Skip to main content
Elikkäs käytössä on soneran 8mb kiinteä netti ja ZyXelin P-660HN-T1A modeemi. Nopeus toimii moitteettomasti, mutta ongelmat alkavat kun DSL ja INTERNET valo sammuvat ja netti luonnollisesti katkeaa. Hetken päästä DSL valo vilkkuu ja välkkyy, ja vasta noin 25-30s päästä INTERNET valo syttyy punaiseksi ja sen jälkeen keltaiseksi. Tämän valoshown jälkeen netti taas toimii normaalisti, kunnes sama tapahtuu uudelleen. Parhaillaan tätä tapahtuu nu:3rec5mfn]useita[/u:3rec5mfn] kertoja 3u:3rec5mfn]tunnissa[/u:3rec5mfn], mutta välillä voit surffata/pelata koko illan netissä ilman ongelmia. Sama ongelma toistuu käytitpä langatonta tai piuhaa.

Lisäksi noin kuukausi sitten netti katkesi kokonaan, josta tietenkin teimme vikailmoituksen. Selvisi että lanka meillepäin oli kokonaan poikka, jonka korjausmies sitten kävi korjaamassa. Kyseistä DSL-INTERNET valo ongelmaa tosin ilmeni jo ennen langan katkeamista.

Kohtalotovereita, vinkkejä korjaukseen?
Hei kanojenkasvattaja

Vilkaisin yhteyttäsi ja se tosiaan katkeilee modeemin ja verkon välillä koko ajan. Onko sinulla käytössä jokin pidempi puhelinkaapeli modeemin kanssa? Normaali alkuperäinen johto on n- ~2m pitkä mitä suosittelen käytettäväksi. Kannattaa kokeilla yhteyttä myös toisella modeemilla auttaako se ongelmaan.

Sinun modeemissa on kuitenkin vielä takuuta jäljellä joten jos se paljastuu rikkinäiseksi testauksen jälkeen, vaihdetaan se toki takuuvaihtona uuteen.
Puhelinkaapeli ei ole yhtään normaalia pisempi, juurikin se 2 metriä. Kuukausi takaperin kun johto oli mennyt kokonaan poikki, kokeiltiin nettiä eri modeemilla mutta eihän se mitään auttanut, koska johto oli katkennut. Voisin nyt viikonlopun/ ensiviikon alun kuitenkin kokeilla toisella modeemilla ja katsoa miten netti pätkii vai pätkiikö ollenkaan.

Kuukausi sitten käynyt korjausmies kuitenkin sanoi, että lanka mitä pitkin netti meille tulee on huono laatuinen ja huonosti asennettu, koska se kulkee maan pinnalla pellolla ja ojassa... Uuden langan laittaminen on kuulemma kuitenkin kallista ja meille jo ehdoteltiin mokkulaa, joka kuitenkin jo aiemmin vaihdettiin kiinteään hitaan nopeuden takia.

Palaan raportoimaan viim. keskiviikkona 30.10, onko netti vielä pätkinyt eri modeemin kanssa. Jospa vika olisikin modeemissa eikä langassa!
Noniin. Tässä viikon testauksen tuloksena voin kertoa, että vika on modeemissa; vanhalla modeemilla netti ei ole pätkinyt lainkaan.

Onko ainut mahdollisuus selvittää asia soittamalla asiakaspalveluun ja kertoa ongelmasta vai onko mahdollista saada jotkin ns. pika-ohjeet miten modeemi saadaan takuuseen?
Hei Kanojenkasvattaja,

Olethan vikapalveluumme yhteydessä. Modeemin takuuvaihto onnistuu sitä kautta.

Vastaa