Uuden yhteyden mukana tuli tuo otsikon mukainen laite adsl2+ modeemiksi. Pitkään toiminut moitteetta, mutta viime aikoina on tullut vastaa outoa pätkimistä yhteydessä. Yhteys katkeaa epämääräisen pitkäksi ajaksi ja palaa ilman purkin boottausta. Laite vastaa kuitenkin jatkuvasti sisäverkon puolelta, joten olettaisin oman sisäverkon olevan ok. Linja siis 24/1 + koti-tv.
Nyt otin saman laitteen testiin toiseen osoitteeseen ja toimii, mutta logi täynnä samanlaisia virheilmoja.
-----
3/6/2012 19:55:39> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8069c054
3/6/2012 19:55:39> Last errorlog repeat 2 Times
3/6/2012 19:55:39> Firewall: Filter no port UDP packet!
3/6/2012 19:55:41> Last errorlog repeat 2 Times
3/6/2012 19:55:41> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8069c054
3/6/2012 19:55:41> Last errorlog repeat 1 Times
3/6/2012 19:55:41> Firewall: Filter no port UDP packet!
3/6/2012 19:55:41> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8069c054
3/6/2012 19:55:42> Firewall: Filter no port UDP packet!
3/6/2012 19:55:43> Firewall: Filter no port UDP packet!
3/6/2012 19:55:44> Last errorlog repeat 1 Times
3/6/2012 19:55:45> Firewall: Filter no listen TCP packet!
3/6/2012 19:55:49> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8069c054
3/6/2012 19:55:50> Last errorlog repeat 2 Times
3/6/2012 19:55:54> netMakeChannDial: err=-3000 rn_p=8069c054
---------
Vikailmo Soneralle tehty, mutta soittivat ja pyysivät testaamaan uudella modeemilla. Sen jälkeen uusi ilmo ja asentaja paikalle.
Zyxelin tukeenkin on oltu yhteydessä, mutta sieltä ei ole vielä kuulunut vastausta.
Kysymys kuuluukin, että jaksanko koettaa saada uutta modeemia soneralta (takuu voimassa, saatu 05/2011) vai käynkö vaan ostamassa kaupasta uuden. Ja jos menen kauppaan niin onko telewell 510 parhaiten toimiva ratkaisu?
Zyxel P-660HN-T1A ja katkova yhteys
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.