Reilut puoli vuotta ollut käytössä tuo yhdistelmä 10/2M netillä ja toiminut oikealla nopeudella ilman ongelmia. Viime viikolla sitten nopeudet putosi johonkin 0.5/0.3M tasolle. En ole säätänyt mitään asetuksia tai päivittänyt modeemia yms. mitkä olisivat voineet tuon sotkea.
Modeemin hallintasivulla lukee "DSL Mode: Error"
Olen yrittänyt muuttaa asetuksia, mutta ilman apua. Resetoida modeemia jne.
Mikähän on vialla? Kokeiltu myös toisella modeemilla ilman apua.
Ei kiinnostaisi maksaa sitä sadan euron maksua asentajalle jos vika onkin täällä päässä.
http://img130.imageshack.us/img130/4051/zyxel.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/2659/zyxel2.jpg
Sivu 1 / 1
Ongelmatilanteessa kannattaa ensin käydä läpi tämä ohjeemme, jossa on neuvottu eri toimenpiteitä, jotka voivat auttaa yhteyden hidasteluun.
Kun käyt ohjeen neuvot läpi, pystyt myös varmistamaan oman laitteistosi ja johtojen toiminnan. Mainitsemasi 99 euron turhan asentajakäynnin maksu peritään tilanteissa, joissa liittymästä on tehty vikailmoitus ja asentajan käydessä paikalla, ongelma havaitaankin jäävän asiakkaan laitteiston tai sisäverkon puolelle.
Jos ongelma ei selviä ohjeilla, asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme vikailmoituksen tekemiseksi. Vikailmoituksen voi tehdä, joko puhelimitse 0206 90101 numeromme tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta.
Tuosta Zyxel-modeemin ilmoittamasta DSL Mode: Error -tilasta oli ollut aiemmin keskustelua palstallamme. Ilmeisesti kyseinen Zyxel-modeemi näyttää DSL Mode: Error -ilmoitusta, kun modeemissa on käytössä ADSL 2+ Annex.M -asetus. Tämä Annex.M -asetus kuuluukin olla käytössä modeemissasi Sonera Laajakaista Extran 10/2M -nopeusluokassa, joten tuo ilmoitus on normaalia modeemille.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Kun käyt ohjeen neuvot läpi, pystyt myös varmistamaan oman laitteistosi ja johtojen toiminnan. Mainitsemasi 99 euron turhan asentajakäynnin maksu peritään tilanteissa, joissa liittymästä on tehty vikailmoitus ja asentajan käydessä paikalla, ongelma havaitaankin jäävän asiakkaan laitteiston tai sisäverkon puolelle.
Jos ongelma ei selviä ohjeilla, asiasta kannattaa olla yhteydessä vikapalveluumme vikailmoituksen tekemiseksi. Vikailmoituksen voi tehdä, joko puhelimitse 0206 90101 numeromme tai Omien Sivujen vikailmoituslomakkeen kautta.
Tuosta Zyxel-modeemin ilmoittamasta DSL Mode: Error -tilasta oli ollut aiemmin keskustelua palstallamme. Ilmeisesti kyseinen Zyxel-modeemi näyttää DSL Mode: Error -ilmoitusta, kun modeemissa on käytössä ADSL 2+ Annex.M -asetus. Tämä Annex.M -asetus kuuluukin olla käytössä modeemissasi Sonera Laajakaista Extran 10/2M -nopeusluokassa, joten tuo ilmoitus on normaalia modeemille.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.