Moi!
Elikkäs ostin tommosen boksin tässä pari viikkoa sitten, kun vanha a-link sanoi sopimuksen irti. Ensimmäisellä käyttökerralla modeemi toimi moitteettomasti, wlan toimi jne. Tein vaadittavat salaukset wlaniin ja tarkistin vielä että VPI/VCI arvot olivat oikein, muuten purkki on oletustilassa.
No kuitenkin heti tuosta ensimmäisestä päivästä alkaen on netti pätkinyt kummassakin koneessa, läppärissä ja pöytäkoneessa, mutta ei yleensä samaan aikaan. Katkokset kestävät 10-30sekuntia, tosin nyt öisin alkanut katkomaan pitempiäkin aikoja. Kokeilin katkoksen aikana pingata jotain osoitetta, ja se meni läpi...
Mikä voisi olla vikana?
Sivu 1 / 1
Jos pingit menevät läpi, toimii yhteys tietokoneille asti kuten pitääkin. Ensimmäisenä lähtisin testaamaan, että jääkö yhteys jumiin jos tietokone on kytketty WLANin sijaan tavallisella verkkokaapelilla. Tällä tavoin saat rajattua, että onko vika WLAN-yhteydessä vai tietokoneella/tietokoneilla.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Siis läppäri on wlanilla yhteydessä nettin ja pöytäkone on kaapelilla, ja kummassakin yhteys pätkii. Pöytäkoneessa vielä itseasiassa pahemmin, kummassakin koneessa on ip-osoitteet automaattisella, mutta olen kokeillut myös laittaa kiinteän ip:n, ja sama pätkiminen jatkuu silti. En ymmärrä mikä voisi olla vikana..
Ongelman kuvauksen perusteella, ongelma voi rajautua jollain tavoin modeemin puolelle. Tilanteessa jossa yhteys olisi poikki yhtäaikaisesti kummallakin tietokoneellasi tai ping-testi ei onnistu, suosittelisin ensin käymään läpi ADSL-yhteys pätkii -ohjeemme.
Zyxel -modeemeilla on laitevalmistajan puolelta ilmainen kolmen kuukauden käyttöönottotuki, joten kannattaa olla myös heihin yhteydessä, jos ongelma ei ratkea. Ongelmassa voi myös koittaa modeemin ohjelmiston (firmwaren) päivitystä. Ennen päivitystä asiasta kannattaa kuitenkin kysyä laitevalmistajan tuen mielipidettä. Löydät Zyxelin tuen yhteystiedot täältä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Zyxel -modeemeilla on laitevalmistajan puolelta ilmainen kolmen kuukauden käyttöönottotuki, joten kannattaa olla myös heihin yhteydessä, jos ongelma ei ratkea. Ongelmassa voi myös koittaa modeemin ohjelmiston (firmwaren) päivitystä. Ennen päivitystä asiasta kannattaa kuitenkin kysyä laitevalmistajan tuen mielipidettä. Löydät Zyxelin tuen yhteystiedot täältä.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
pldm kirjoitti: Siis läppäri on wlanilla yhteydessä nettin ja pöytäkone on kaapelilla, ja kummassakin yhteys pätkii. Pöytäkoneessa vielä itseasiassa pahemmin, kummassakin koneessa on ip-osoitteet automaattisella, mutta olen kokeillut myös laittaa kiinteän ip:n, ja sama pätkiminen jatkuu silti. En ymmärrä mikä voisi olla vikana..
Minulla teki uusi Zyxeli samaa viime syksynä, kunnes parin kuukauden jälkeen se mykistyi tyystin. Sain takuukorjauksena uuden laitteen tilalle ja se on toiminut nikottelematta vuodenvaihteesta asti. Tosin nyt parin viikon aikana on netti pätkinyt mutta se on ollut soneran vikaa - dns-palvelimet hengettömiä aika-ajoin.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.