Skip to main content
Meillä on nyt jo toista viikkoa yhteys pätkinyt Vantaalla. Teimme vika-ilmoituksen, jonka jälkeen lähdimme käymään kaupassa ja kaupasta palattuamme yhteys taas toimi loppu päivän. Koska Sonera veloittaa aiheettomasta vikailmoituksesta, niin peruimme vikailmoituksen. Seuraavana aamuna yhteys oli taas poikki, ilalla yhteys taas palasi hetkeksi päälle. Olen testannut yhteyttä kahdella eri modeemilla ja yhteyden toiminta jatkui satunnaisena, eli tähtien asento näyttää säätelevän pääseekö nettiin vai ei.

Tässä on nyt hiukan kädetön olo. En haluaisi ottaa sitä riskiä(maksaa laskua), että teen taas vikailmoituksen ja yhteys sattuukin toimimaan vikaa tutkittaessa. Tähän vikaanhan on jo nyt turhaan sijoitettu 50 euroa uuteen modeemiin.

PS. Tietotekniikka-alalla työskentelevänä ymmärrän että vikatilanteita ei voi täysin välttää, mutta toivoisin tehokkaampaa ja helpompaa vian etsintää.
Jos olet testannut yhteyttä kahdella eri modeemilla ja myöskin puhelinjohdolla, jäänee ongelma nyt siis omien laitteidesi ulkopuolelle. Tällöin on kyllä turvallista jättää vikailmoitus, jotta asia voidaan selvittää. Pätkimisongelmissa vianrajaus on hieman erilainen kuin jos yhteys ei toimisi ollenkaan, yleensä liittymän toimintaa seurataan muutama päivä ja tarvittaessa lähetetään asentaja paikalle. Sillä, toimiiko yhteys juuri asentajan käydessä, ei yleensä ole väliä, koska jos liittymää seurattaessa pätkimistä huomataan, tiedetään tällöin että yhteys kuitenkin ajoittain toimii ja että ongelmaa kuitenkin on. Suosittelen siis jättämään uuden vikailmoituksen joko soittamalla numeroon 0206 90101 tai täyttämällä vikailmoituslomakkeen Omilla sivuilla.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa