Skip to main content

ZTE 931WII

  • December 11, 2014
  • 14 kommenttia
  • 11 katselukertaa

Mulla on Soneran Extra laajakaista 100/10
Modeemina Soneralta tilattu ZTE 931WII
Nopeus on n. 64Mb/s langallisena. Mutta WLAN vain n.20Mb/s
Käsittääkseni laite pitäisi tukea 802.11b/g/n standardeja.
Samoin kannettavani tukee 802.11b/g/n.
Kuinka saan yhteyden toimimaan 802.11n tilassa?
Nyt yhteys on tolla 802.11g versiolla.

14 kommenttia

  • February 10, 2010
ZTE 931 WII VDSL2 - modeemin yhteydessä on valmistajan sivuilla mainittu "802.11b/g/n wireless router", mutta laitteen hallintasivuilla mikään ei viittaa siihen että laitteessa olisi tuki 802.11n - standardin WLAN-yhteydelle. Käsittääkseni 802.11n vaatii useamman antennin ja ZTE 931:ssä antenneja on vain yksi.

Modeemin hallinnassa (Wireless > Advanced) on WLAN-yhteyden nopeuteen liittyviä valintoja, mutta luulisin että oletusasetuksilla laite käyttää automaattisesti nopeinta langatonta yhteyttä. Voit tietenkin testata valitsemalla arvojen "Auto/Default" tilalle suurimman mahdollisen nopeuden 54M ja kokeilla onko merkitystä todelliseen maksiminopeuteen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

  • February 10, 2010
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
ZTE 931 WII VDSL2 - modeemin yhteydessä on valmistajan sivuilla mainittu "802.11b/g/n wireless router", mutta laitteen hallintasivuilla mikään ei viittaa siihen että laitteessa olisi tuki 802.11n - standardin WLAN-yhteydelle. Käsittääkseni 802.11n vaatii useamman antennin ja ZTE 931:ssä antenneja on vain yksi.

Modeemin hallinnassa (Wireless > Advanced) on WLAN-yhteyden nopeuteen liittyviä valintoja, mutta luulisin että oletusasetuksilla laite käyttää automaattisesti nopeinta langatonta yhteyttä. Voit tietenkin testata valitsemalla arvojen "Auto/Default" tilalle suurimman mahdollisen nopeuden 54M ja kokeilla onko merkitystä todelliseen maksiminopeuteen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


Moro!


Yksikin antenni riittää.


-shadows-

  • February 11, 2010
Löytyykö modeemiin mahdollisesti päivitystä,
jolla saisi ton 802.11n standardin käyttöön?

  • February 11, 2010
Valitettavasti itselläni ei ole suoraa tietoa softapäivityksistä laitteen osalta. Laitevalmistajan sivuiltakin löytyy aika heikosti tarkempia tietoja laitteesta.

Laitoin asiasta kyselyä eteenpäin ja vastaamme tähän ketjuun heti kun lisätietoja on kerrottavana.

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu

  • February 11, 2010
Kai siinä nyt jonkinmoinen manuaali tuli mukana?

-shadows-

  • February 11, 2010
Joo tuli!
Suomenkielinen erittäin suppea, jossa lähinnä perus käyttöönotto-ohje.(4 sivua)
Ei mitää laajempaa laitteen valmistajan manuaalia...

  • February 12, 2010
Pipru kirjoitti:
Joo tuli!
Suomenkielinen erittäin suppea, jossa lähinnä perus käyttöönotto-ohje.(4 sivua)
Ei mitää laajempaa laitteen valmistajan manuaalia...


Eikö ollu cd- levyä? Siellä on yleensä laajempi manuska lontooksi.


-shadows-

  • February 12, 2010
Ei ollut CD:tä tms..

  • February 12, 2010
Testailimme itse kyseistä laitetta testipenkissämme, emmekä kyllä löytäneet sen asetuksista muita kuin b- ja g -vaihtoehdot wlanille. Näillä standardeilla langattoman yhteyden pitäisi kuitenkin toimia 54 Mbps nopeudella.

Laitteen valmistajan sivuiltakaan ei kunnollista manuaalia sille löytynyt, joten olemme itsekin vain tuon suppean ohjekirjan varassa.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • February 12, 2010
Nyt näyttäisikin laitteelle löytyvän sekä kunnollinen ohjekirja, sekä muutamia päivityksiä. Löydät materiaalit täältä. Lisäämme ne Ohjeet ja vinkit -sivuillemme heti kun mahdollista.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

  • February 13, 2010
Tässä joku WI-FI sertifikaatti...

  • February 13, 2010
Saako ZTE 931WII VDSL2-modeemiin vaihdettua MTU:ta (maximum transmission unit) suuremmaksi? Yritän liittää ko. modeemin kautta Xbox 360 - pelikonsolia Xbox live-palveluun, mutta saan vastaukseksi, että MTU pitäisi muuttaa modeemin asetuksista suuremmaksi (min. 1364) tai automaattiseksi. En ole löytänyt modeemin asetuksista oikeaa kohtaa, mihin ko. parametrin saisi muutettua. Onnistuuko parametri vaihtaa vai joudunko vaihtamaan modeemin toiseen?

Terv. Heikki

  • February 19, 2010
Modeemin ohjekirjasta ei löytynyt tarkemmin tietoa tuohon MTU-arvoon liittyen, joten näyttää, että arvoa ei pääsisi muuttamaan ainakaan modeeminhallintasivun kautta.

Tiedossamme on ongelmatapaus, jossa asiakkaalla oli ollut ongelmaa PS3:n konsolin yhdistämisessä verkkoon ZTE 931 WII -laitteen kautta. Tähän ongelmaan oli auttanut kyseisessä tapauksessa UPnP -asetuksen poistaminen konsolin ja ZTE 931 WII -laitteen asetuksista.

Tämä on ehkä hakuammuntaa, koska kyse on kuitenkin eri konsolista, mutta voisit ehkä koittaa onko tuon kyseisen UPnP -asetuksen poistamisella mitään vaikutusta sinun ongelmatilanteessasi.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu

  • May 11, 2010
hhallila kirjoitti:
Saako ZTE 931WII VDSL2-modeemiin vaihdettua MTU:ta (maximum transmission unit) suuremmaksi? Yritän liittää ko. modeemin kautta Xbox 360 - pelikonsolia Xbox live-palveluun, mutta saan vastaukseksi, että MTU pitäisi muuttaa modeemin asetuksista suuremmaksi (min. 1364) tai automaattiseksi. En ole löytänyt modeemin asetuksista oikeaa kohtaa, mihin ko. parametrin saisi muutettua. Onnistuuko parametri vaihtaa vai joudunko vaihtamaan modeemin toiseen?

Terv. Heikki



Mulla oli tänään sama ongelma oman boksin kanssa. Jännä juttu sinänsä sillä aikaisemmin live toimi ongelmitta.

Ratkaisu ongelmaan:
1. upnp pois päältä. (eli siis kirjaudut reitittimeen sisään ja etsit vasemmasta laidasta kohdan unpn. raksi pois kohdasta enable unpn protocol -> save/apply)
itselläni mtu ongelma ratkesi tällä, mutta tilalle tuli nat ongelma. Eli xbox ilmoitti nat tyypiksi moderaten.

2. nat ongelmasta pääsee kun asetat dmc hostiin xboxin ip:n (löytyy kun menet xboxin system settings -> network settings -> configure network -> kirjoita kohta ip address ylös. tämän jälkeen etsit reitittimestä natin alta kohdan dmc host. kirjoita kenttään äsken etsimäsi xboxin ip osoite)
muista tallentaa asetukset

-joni