Laajakaistani (8/1) modeemissa paloivat kaikki tarvittavat valot, mutta lähes päivittäin yhteys katkeili siten, että näytölle tuli yhtäkkiä ilmoitus "Yhteyden muodostaminen epäonnistui" (silloinkin siis DSL-valo päällä). Käynnistämällä modeemin uudestaan yhteys palasi aina takaisin katketakseen taas ennemmin tai myöhemmin uudelleen (yhteysvalot kuitenkin aina päällä).
Kävin Asiakastuki-osion kyseistä tilannetta koskevia kohtia läpi:
-Modeemissa on väärät asetukset
-Modeemin ja tietokoneen välinen yhteys ei toimi
-Tietokoneen verkkoasetukset ovat väärät
Kaksi jälkimmäistä ovat kai epätodennäköisiä, koska yhteys toimi välillä moitteettomasti. Modeemini asetuksista löysin yhden kohdan, joka poikkesi antamistanne ohjeista. Yhteysmuotona oli routing, jonka muutin bridged-tilaan. Samalla hetkellä modeemin Internet-valo lakkasi palamasta. Muutin tilan takaisin routing-muotoon, jolloin kyseinen valo syttyi jälleen palamaan. Nettiyhteys ei kuitenkaan enää palannut.
Muita asetuksia en ole muuttanut. Nyt internet ei siis toimi enää lainkaan, vaikka yhteys keskukseen tuntuu koko ajan olevan olemassa. Missä voisi olla vika?
Yhteyskatkokset
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.