Skip to main content

ZyXEL p-660HN-t1a netti toimii todella hitaasti

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Minulla on kyseinen modeemi ja kun koitan mennä nettiin niin nettiyhteys on todella hidas, modeemi löytää kyllä ip-osoitteet mutten pääse modeemin hallintasivuille ollenkaan. "INTERNET" kohdassa palaa jatkuva punainen valo ja modeemia on käytetty kiinni monta kertaa ja resetattukin pari kertaa. Eli mitä nyt pitäisi tehdä? Netti on toiminut muuten aina moitteetta mutta eilen yhtäkkiä netti lakkasi toimimasta ja sen jälkeen alkoi toimia todella hitaasti.

5 kommenttia

  • July 9, 2013
Hei Eppu12,

Modeemillesi näytti tulevan 18 megaa läpi tällä hetkellä. Resetoimme yhteytesi vielä, joten yhteys kävi alhaalla hetki sitten. Modeemi näytti myös samalla hakeneen IP-osoitteen uudelleen.

Kokeile käynnistää modeemi uudelleen ja kokeile toimiiko yhteys nyt yhtään paremmin.

  • July 9, 2013
Marko- kirjoitti:
Hei Eppu12,

Modeemillesi näytti tulevan 18 megaa läpi tällä hetkellä. Resetoimme yhteytesi vielä, joten yhteys kävi alhaalla hetki sitten. Modeemi näytti myös samalla hakeneen IP-osoitteen uudelleen.

Kokeile käynnistää modeemi uudelleen ja kokeile toimiiko yhteys nyt yhtään paremmin.


Hei, ja kiitos vastauksestasi. Käynnistin modeemini ja tietokoneeni uudelleen mutta mitään eroa internetin nopeudessa ei ole ja modemissa palaa vieläkin outo punainen valo.

  • July 9, 2013
Hei Eppu12,

Punainen valo internet valon kohdalla kertoo yleensä että modeemi ei saa ip-osoitetta haettua. Tässä tapauksessa näyttää kuitenkin siltä, että modeemi on sen hakenut.

Kun internet valo palaa punaisena niin yhteys ei yleensä tuolloin toimi ollenkaan.

Voisit kokeilla katsoa ankka.com sivulta minkä IP-osoitteen saat.

Kopioi sivuilla näkyvä IP-osoite ja mene seuraavaksi ripe.net sivun hakuun. Pääset sinne klikkaamalla tästä.

Kirjoita IP-osoite "Search details:" -kentän alla näkyvään hakukenttään.

Kun painat "search" niin IP-osoitteen omistajan tiedot tulevat näkyviin. Tekstin seassa pitäisi löytyä Soneraan viittaavaa tekstiä, esim. "netname: SONERA-FINLAND-BBNET".

Jos sivuilla on johonkin muuhun operaattoriin viittaavaa tekstiä niin kerrothan mihin operaattoriin tiedot viittaavat.

Älä kuitenkaan kirjoita saamaasi IP-osoitetta Palstalle näkyviin.

Jos IP-osoite viittaa meihin, niin olisi hyvä vielä testata modeemin toimivuus. Jos mahdollista niin voisi testata yhteydessäsi toista modeemia tai voisit testata modeemiasi toisessa liittymässä. Näin voisi varmistaa että vika ei jää itse modeemiin. Vika ei välttämättä ole modeemissa, mutta se on aina hyvä varmistaa.

  • July 9, 2013
Marko- kirjoitti:
Hei Eppu12,

Punainen valo internet valon kohdalla kertoo yleensä että modeemi ei saa ip-osoitetta haettua. Tässä tapauksessa näyttää kuitenkin siltä, että modeemi on sen hakenut.

Kun internet valo palaa punaisena niin yhteys ei yleensä tuolloin toimi ollenkaan.

Voisit kokeilla katsoa ankka.com sivulta minkä IP-osoitteen saat.

Kopioi sivuilla näkyvä IP-osoite ja mene seuraavaksi ripe.net sivun hakuun. Pääset sinne klikkaamalla tästä.

Kirjoita IP-osoite "Search details:" -kentän alla näkyvään hakukenttään.

Kun painat "search" niin IP-osoitteen omistajan tiedot tulevat näkyviin. Tekstin seassa pitäisi löytyä Soneraan viittaavaa tekstiä, esim. "netname: SONERA-FINLAND-BBNET".

Jos sivuilla on johonkin muuhun operaattoriin viittaavaa tekstiä niin kerrothan mihin operaattoriin tiedot viittaavat.

Älä kuitenkaan kirjoita saamaasi IP-osoitetta Palstalle näkyviin.

Jos IP-osoite viittaa meihin, niin olisi hyvä vielä testata modeemin toimivuus. Jos mahdollista niin voisi testata yhteydessäsi toista modeemia tai voisit testata modeemiasi toisessa liittymässä. Näin voisi varmistaa että vika ei jää itse modeemiin. Vika ei välttämättä ole modeemissa, mutta se on aina hyvä varmistaa.


Hei, kävin katsomassa ip-osoitteeni ja kirjoitin sen tuolle sivulle. Tekstin seasta löytyi juuri tuo netname "SONERA-FINLAND-BBNET". Olen koittanut toimisiko netti vanhalla modeemillani mutta se ei toimi, kun painan "troubleshoot problems" niin se sanoo viaksi että se ei löydä ip osoitetta".

  • July 10, 2013
Hei Eppu12,

Mikäli yhteys ei toisellakaan modeemilla tunnu toimivan yhtään paremmin, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.