Nyt on ollut pari kolme viikkoa Soneran 4G-liittymä ja Huawei E3276 -mokkula. Kuopion keskustassa, Niiralassa 3G pätkii parin minuutin välein (ajankohdasta riippumatta) ja 4G:hen ei pysty yhdistämään ollenkaan. Parhaimmillaan toimii vajaan tunnin, jonka jälkeen netti taas katkeaa ja joutuu odottamaan pari minuuttia, että yhdistää uudelleen.
Verkkotyypin muuttaminen ”Vain 3G”:hen ei muuta tilannetta yhtään, 4G:hen rajoitettaessa ei pysty yhdistämään ollenkaan nettiin.
Oudointa on, että mokkula ja Mobile Broadband eivät edes tajua, että netti katkeaa, vaan väittävät että kaikki on kunnossa. Sonera Avustaja antaa virheilmoituksen, tosin muuta hyötyä siitä ei olekkaan. Myös Windowsin verkon diagnostiikka löytää ongelman: ”Windows ei pysty vaihtamaan tietoja laitteen tai resurssin (ensisijainen DNS-palvelin) kanssa”.
Mokkulan siirtäminen, USB-portin vaihtaminen, lisäanteeni, ohjelman poistaminen ja uudelleen asentaminen eivät ole auttaneet sitten yhtään. Ja Saunalahden oma mobiililaajakaista -ohjelma on poistettu.
Ensimmäisenä päivänä netti toimi vielä ihan kohtalaisesti, ei pätkinyt tai hidastellut. Siitä seuraavan koko viikon joutuikin sitten olemaan ilman nettiä, koska olivat menneet antamaan väärän, rajoitetun liittymän, eivätkä suostuneet sitä edes liikkeessä vaihtamaan, vaan piti odottaa viikko puhelua. Vaihtoivat liittymän ja netti on toiminut surkeasti.
Ei enää hirmu kauaa viitsisi maksaa 4G yhteydestä, saati sitten liittymästä, joka ei toimi luvatulla tavalla. Saunalahdella ei ollut koskaan mitään ongelmia, miksi Soneralla?
Sivu 1 / 1
Hei KKooMikko!
Kiitos viestistäsi. Tämän Keskustelupalstan profiiliisi tallentamasi asiakasnumeron perusteella tarkistettuna kyse on todennäköisimmin Sonera Liikkuva Netti Plus -liittymästä, jonka kolme viimeistä numeroa ovat 593.
Kyseinen liittymä on 3G-verkon liittymä, joten liittymä ei voikaan toimia 4G-verkossa, vaikka käytössäsi onkin 4G-mokkula mallia Huawei E3276. Onkohan tässä kyseessä jokin väärinkäsitys liittymätyypin osalta?
Koska viestisi mukaan liittymä on alussa toiminut paremmin 3G-verkossa, on syytä tutkia ongelman aiheuttaja. Voit tehdä liittymästäsi vikailmoituksen Sonera Omien Sivujen kautta osoitteessa:
https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/?someid=some3417
Lisätietoja Sonera Omista Sivuista ohjeineen löytyy puolestaan osoitteessa:
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Omat_Sivut?someid=some3417
Rekisteröitymisen/sisäänkirjautumisen jälkeen valitaan oikea liittymä ja tämän jälkeen valitaan kohta Tee vikailmoitus, josta tulee ilmetä 3-5 kappaletta tarkkoja esimerkkiajankohtia (päivämäärä ja kellonaika), jolloin nettiyhteys on katkennut. Myös tieto käytössä olevan nettitikun mallista tarvitaan ja yhteysnumero, josta sinut parhaiten tavoittaa.
Kiitos viestistäsi. Tämän Keskustelupalstan profiiliisi tallentamasi asiakasnumeron perusteella tarkistettuna kyse on todennäköisimmin Sonera Liikkuva Netti Plus -liittymästä, jonka kolme viimeistä numeroa ovat 593.
Kyseinen liittymä on 3G-verkon liittymä, joten liittymä ei voikaan toimia 4G-verkossa, vaikka käytössäsi onkin 4G-mokkula mallia Huawei E3276. Onkohan tässä kyseessä jokin väärinkäsitys liittymätyypin osalta?
Koska viestisi mukaan liittymä on alussa toiminut paremmin 3G-verkossa, on syytä tutkia ongelman aiheuttaja. Voit tehdä liittymästäsi vikailmoituksen Sonera Omien Sivujen kautta osoitteessa:
https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/?someid=some3417
Lisätietoja Sonera Omista Sivuista ohjeineen löytyy puolestaan osoitteessa:
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Omat_Sivut?someid=some3417
Rekisteröitymisen/sisäänkirjautumisen jälkeen valitaan oikea liittymä ja tämän jälkeen valitaan kohta Tee vikailmoitus, josta tulee ilmetä 3-5 kappaletta tarkkoja esimerkkiajankohtia (päivämäärä ja kellonaika), jolloin nettiyhteys on katkennut. Myös tieto käytössä olevan nettitikun mallista tarvitaan ja yhteysnumero, josta sinut parhaiten tavoittaa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.