Skip to main content

ZTE MF 636 USB-modeemi ei asennu

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 1 katselukerta

Eli ostin käytetyn pöytätietokoneen, windows XP prof fi + SP3- käyttiksellä. Hankin ZTE - tikun ja pistin siihen soneran kortin kiinni ja kokeilin sitä läppärissäni, toimii hienosti, pamahti nettiin että hups vaan.

Mutta sitten pistin sen tähän pöytäkoneeseen (Fujitsu Siemens Scaleo P) etupaneelin USB-liittimeen. Ei mitään. Vaihdoin takaporttiin. Siellä käynnistyi tikulla oleva ohjelma, mutta kun Modem device-install - ohjelma käynnistyy, tulee virheilmoitus, josta kopsasin seuraavan raportin:
Virhekoodi: -5001 : 0x80070005
Virheilmoitus:
>SetupNewsetup.cpp (207)
PAPP:MODEM device
PVENDOR:
PGUID:93D34EE3-99B3-4DB1-8B0A-0A657466F90D
$14.0.0.162
@Windows XP Service Pack 3 (2600) IE 8.0.6001.18702

Kokeilin koneen USB-portteihin erilaisia laitteita, canon laser toimii, 16Gb Kingston toimii jne., kone on vain pari vuotta vanha. Teknisesti siis ok. Mutta mitä puuttuu, oi viisaat tietäjät, kun modeemi ei asennu. Asensin ZTE-sivuilta jostain australiasta uuden softan, mutta siinä tuli sama ilmoitus modeemista på engelska...

1 kommentti

  • November 17, 2009
Googletin tuolla Windowsin antamalla virhenumerolla ja etsin myös Microsoftin sivuilta, mutta laihaksi jäi lopputulos. Toivottavasti ongelma ja sen ratkaisu olisi tuttu jollekin muulle, ja saat vastauksen.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu