Skip to main content

ZyXEL P-660HN-T1A

  • December 11, 2014
  • 15 kommenttia
  • 33 katselukertaa

Minulla on ollut muutaman kuukauden Soneran valokaapeliliittymä ja ZyXEL P-660HN-T1A -boksi. Alusta alkaen laitteeseen ei ole saanut WLAN-yhteyttä kuin yhdellä laitteella kerrallaan. Tämän kanssa vielä pystyi elämäään, mutta kolme päivää sitten WLAN lopetti toiminnan kokonaan. Piuhalla saa yhteyden, mutta se ei ole pidempiakainen ratkaisu kun pöytäkone on jossain ihan muualla kuin puhelinpistoke enkä aio muuttaa sisustusta tämän takia. Yritin mennä os. http://198.168.1.1 tarkastelemaan asetuksia, mutta sinne ei saa yhteyttä. Resetoinnit jne buuttaukset on tehty tietenkin.

No sittenpä yritin Soneran sivuilta tehdä vikailmoitusta, mutta sen tekeminen päättyi siihen kun klikkasi kohtaan, että WLAN on käytössä. Sillä vaihtoehdolla ei saa ilmoitusta lähetettyä. Tulee vain teksti että vika mahdollisesti asetuksissa. Johan on kumma kun pitää vastata oikein että voi tehdä virheilmoituksen! Ja mitenkäs ne asetukset olisivat yön aikana päässeet muuttumaan. Omilla päättelyillä olin päätymässä tulokseen että vika laitteessa. Pienellä googlettelulla löysin muitakin joilla ongelmia samalla laitteella.

Saisikohan tällä ruinauksella Soneralta paremmat vehkeet?

15 kommenttia

  • June 12, 2013
Niin ja tietsikka toimii kyllä. Löytää vaikka mitä wlan-verkkoja ja pahimpaan netinnälkään olen käyttänyt kännykän hotspottia.

  • June 13, 2013
Hei KNI,

Vaikuttaisi tosiaan siltä että modeemiin olisi tullut jonkinlainen vika. Olethan vikapalveluumme yhteydessä, niin saadaan tuo modeemi ongelma kuntoon.

  • June 13, 2013
Ok, kiva.

Tuossa automatisoidussa vikapalvelunumerossa oli samaa vikaa kuin siinä nettiklikkailussa mitä yritin aiemmin. Puhutaan vain yhteyden toimimattomuudesta eikä missään vaiheessa tule vastaan kohtaa että Wlan ei toimi. Tai tuossa puhelimessa olisi aluksi tieten voinut jättää vapaankin viestin, mutta siinä kohtaa ohitin sen kun oletin, että jossain vaiheessa tulee ihminen jolle puhua. No toivottavasti meneepi eteenpäin kuitenkin...

  • June 14, 2013
Hei KNI,

Lisäilin tuonne automaatin tekemälle vikailmoitukselle kirjoittelemasi lisätiedot, niin siellä näkyy nyt mistä on tarkalleen kyse.

  • June 14, 2013
Minulla on ollut alusta lähtien myös tämä ongelma, että modeemiin voi yhdistää vain yhden langattoman laitteen. Onko tämä joku Soneran rajoitus vai? Myyjä ainakin mainosti kuinka laitteeseen voisi yhdistää monta tietokonetta tai puhelinta langattomasti.

  • June 17, 2013
Hei Kariyo ja KNI

Modeemissa ei ole mitään meidän laittamaan rajoitusta tai vastaavaa. Kyse on puhtaasti viasta. Onko kumpikaan teistä kokeillut päivittää Zyxelin ohjelmistoa?

Uuden ohjelmiston löydät täältä: http://www.zyxel.com/euosearch/dl-searc ... mit=SUBMIT

Uusin versio näyttäisi olevan: 340BYF10C0 25.12.2012.

  • June 17, 2013
Kyllä uusin versio on ollut alusta lähtien käytössä. Eri asetuksia ja resetointia on kokeiltu mutta ei siltikkään toimi kuin yhdessä laitteessa kerrallaan. Missä lie vika kun ei googlettamallakaan löydy ketään jolla olisi sama ongelma.

  • June 17, 2013
Hei Karioy

Oletko kysellyt asiaa koskaan Zyxelin suunnilta? Heillä voisi olla tarkempaa tietoa, onko kyseessä jokin yleisempi vika ja onko tähän jotain yksinkertaista korjausta. Mitään yleisempää ongelmaa ainakaan meidän tietoon ei ole tullut kyseisen modeemin kanssa.

Zyxelin tuki: http://www.zyxel.com/fi/fi/support/cont ... port.shtml

  • June 27, 2013
Juu olen kysynyt sieltä, kaikkia ohjeita on kokeiltu ja sieltäkin sanottiin että kaikki keinot on käytetty. Mitenkä tämän modeemin voi vaihtaa uuteen? Kai näissä joku takuu on?

  • June 28, 2013
Hei Kariyo,

Jos laite on tullut meidän kauttamme, niin siinä on vuoden takuu. Vikatilanteissa modeemin takuuvaihto tapahtuu vikapalvelumme kautta.

  • July 1, 2013
Nyt toimii.
Network > Wireless LAN > Advanced
802.11 Mode pitää vaihtaa 802.11b+g:ksi.

  • July 2, 2013
Samaa ongelmaa täälläkin ja firmis päivitetty uusimpaan. Wlan siis katkoo täälläkin miten sattuu ja käytössä on IP-kamera + HTC One ja siis puhelimessa loppuu datan liikkuminen kokonaan vaikka tiedoissa lukee, että on yhdistetty ja saanut IP:nkin. Resetoinnilla toimii noin päivän kunnes liikenne loppuu.

  • July 2, 2013
Kariyo kirjoitti:
Nyt toimii.
Network > Wireless LAN > Advanced
802.11 Mode pitää vaihtaa 802.11b+g:ksi.


Eli N ei toimi ollenkaan vai? Valmistusvialta kyllä kuulostaa jos pitää pakottaa heikompiin nopeuksiin kuin mainostettu toimivuus.

  • July 20, 2013
Mikäs on Soneran kanta asiaan, että onko kyseinen boksi viallinen kun se ei toimi oikein n tilassa, mutta toimii kyllä oikein b+g tilassa?

  • July 22, 2013
Hei Waqu,

On mahdollista että kyseessä on modeemin vika, jos WLAN ei suostu toimimaan kunnolla 802.11n tilassa. Tarkemmin asiaan vastauksen voisi saada esim. Zyxelin tuen kautta.

Jos kyseessä on laitteen vika ja takuu on vielä voimassa, niin laitteen vaihto onnistuu vikapalvelummme kautta.