Hei,
Eli yhteys pätkii monta kertaa päivässä, laitteessa on ohjelmistoversio v2.04b-7.4-5.
Laite on muutaman viikon vanha ja ostettu sen vuoksi että myös aiempi Buffalo modeemi alkoi pätkimään, lieneekö vika Teidän linjoissa? Alla järjestelmä lokia Telewellistä.
T. Kaj
Oct 4 01:19:25 kernel: Linesync lost
Oct 4 01:19:26 kernel: Detect DSL status:0x08 into polling mode!!^M
Oct 4 01:19:31 kernel: Detect DSL status:0x00 into INT mode!!^M
Oct 4 01:19:31 kernel: Linesync lost
Oct 4 01:19:36 kernel: Detect DSL status:0x08 into polling mode!!^M
Oct 4 01:19:38 DHCP client: Broadcast a release
Oct 4 01:19:38 DHCP client: Sending release...
Oct 4 01:19:40 DHCP client: stop 6To4 ...
Oct 4 01:19:40 DHCP client: Entering released state
Oct 4 01:19:42 igmp[636]: igmp stop!
Oct 4 01:19:56 kernel: Detect DSL status:0x00 into INT mode!!^M
Oct 4 01:19:56 kernel: Linesync lost
Oct 4 01:19:58 kernel: Detect DSL status:0x08 into polling mode!!^M
Oct 4 01:20:03 kernel: Detect DSL status:0x00 into INT mode!!^M
Oct 4 01:20:03 kernel: Linesync lost
Oct 4 01:20:07 kernel: Detect DSL status:0x08 into polling mode!!^M
Oct 4 01:20:27 kernel: Detect DSL status:0x20 into INT mode!!^M
Oct 4 01:20:28 kernel: Linesync achieved
Oct 4 01:20:28 kernel: near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
Oct 4 01:20:28 kernel: near-end fast channel bit rate: 23638 kbps
Oct 4 01:20:28 kernel: far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
Oct 4 01:20:28 kernel: far-end fast channel bit rate: 2571 kbps
Oct 4 01:20:35 DHCP client: Performing a DHCP renew
Oct 4 01:20:35 DHCP client: Sending discover...
Oct 4 01:20:35 DHCP client: Sending select for xx.xxx.xxx.xx...
Oct 4 01:20:35 DHCP client: Lease of xx.xxx.xxx.xx obtained, lease time 43200
Oct 4 01:20:35 dnsmasq[428]: using nameserver 193.210.19.190#53
Oct 4 01:20:35 dnsmasq[428]: using nameserver 192.89.123.231#53
Oct 4 01:20:35 DHCP client: before call UpdateWANIP, unit=0, ip=xx.xxx.xxx.xx
Oct 4 01:20:35 igmp[742]: igmp started!
Yhteys pätkii, Sonera laajakaista + Telewell tw-ea510ver3(c)
Sivu 2 / 2
A
Hei Kaitsu_69
Linjaa oli tosiaan säädetty meidän puolelta ja pätkiminen oli saatu loppumaan. Ilmeisesti ongelma on palannut.
Saat vikailmoituksen uudelleen käsittelyyn vastaamalla sinulle tulleeseen tekstiviestiin. Sait varmaan tälläisen viestin: "Mikäli liittymäsi ei toimi, lähetä tekstiviesti "Häiriö numerosarja" numeroon 18100 niin otamme yhteyttä sinuun. T. Sonera"?
Mikäli pätkiminen jatkuu, vastaa ohjeen mukaisesti viestiin. Modeemi ja puhelinpistoke kannattaa tosiaan testata. Toivotaan, että vika saadaan korjattua pian!
Linjaa oli tosiaan säädetty meidän puolelta ja pätkiminen oli saatu loppumaan. Ilmeisesti ongelma on palannut.
Saat vikailmoituksen uudelleen käsittelyyn vastaamalla sinulle tulleeseen tekstiviestiin. Sait varmaan tälläisen viestin: "Mikäli liittymäsi ei toimi, lähetä tekstiviesti "Häiriö numerosarja" numeroon 18100 niin otamme yhteyttä sinuun. T. Sonera"?
Mikäli pätkiminen jatkuu, vastaa ohjeen mukaisesti viestiin. Modeemi ja puhelinpistoke kannattaa tosiaan testata. Toivotaan, että vika saadaan korjattua pian!
A
Hei Arttu ja kumppanit,
Ette nyt ilmeisesti oikein ymmärrä mitä yritän sanoa, enkä minä ymmärrä Teidän vianselvityksen logiikkaa.
Kun tämä vika alkoi syyskuun alussa, ostin toisen modeemin varmuuden vuoksi mutta vika ei hävinnyt mihinkään. Testasin, tutkin ja seurasin asiaa ennenkuin tein vikailmoituksen.
Kun otetaan lähtökohta että yhteys on toiminut 3,5 vuotta ok ja nyt kun olen omat laitteet tarkistanut niin Te olette sitä mieltä että "oli vaan turhan nopea" ja väitätte ettei se voi olla Teidän puolella se vika tuolla keskuksessa. Olen useamman kerran omalla kohdalla ja tehdessäni hommia asiakkaille törmännyt siihen että siellä keskuksessa sattui olemaan se vika. Juu ja välillä laitteet eivät vaan tykkää toisistaan yms.
Eli lähinnä haluan kysyä ja kyseenalaistaa tuon vian korjauksen, miten Te näillä taustatiedoilla voitte nähdä asian näin? Vai onko kyse siitä että siellä kaapissa käynnin(vaihtamassa esim. DSLAM porttia tms.) tekee alihankkija niin se on silkkaa rahan tuhlausta kun homman voi hoitaa näin?
