Skip to main content

Ylimääräinen toimitusmaksu

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 2 katselukertaa

Tein helmikuun alussa sonera liikkeessä sopimuksen viihdepaketista. Vanhana soneran asiakkaana minulle tehtiin tarjous jossa ensimmäiset 12kk maksaa 29.90e ja toiset 12kk 39.90e.
Missään vaiheessa minulle ei sanallakaan mainittu 30e toimitusmaksusta eikä sitä myöskään mainita missään kohtaa siinä sopimuksessa johon olen nimeni laittanut, mutta sellainen maksu kuitenkin laskusta löytyi.

En ole tuota ylimääräistä 30e kyllä maksamassa ja Suomen lain mukaanhan kaikista maksuista pitää mainita eikä voida vain mielivaltaisesti lisätä niitä laskuun.
Olen ollut soneran asiakkaana vuodesta 2004 eikä minulla ole ollut mitään valittamista ennen tätä ja olisi kiva ettei tässäkään tarvitse alkaa ottamaan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä vaan homma hoituisi helposti esim lähettämällä minulle uusi lasku sähköpostiin jossa tuota toimitusmaksua ei ole.

Miksi muuten ainoa keino hoitaa näitä laskutus asioita netissä on tämä foorumi, facebook ja twitter? Miksi ei voi suoraan laskutukselle reklamoida virheellisestä laskusta?
Itse kun haluan hoitaa asiat netissä enkä puhelimella.

1 kommentti

  • April 18, 2013
Hei Partajeesus!

Mainitsit juuri kolme väylää olla Soneran Asiakaspalveluun yhteydessä netin kautta (Asiakaspalvelu hoitaa myös laskutusta). Ja viestisi tuli suoraan meille, väylä on auki :)
Kävin läpi allekirjoittamasi sopimuksen ja tottatosiaan. Sonera Kaupassa on käynyt kohdallasi "onnellinen virhe", eli sopimuksesta uupuu maininta Viihdelaitteiden toimitusmaksusta.
Toki asia korjataan kuntoon! Laskulle nro 68304369 on tehty 30e hyvitys. Voit vähentää summan laskun loppusummasta ja maksaa muutoin samoin tiedoin, eli käyttämällä aluperäistaä viite- ja tilinumeroa.
Aurinkoista keväänjatkoa sinulle :)