Yhteys pätkii, Sonera laajakaista + Telewell tw-ea510ver3(c)



Näytä ensimmäinen kirjoitus

29 kommenttia

Hei Kaitsu_69

Linjaa oli tosiaan säädetty meidän puolelta ja pätkiminen oli saatu loppumaan. Ilmeisesti ongelma on palannut.

Saat vikailmoituksen uudelleen käsittelyyn vastaamalla sinulle tulleeseen tekstiviestiin. Sait varmaan tälläisen viestin: "Mikäli liittymäsi ei toimi, lähetä tekstiviesti "Häiriö numerosarja" numeroon 18100 niin otamme yhteyttä sinuun. T. Sonera"?

Mikäli pätkiminen jatkuu, vastaa ohjeen mukaisesti viestiin. Modeemi ja puhelinpistoke kannattaa tosiaan testata. Toivotaan, että vika saadaan korjattua pian!
Hei Arttu ja kumppanit,

Ette nyt ilmeisesti oikein ymmärrä mitä yritän sanoa, enkä minä ymmärrä Teidän vianselvityksen logiikkaa.

Kun tämä vika alkoi syyskuun alussa, ostin toisen modeemin varmuuden vuoksi mutta vika ei hävinnyt mihinkään. Testasin, tutkin ja seurasin asiaa ennenkuin tein vikailmoituksen.

Kun otetaan lähtökohta että yhteys on toiminut 3,5 vuotta ok ja nyt kun olen omat laitteet tarkistanut niin Te olette sitä mieltä että "oli vaan turhan nopea" ja väitätte ettei se voi olla Teidän puolella se vika tuolla keskuksessa. Olen useamman kerran omalla kohdalla ja tehdessäni hommia asiakkaille törmännyt siihen että siellä keskuksessa sattui olemaan se vika. Juu ja välillä laitteet eivät vaan tykkää toisistaan yms.

Eli lähinnä haluan kysyä ja kyseenalaistaa tuon vian korjauksen, miten Te näillä taustatiedoilla voitte nähdä asian näin? Vai onko kyse siitä että siellä kaapissa käynnin(vaihtamassa esim. DSLAM porttia tms.) tekee alihankkija niin se on silkkaa rahan tuhlausta kun homman voi hoitaa näin?

T. Kaj
Huomenta,

Tällä hetkellä ping ei aina vastaa ja arvot normipaketti koollakin +20ms

Vastaus isännältä 192.89.123.231: tavuja=1024 aika=33 ms TTL=251
Pyyntö aikakatkaistiin.
Vastaus isännältä 192.89.123.231: tavuja=1024 aika=33 ms TTL=251

Taidan laittaa sen tekstarin sinne vikapalveluun, Te kai voitte taas vinkata tästä ketjusta.

Vanha buffalon modeemi taisi pätkäistä jokusen kerran tuossa viikonlopun aikana ja nyt seinässä on taas tuo Telewell.

T. Kaj

EDIT: Tuossa vielä modeemin lokista...

Oct 16 09:40:41 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) successful ..
Oct 16 09:45:43 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:45:45 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:45:45 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:45:50 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:45:52 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:45:52 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:45:57 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:45:59 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:45:59 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:46:04 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:46:06 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:46:06 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:46:11 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:46:13 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:46:13 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:46:18 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Can not ping to DNS over 5 times, renew the IP ..
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Performing a DHCP renew
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Sending renew...
Oct 16 09:46:22 DHCP client: Sending renew...
Oct 16 09:46:24 DHCP client: Sending renew...
Oct 16 09:46:35 DHCP client: stop 6To4 ...
Oct 16 09:46:35 DHCP client: Sending discover...
Kiitos,

Nopeaa toimintaa, eli pingit palasivat normaalille tasolle kuten yhteyden nopeuskin. Näyttää vielä kadottelevan satunnaisesti pingiä, muttei kuitenkaan semmoisia nippuja (tuo 5 kertaa peräkkäin johon tuo modeemi reagoi) että esim. nettiradio vaikenisi.

Ja juu sain tekstiviestin että asia on laitettu asentajalle, laitan tänne infoa jos ja kun hukkaa tuota linjaa tai sitten vaan odottelen asentajan toimia.

T. Kaj

Vastaa