T. Kaj
Ette nyt ilmeisesti oikein ymmärrä mitä yritän sanoa, enkä minä ymmärrä Teidän vianselvityksen logiikkaa.
Kun tämä vika alkoi syyskuun alussa, ostin toisen modeemin varmuuden vuoksi mutta vika ei hävinnyt mihinkään. Testasin, tutkin ja seurasin asiaa ennenkuin tein vikailmoituksen.
Kun otetaan lähtökohta että yhteys on toiminut 3,5 vuotta ok ja nyt kun olen omat laitteet tarkistanut niin Te olette sitä mieltä että "oli vaan turhan nopea" ja väitätte ettei se voi olla Teidän puolella se vika tuolla keskuksessa. Olen useamman kerran omalla kohdalla ja tehdessäni hommia asiakkaille törmännyt siihen että siellä keskuksessa sattui olemaan se vika. Juu ja välillä laitteet eivät vaan tykkää toisistaan yms.
Eli lähinnä haluan kysyä ja kyseenalaistaa tuon vian korjauksen, miten Te näillä taustatiedoilla voitte nähdä asian näin? Vai onko kyse siitä että siellä kaapissa käynnin(vaihtamassa esim. DSLAM porttia tms.) tekee alihankkija niin se on silkkaa rahan tuhlausta kun homman voi hoitaa näin?
T. Kaj
A
Huomenta,
Tällä hetkellä ping ei aina vastaa ja arvot normipaketti koollakin +20ms
Vastaus isännältä 192.89.123.231: tavuja=1024 aika=33 ms TTL=251
Pyyntö aikakatkaistiin.
Vastaus isännältä 192.89.123.231: tavuja=1024 aika=33 ms TTL=251
Taidan laittaa sen tekstarin sinne vikapalveluun, Te kai voitte taas vinkata tästä ketjusta.
Vanha buffalon modeemi taisi pätkäistä jokusen kerran tuossa viikonlopun aikana ja nyt seinässä on taas tuo Telewell.
T. Kaj
EDIT: Tuossa vielä modeemin lokista...
Oct 16 09:40:41 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) successful ..
Oct 16 09:45:43 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:45:45 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:45:45 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:45:50 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:45:52 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:45:52 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:45:57 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:45:59 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:45:59 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:46:04 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:46:06 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:46:06 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:46:11 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:46:13 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:46:13 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:46:18 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Can not ping to DNS over 5 times, renew the IP ..
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Performing a DHCP renew
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Sending renew...
Oct 16 09:46:22 DHCP client: Sending renew...
Oct 16 09:46:24 DHCP client: Sending renew...
Oct 16 09:46:35 DHCP client: stop 6To4 ...
Oct 16 09:46:35 DHCP client: Sending discover...
Tällä hetkellä ping ei aina vastaa ja arvot normipaketti koollakin +20ms
Vastaus isännältä 192.89.123.231: tavuja=1024 aika=33 ms TTL=251
Pyyntö aikakatkaistiin.
Vastaus isännältä 192.89.123.231: tavuja=1024 aika=33 ms TTL=251
Taidan laittaa sen tekstarin sinne vikapalveluun, Te kai voitte taas vinkata tästä ketjusta.
Vanha buffalon modeemi taisi pätkäistä jokusen kerran tuossa viikonlopun aikana ja nyt seinässä on taas tuo Telewell.
T. Kaj
EDIT: Tuossa vielä modeemin lokista...
Oct 16 09:40:41 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) successful ..
Oct 16 09:45:43 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:45:45 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:45:45 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:45:50 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:45:52 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:45:52 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:45:57 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:45:59 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:45:59 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:46:04 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:46:06 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:46:06 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:46:11 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:46:13 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:46:13 DHCP client: Can not ping to DNS, try next time ..
Oct 16 09:46:18 DHCP client: Ping to primary dns(192.89.123.231) fail
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Ping to sec dns(193.210.19.190) fail
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Can not ping to DNS over 5 times, renew the IP ..
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Performing a DHCP renew
Oct 16 09:46:20 DHCP client: Sending renew...
Oct 16 09:46:22 DHCP client: Sending renew...
Oct 16 09:46:24 DHCP client: Sending renew...
Oct 16 09:46:35 DHCP client: stop 6To4 ...
Oct 16 09:46:35 DHCP client: Sending discover...
A
Kiitos,
Nopeaa toimintaa, eli pingit palasivat normaalille tasolle kuten yhteyden nopeuskin. Näyttää vielä kadottelevan satunnaisesti pingiä, muttei kuitenkaan semmoisia nippuja (tuo 5 kertaa peräkkäin johon tuo modeemi reagoi) että esim. nettiradio vaikenisi.
Ja juu sain tekstiviestin että asia on laitettu asentajalle, laitan tänne infoa jos ja kun hukkaa tuota linjaa tai sitten vaan odottelen asentajan toimia.
T. Kaj
Nopeaa toimintaa, eli pingit palasivat normaalille tasolle kuten yhteyden nopeuskin. Näyttää vielä kadottelevan satunnaisesti pingiä, muttei kuitenkaan semmoisia nippuja (tuo 5 kertaa peräkkäin johon tuo modeemi reagoi) että esim. nettiradio vaikenisi.
Ja juu sain tekstiviestin että asia on laitettu asentajalle, laitan tänne infoa jos ja kun hukkaa tuota linjaa tai sitten vaan odottelen asentajan toimia.
T. Kaj
Sivu 2 / 2
Vastaa
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.