaatioksi parhaimpina päivinä.

5 kommenttia

  • July 22, 2013
Hei Mehukatti,

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistaa liittymäsi tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

  • July 26, 2013
Ok, asiakasnumero lisätty, kokeillaan uudestaan.

  • July 29, 2013
Hei mehukatti

Vilkaisin liittymääsi ja tällä hetkellä en löydä modeemia ollenkaan linjalta? Onko modeemisi nyt irroitettuna seinästä vai onko vika muuttunut niin ettei toimi enää ollenkaan? Vilkaisin liittymääsi toimintaa viime päiviltä ja näyttäisi siltä ettei yhteys ole pätkinyt verkon ja modeemin välillä.

Mikäli käytät yhteyttäsi koneen ja modeemin välillä langattomasti, voi vika olla myös siinä. Kannattaa kokeilla yhteyttä liittämällä tietokone ja modeemi kiinni toisiinsa ihan verkkokaapelilla. Kannattaa myös seurata alkaako modeemilaitteesi ADSL tai DSL valo vilkkumaan kun yhteys katkeaa.

  • September 23, 2013
Ensinnäkin, että näin tämän vaivan käyttäjätunnusten luomisessa ja vahvistamisessa (miksi tänne ei käy soneran tunnukset, LOL), niin parempi olisi ongelman ratketa.

Tein sopimuksen kaapelimodeemista kanssanne Rovaniemen asuntooni. YHTEYS PÄTKII JATKUVASTI sopimuksen alkamisesta lähtien. Tipun siis verkosta noin 15-30 minuutin välein. SE ON RAIVOSTUTTAVAA. Olen kokeillut jo kaikki netistä löytyvät help yourself-vinkkinne. Minulla on MacBook Air, eli en saa Ethernet-yhteyttä, JOTEN SE WIFIn toimivuus olisi ihan kiva.
Sammuttelen tässä nyt modeemia ja suljen Wifi-yhteyttä vartin välein. Spotifytä on turha kuunnella.
Gradun kirjoittaminen käyttämällä nettikirjastoja on yhtä riemua!

Kiitos, voisitteko tehdä asialle jotain.
Modeemi: Cisco

  • September 23, 2013
Hei Helmipee

Tiedoissasi näkyy kaksi laajakaistaliittymää osoitteeseesi. Onko sinulla tietoisesti kaksi modeemia käytössäsi asunnossasi vai onko toinen laitteista jossain muualla? Voisitko ilmoittaa kotona käytössä olevasi laitteen CM-MAC numeron esim. privaviestillä facebookin kautta niin laitetaan ohjelmistopäivitys ainakin aluksi tulemaan!

Ilmeisesti olit kokeillut nettivinkkien avulla jo tiputtaa modeemista WLAN-verkon suojausta pienemmäksi? Tämä ainakin on useilla MACin käyttäjillä kyseiseen ongelmaan ratkaisun tuonut.