Skip to main content

Yhteyspätkii, kuka maksaa?

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 2 katselukertaa

Nettiyhteytemme katkeaa joka päivä. Soitin tästä vikapalveluunne ja siellä sanottiin, että he tekevät mahdollisesti jotain päivityksia ja minun tarvitsee resetoida modeemi ja digiboxi. Tämä ok. Mutta jos nämä eivät vikaa korjaa niin asiaa tullaan tutkimaan ja korjaamaan.Tässä minua ihmetyttää, että jos vika ei ole verkossa niin minulle tulee turhankäynnin maksu. Tämä siis tulee jos vika laitteissa, jotka ovat Soneran? Onko todella niin, että maksan jos vika on Soneran laitteissa, jotka ovat minulla käyttössä viihdepaketin myötä?

Todella raivostuttavaa esim. katsoa boxilta tallennetta, netti katkeaa, boxi menee jumiin ja tallennuksen katsominen aloitteva alusta (kelattava oikeaan kohtaan).

1 kommentti

  • February 8, 2013
Hei sahis,

Pienoinen väärinkäsitys on ilmeisesti tässä käynyt. Meiltä toimitetut Sonera Viihteen käyttämiseen tarkoitettu Thomsonin palvelureititin ja Motorolan digiboksi ovat vian selvityksessä myös meidän vastuullamme. Niistä ei siis tarvitse huolehtia, riittää kun teet pyydetyt toimenpiteet vian selvityksen yhteydessä. Kytkennät ja mahdolliset muut laitteet ovat asiakkaan vastuulla ja niitä pyydämme testaamaan mahdollisuuksien mukaan.

Jos yhteytesi tulee puhelinlinjaa pitkin (ADSL) on hyvä varmistaa, ettei puhelinjohdon pituus aiheuta ongelmaa. Suosituksena on noin 2m puhelinjohto ja jos siitä pidempää on pakko käyttää, kannattaa ainakin testata lyhyemmällä. Myös lankapuhelimet ja vastaavat voivat aiheuttaa näissä tapauksissa ongelmaa, joten kannattaa testata myös ilman niitä.

Muuten ei kannata huolehtia, yllämainitut asiat jos ovat kunnossa niin hyvillä mielin sinuna odottelisin ongelman ratkeamista ilman asentajakäyntimaksun pelkoa.