Skip to main content

Yhteys pätkii tunnin välein

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 4 katselukertaa

Minulla on kaapeli TV:n kautta 10 Mb yhteys ja yhteys on alkanut pätkiä noin kerran tunnissa. Yhteys menee pois päältä noin tunnin välein.
Asiakasnumero: *************
Modeemi cisco epc3825

Tässä muutama tällaisen katkoksen ajat. Modeemi pätkii myös silloin kun siinä ei ole kiinni laitetta.
Modeemivalot sammuivat ja tulivat taas päälle ja yhteys muodostui uudestaan.
Tämä on erittäin harmillinen vika, eikä oikein vastaa käsitystä siitä miten kiinteä yhteyden pitäisi toimia. Yhteyteni toimi aikaisemmin 2Mb nopeudella vakaasti mutta ongelma alkoivat kun otin Soneran 10Mb yhteyden ja Soneran lähettämän modeemin.

Katkokset sen jälkeen kun aloin niitä kirjaamaan ylös:
14.2. 10.13.-10.15
16.2. klo 13.09-13.10 ja 14.11-
17.2. 19.32-19.33, 20.34-22-35, 22.35-22.38
18.2. 0.36- 19.50-19.52, 20.51-20.52

20.2. 10.30-10.31
21.2. 9.47-9.48; ja 10.47-10.48 ja 11.47-11.50 12.54-12.57, 14.00-14.01, 14.52-14.5, 16.00-16.03, 16.54-17.01, 16.00-16.01, 20.00-20.02, 20.58-21.03, 21.58-22.00

23.2. 21.06, 22.06
24.2. 19.53-19.55, 20.50-20.54

Kokeilin eräässä toisessa ketjussa antamanne ohjeen mukaisesti myös muuttaa modeemin asetuksia kohdassa: SPI Firewall Protection: jossa ruksin kohdan Disable.
Katkokset jatkuvat.

7 kommenttia

  • February 25, 2013
Hei TapioOnnela,

Laitan verkon puolelta modeemiisi ohjelmistopäivityksen, jolla ongelma mahdollisesti korjautuu. Kun päivitys on tapahtunut, joudut mahdollisesti tekemään SPI Firewall Protection muutoksen uudestaan.

Voi myös olla, että ongelma poistuu pelkästään tuolla ohjelmistopäivityksellä. Seuraa hetki tilannetta ja kerro tänne poistuiko ongelma.

  • March 1, 2013
Timo- kirjoitti:
Hei TapioOnnela,

Laitan verkon puolelta modeemiisi ohjelmistopäivityksen, jolla ongelma mahdollisesti korjautuu. Kun päivitys on tapahtunut, joudut mahdollisesti tekemään SPI Firewall Protection muutoksen uudestaan.

Voi myös olla, että ongelma poistuu pelkästään tuolla ohjelmistopäivityksellä. Seuraa hetki tilannetta ja kerro tänne poistuiko ongelma.

Jep tuo tehosi! Nyt vaikuttaisi netti toimivan ilman katkoja. Kiitos!

  • March 1, 2013
Hieno juttu! Hyvää alkukevättä sinulle!

  • March 17, 2013
Nyt yhteys on ollut poikki eilisestä saakka kokonaan. Mitähän nyt on tapahtunut?

  • March 18, 2013
Hei TapioOnnela,

Onko yhteytesi vieläkin poikki? Äkkiseltään on hankala sanoa mikä mahtaa olla vikana mutta suosittelen tekemään peruskikat eli käynnistämään modeemin uudestaan ja mahdollisesti resetoimaan laitteen. Jos noista toimenpiteistä ei ole apua niin kannattaa soitella vikapalveluun, jotta ongelma saadaan selvitykseen mahdollisimman pian. Vikapalvelun tavoittaa numerosta 020690101 (mpm/pvm).

  • March 18, 2013
Timo- kirjoitti:
Hei TapioOnnela,

Onko yhteytesi vieläkin poikki? Äkkiseltään on hankala sanoa mikä mahtaa olla vikana mutta suosittelen tekemään peruskikat eli käynnistämään modeemin uudestaan ja mahdollisesti resetoimaan laitteen. Jos noista toimenpiteistä ei ole apua niin kannattaa soitella vikapalveluun, jotta ongelma saadaan selvitykseen mahdollisimman pian. Vikapalvelun tavoittaa numerosta 020690101 (mpm/pvm).

1. Yhteys ei ole lauantina jälkeen toiminut ollenkaan, mitään asetuksia en ole muuttanut, mutta yhteys katkesi.
2. Modeemia olen sammutellut ei auta.
3. Resetointi. Mistä ohjeet tähän toimenpiteeseen?
4. Miten Soneran laajakaistalaskusta voi reklamoida? Näin epävarmasta yhteydestä ei nimittäin kyllä mielellään maksa täyttä hintaa.

  • March 18, 2013
Tutkimattomia ovat bittien tiet. Yhteys alkoikin juuri äsken toimia! Toivottavasti ei tarvitsisi enää tästä asiasta viestejä lähetellä.