Lopultakin vikailmoitus hitaasta ja katkeilevasta ADSL:stä saavutti asentajan. Hän soitti ja kysyi onko päätelaite linjalla kun linjatutka kertoo sen olevan poikki. Olihan se linjalla ja toimi hitaasti. Sitten asentaja saapui paikan päälle ja mittasi katkosta yhteydessä. Tienvarren puhelinpylväässä oli toinen taloon tuleva johto poikki ja olen sujuvasti ja vähemmän sujuvasti käyttänyt nettiä reilun kaksi vuotta yhdellä langalla! Ilmankos signaali/häiriösuhde oli aika huono.
Lanka korjattiin ja modeemi kätteli heti 8000/1000 nopeudelle. Käytännön siirto hiukan hitaampi kun tuntuu nyt olevan muuta jypytystä Soneran yhteyksissä, pingikin välillä yli 500.
Ja sitten se hupaisa puoli. Asentajan testilaite kätteli nikottelematta yli 20 megan nopeudelle mutta koska linjapituus on 2200m ja 2000m on Soneran määrittelemä 24 megan nopeusluokan maksimi linjapituus niin en voi saada kuin nykyisen 8 megan yhteyden.
Sivu 1 / 1
Jos yhteydessäsi ilmenee yhä jonkinlaista häiriötä, kannattaa häiriöstä olla vielä yhteydessä vikapalveluumme.
Tietyn pituisille puhelinlinjoille ei toimiteta 24/1 Mbps -nopeusluokan liittymiä. Jos linjan pituus on liian pitkä, ei voida taata, että yhteys voi toimia nopeusluokassa riittävän luotettavasti.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Tietyn pituisille puhelinlinjoille ei toimiteta 24/1 Mbps -nopeusluokan liittymiä. Jos linjan pituus on liian pitkä, ei voida taata, että yhteys voi toimia nopeusluokassa riittävän luotettavasti.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.