Skip to main content

Yhteys muuttunut 8/1 ---> matelemiseksi

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Yhteys joulukuussa muuttunut huomattavan hitaaksi.
Olen tehnyt vikailmoituksen mutta yhteyttä ei ole otettu.
Vikapuhelimeen ei soita kukaan tervejärkinen.

Modeemi on päivitetty ja ei vaikutusta... modeemin merkki zyxel P-660HN-T1A.
Pystyykö täällä tekninen tuki auttamaan/tarkastamaan alueen tilanne?

8 kommenttia

  • December 13, 2012
Hei Hellonwheels,

Minkälaisia latausnopeuksia olet nyt yhteydellesi mittaillut? Jos et vielä ole testaillut niin sivuiltamme löytyvällä testillä voit tarkistaa tulokset. Testi kannattaa tehdä vähintään kahdella eri selaimella.

Kuinka vanha modeemi sinulla oli käytössä ja olitko modeemia jo testannut? Testannut modeemin toimivuutta toisessa liittymässä tai testannut toista modeemia omassa liittymässä?

Kerrotko vielä koska ongelma on alkanut tai koska se on havaittu?

  • December 13, 2012
Terve.

Nopeus pyörii suunnilleen 0.9/0.4.
Myös modeemi ilmoittaa että liittymä olisi 1/0.5.
Aivan kuin olisitte alentanut yhtäkkiä nopeuden tuohon 1/0.5.
Huomattu 11.12.2012. Marraskuun lopulla vielä toimi 8/1.
Jos käyn ostamassa uuden modeemin, jolla kokeilla, niin eikös se sitten Soneran periaattella mene teille se lasku jos ongelma ei poistu?

  • December 14, 2012
hellonwheels kirjoitti:

Myös modeemi ilmoittaa että liittymä olisi 1/0.5.


Minkälaiset on muut linjan arvot?

  • December 14, 2012
Hei Hellonwheels,

Tarkoititko että hyvitämmekö modeemin hinnan mikäli vika ei olekkaan itse laitteessa? Emme hyvitä. Laitteet ovat asiakkaiden vastuulla, kuten myös laitteen testaus.

Suosittelenkin mielummin että testaat modeemia jossakin toisessa liittymässä, esim sukulaisen, kaverin tai jonkun muun tutun luona. Joltain varmasti löytyy ADSL liittymä. Vaihtoehtoisesti voisi kysellä jos joku voisi lainata modeemia mitä voisit omassa yhteydessä testata.

Toki voit vikailmoituksen tehdä ilman modeemin testausta, mutta tällöin jää riski että vika onkin itse laitteessa. Jos viankorjaus menee asentajalle asti ja asentaja toteaa että vika jää modeemiin, niin näissä tapauksissa voi tulla turhasta asentajakäynnistä lasku. Tästä syystä modeemin testaaminen on erittäin tärkeää.

Tarkistin juuri linjasi arvot ja näyttää että juuri tällä hetkellä modeemisi kättelee linjan 5,4/1 megalla ja vaimennukset ovat hieman koholla linjapituuteen nähden. Vaikka vika suuremmalla todennäköisyydellä on verkon puolella, niin suosittelen kuitenkin tuon modeemin testausta, jos se vain on mahdollista.

Jos ongelma jatkuu, niin otathan vikapalveluumme yhteyttä, 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • December 14, 2012
Terve.

Hommattu uusi Asus-modeemi. Ei mitään vaikutusta.
Tehty vikailmoitus tekstiviestillä...

  • December 14, 2012
hellonwheels kirjoitti:
Terve.

Nopeus pyörii suunnilleen 0.9/0.4.
Myös modeemi ilmoittaa että liittymä olisi 1/0.5.
Aivan kuin olisitte alentanut yhtäkkiä nopeuden tuohon 1/0.5.
Huomattu 11.12.2012. Marraskuun lopulla vielä toimi 8/1.
Jos käyn ostamassa uuden modeemin, jolla kokeilla, niin eikös se sitten Soneran periaattella mene teille se lasku jos ongelma ei poistu?



Niin ja vaste on aina 30 pinnassa, hieman yli

  • December 17, 2012
Hei hellonwheels

30 vasteaika on normaali. Vikailmoitus on tosiaan tehty ja hidastelu on otettu meillä tutkintaan. Meiltä oli ehditty jo soitellankin sinulle vikailmoitukseen liittyen. Odotellaan, että asiantuntija saa tutkittua vikaa hieman tarkemmin. Tarvittaessa vikailmoitus siirretään asentajalle, mikäli etänä hidastelua ei saada korjattua.

Toivotaan, että vika saadaan korjattua mahdollisimman pian!

  • December 20, 2012
No niin. Asentaja käynyt ja vika korjattu! Verkossa oli vika. En tiedä lähemmin syytä.
Mutta nyt pelaa!