Skip to main content
Hei. Asun Kuopiossa ja Sonera on ollut liittymänä 2006 syksystä lähtien.

Ongelma alkoi pääsiäisen tienoilla muistaakseni 7.4. kun kotiin tullessa modemista (A-Link RR24AP) oli DSL valo kateissa, modeemi toimi muuten hyvin. Ongelma on esiintynyt ennenkin n. vuoden välein, mutta korjaantunut asentamalla modeemi uudelleen. Tällä kertaa kyseinen ei kuitenkaan auttanut (eikä ohjelmiston päivittäminen) vaan modeemi ei ole saanut yhteyttä. Yhteys ei ole kertaakaan muutoin katkennut.

Asiakaspalvelusta neuvottiin kokeilemaan toisella modeemilla, koska edellinen oli jo 4 vuotta vanha ja saattoi olla rikki, ja tilalle on nyt hankittu käytetty ZyXEL P660 HW-D1, jolla myyjän mukaan oli internet toiminut (asetukset vastasivat Soneran ohjeita), mutta mitään yhtettä ei ole tullut vaikka olen modeemin uudelleen asentanut.

Alun perin ohjeet (2006) neuvoivat käyttämään DHCP asetuksia RR24AP:lla, mutta nyt kyseinen ei toimi, eikä toimi siltaavatkaan. Siltaava ei ole ZyXEL modemeissa saanut muodostettua yhteyttä myöskään.

Onko jotain Soneran päässä vialla vai onko minulla vielä jotain mitä voisin tehdä yhteyden kuntoon saamiseksi?

Toivoisin jonkun sortin yhteydenottoa tai korjausta tilanteen tiimoilta, joka ei sisällä soittoa tekniseen asiakastukeen, sillä edellisen kerran ottaessani yhteyttä minulle vain todettiin, että modeemini on oltava rikki vaikka sainkin sen myöhemmin itse toimimaan.

(Jos DHCP asetukset enää tämän nopeusluokan (24 MB) toimivat, olisi plussaa, jos sen asetukset ZyXEL modeemille postattaisiin)
Soneran äijät eivät tee mitään. Se on todettu homma.
Sonera ei myönnä ikinä mitään omia virheitään.
Puujalka: Jos yhteys toimi ollenkaan ja olet testannut sitä kahdella modeemilla, kannattaa liittymästä jättää vikailmoitus joko soittamalla numeroon 0206 90101 tai täyttämällä vikalomakkeen Omilla sivuilla.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa