Tässä on mennyt reilu vuosi, ettei ole ollut suuremmin yhteysongelmia. Katselin viimevuotisia vastauksia, joita sain palstalla Discon EPC3825-modeemin suhteen, ja silloin neuvoista oli apua. Mutta nyt ohjeen mukaiset surfailuosoitteet (joissa piti käydä) ovat muuttuneet Skype-numeroiksi. Loppui järki. Miten jotakin täppiä voi tarkistaa soittamalla Skypeen?
Ensin kone alkoi jokunen viikko sitten sammua tupsahdella itsekseen (ei joka kerta mutta useasti päivässä), kun jätti päälle (lepotilaan tai muuten). Sitten alkoi yhteys katkeilla kesken työskentelynkin. Tai jos herättelen lepotilasta, niin internetyhteys on haettava Windowsin verkon diagnostiikan kautta. Diagnostiikka kertoo ongelmiksi vuoronperään mm. näitä joko yksistään tai useampia yhdessä:
- Kohteella ei ole kelvollista IP-määritystä.
- DSN-palvelin ei vastaa.
- Palvelimen nimen tai osoitteen tulkitseminen ei onnistunut.
- Yhteys tukiaseman, reitittimen tai kaapelimodeemin ja internetin välillä ei toimi.
Olisinpa onnellinen, jos saisin taas neuvoja, joilla ainakin vuoden verran pärjäisi.
Yhteys pätkii, kone harrastaa odottamomia sulkeutumisia
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.