Skip to main content

Yhteys poikki monta kertaa päivässä

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 7 katselukertaa

Laajakaistayhteyteni toimi aiemmin aina moitteettomasti, mutta jo pitemmän aikaa siinä on ollut päivittäin useita useiden minuuttien katkoksia. Langaton yhteys tulee A-Link RR24AP-modeemin kautta.

Vikapalvelun automaatti väittää että kohteeseen tulevassa internet-yhteydessä ei olisi vikaa. Kuinka todennäköistä on että modeemini on alkanut piiputtaa ja katkoa yhteyttä? Modeemi on noin kolme vuotta vanha.

Ei ole tarjolla toista modeemia jolla kokeilla yhteyttä. Olisiko mahdollista selvittää ongelman syy ilman että ostaa uuden modeemin?

Sonera kun esittää noin sadan euron laskua aiheettomasta asentajan käynnistä, niin voiko uudesta modeemista pistää sitten laskun Soneralle, mikäli vika onkin Soneran verkossa, vaikka vikapalvelun robottisetä ja asiakaspalvelu toisin on todennut?

1 kommentti

  • June 12, 2012
Hei JiiPee73

Ohjeet ja vinkit sivuillamme on ohjeita ADSL yhteyden pätkimiseen.

Omat laitteet on syytä testata ennen vikailmoituksen jättämistä, sillä turhan asentajankäynnin maksu veloitetaan mikäli vika jää asiakkaan omiin laitteisiin.

Jos modeemia ei testaa, on hyvin vaikea selvittää jääkö vika verkon puolelle vai modeemiin. Tästä syystä laite tulisi aina testata.

Tämä ei välttämättä kuitenkaan tarkoita että täytyy ostaa uusi modeemi. Omaa modeemia voi testata jossakin muussa liittymässä tai voi tutulta lainata modeemia jota testaa omassa liittymässä.