Skip to main content
Tuntuu yskivän hyvin nämä Soneran tarjoamat linjat. Tällä hetkellä olen piipahtamassa anoppilassa, jossa on ikävä kyllä Soneran liittymä vielä tällä hetkellä. En pysty edes töitä tekemään, kun tämä pentele katkoo ja pätkii joka toinen sekuntti.
Pystytkö tarkentamaan, että mikä liittymä ja mitä laitteita sinulla on käytössäsi ? Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyy ohjeita pätkimistapauksissa eri liittymätyypeille.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
Pystytkö tarkentamaan, että mikä liittymä ja mitä laitteita sinulla on käytössäsi ? Ohjeet ja vinkit -sivultamme löytyy ohjeita pätkimistapauksissa eri liittymätyypeille.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu


Ei millään pahalla, mutta lievää sisäänlukuongelmaa? Kun tarkennetaan tilannetta, tapaushetkellä olin anoppini luona käymässä. Hänellä on vielä toistaiseksi teidän tarjoama ADSL-liittymä (2/512), laitteena käytössä TeleWell TW-EA511. Liittymän SNR tuntui ainakin olevan ihan päin prinkkalaa, mitä tuossa tarkastelin kun liittymä oli linjoilla.

Nämä teidän tarjoamat "ohjeet ja vinkit" ovat kyllä aika peruskauraa, mitä ihmisille jaellaan puhelimenkin välityksellä (ihan hyvä katsoa nämä ensin läpi, eihän sitä koskaan tiedä asiakkaan osaamisesta. Onneksi sivut ovat sentään jokseenkin kevyet, että ehtii lataamaan vaikka vähän kaista olisikin jumissa).

Vanhemmat ihmiset (kuten anoppini) eivät välttämättä jaksa nillittää siitä, että heidän liittymät eivät toimi kunnolla, mutta jotain rajaa kuitenkin palveluiden tuottamiseen ja toteuttamiseen, sekä asiakasinformointiin.
Yleisesti ottaen, jos yhteydessä ilmenee ongelmia niin liittymässä kannattaa aina testata toista modeemia ja puhelinjohtoa tyhjässä linjassa. Jos ongelma toistuu toisillakin laitteilla, voi liittymästä jättää vikailmoituksen vianrajausautomaattiin.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa