Skip to main content

ZTE Blade:n multimedia- ja internet -asetukset?

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Hei,

Mitkä ovat otsikon mukaiset asetukset puhelimelle, kun näillä Soneran asetuksilla en saa toimimaan?: http://www.sonera.fi/Asiakastuki/Matkap ... puhelimeen

Pitääkö multimediaviesteille ja internetyhteydelle olla eri asetukset vai, pitäisikö molemmat toimia samalla MMS -asetuksella?

7 kommenttia

  • January 17, 2011
Noilla asetuksilla pitäisi yhteyden toimia myös ZTE Blade -laitteella.

kokkoja3 kirjoitti:

Pitääkö multimediaviesteille ja internetyhteydelle olla eri asetukset vai, pitäisikö molemmat toimia samalla MMS -asetuksella?


Molemmille tulee olla asetettuna omat asetuksensa. Tässä on vielä erikseen internet-asetukset:
    1. Asetukset
    2. Langattomat ominaisuudet ja verkot
    3. Matkapuhelinverkot
    4. Yhteyspisteiden nimet
    5. Paina valikkonäppäintä > Uusi tukiasema, mikäli haluat lisätä uuden yhteysosoitteen
    6. Nimi: Sonera Internet
    7. Tukiasema: internet
    8. Välityspalvelin, Portti, Käyttäjänimi, Salasana, Palvelin, MMSC, MMS-valityspalvelin, MMS-portti: ei asetettu
    9. MCC: 244
    13. MNC: 91
    14. Todennustyyppi: ei asetettu tai PAP or CHAP
    15. Tukiaseman tyyppi: default


Joissain tilanteissa yhteyden tai multamediaviestien kanssa on ollut ongelmia, mikäli yhteyspisteissä on muita ylimääräisiä asetettuja yhteysosoitteita. Poista siis mahdolliset ylimääräiset yhteystiedot.

Mikäli näistä ohjeista ei ole apua, olethan yhteydessä Vikapalveluumme.

  • January 18, 2011
Kiitos asetuksista, vaikka ihan heti se ei noilla asetuksillakaan lähtenyt toimimaan. Lähti toimimaan vasta, kun verkkoasetuksista kytki Operaattori -toiminnon päälle. Tämä tiedoksi muillekin ihmettelijöille ;-)

  • January 19, 2011
Kiitos tiedosta!

  • March 9, 2011
Itselläni oli noiden asetusten kanssa taistelua, kun ne oli ilmeisesti jollain tapaa lukittu puhelimeen, eikä niitä saanut mitenkään muokattua. Latasin marketista Chee Wee's APN Controllerin ja deletoin kaikki asetukset, koska niitä ei muuten saanut poistettua. Tämän jälkeen lisäsin tuossa yläpuolella olevat asetukset ja jo rupesi toimimaan. Ainoa ongelma, jota vielä en ole saanut selvitettyä, on kun vaimon liittymän kanssa ei MMS viestit tule minulle, vaan joudun ne lähettämään omien sivujen kautta seuraavana päivänä lähetyksestä. Muilta ja muille viestit toimivat kuin unelma..

-Jussi-

  • March 10, 2011
Jussiaani kirjoitti:
Ainoa ongelma, jota vielä en ole saanut selvitettyä, on kun vaimon liittymän kanssa ei MMS viestit tule minulle, vaan joudun ne lähettämään omien sivujen kautta seuraavana päivänä lähetyksestä. Muilta ja muille viestit toimivat kuin unelma..


Jotta ongelmaa päästäisiin tutkimaan tarkemmin tämän yksittäisen liittymän kohdalta, tarvitsisimme vähän tarkempia tietoja: esimerkiksi sinulle lähetettyjen multimediaviestien lähetysaikoja. Parhaiten asian selvittäminen käy soittamalla Vikapalveluumme tai jättämällä Palvelupyynnön Omilta Sivuilta.

  • March 13, 2011
Nyt kun yritän käyttää puhelinta modeemina ja päästä JoinMe -ohjelman kautta laptop:lla internetiin, 3G -yhteys kytkeytyy heti pois päältä.

JoinMe -yhteysasetukset ovat seuraavat:
* Dial number: *99#
* User name:
* Password:
* Network provider: Sonera
* APN: internet
* IP address: automatically
* Preferred DNS server: 192.89.123.230
* Alternate DNS server: 192.89.123.231

Onko nuo asetukset oikein vai missä on vika?

  • March 14, 2011
kokkoja3: Asetukset vaikuttaisivat olevan oikein. Ilmeisesti et yritä yhteyden muodostusta Windows koneella, jolloin voisit asettaa puhelimen modeemiksi ohjauspaneelin kautta.