Kyseisessä modeemissa on Diagnostiikka osiossa myös ATM Loopback Test. Tämä testi antaa tulokseski kuiten toimivallakin yhteydellä "ATM Loopback Test Fail" Onko tänä normaalia ? Miten muilla ?
Sivu 1 / 1
Huomasin lisäksi myös että yhteys pätkii eli se katkeaa mutta saattaa palautua uudelleen hetken päästä tai jos tekee virta tai softa resetin modeemille.
Kun yhteys on palautunut itsekseen modeemi on kätellyt vähän eri nopeudella. Pystyykö Asiantuntija katsomaan näkyykö keskuksen pään lokeissa mitään ?
Kun yhteys on palautunut itsekseen modeemi on kätellyt vähän eri nopeudella. Pystyykö Asiantuntija katsomaan näkyykö keskuksen pään lokeissa mitään ?
Onko tähän saatu asiantuntian kommenttia?
Täällä myös ZyXEL P-660HW-D1 käytössä ja samat vaivat. Yhteys pätkii pahasti. Yhteys toimii hyvin 5-30 min jonka jälkeen se katkeaa. DSL valo jatkaa palamista vaikka yhteys ulos on katkennut. LAN toimii myös moitteetta vaikka yhteys ulos katkeaa. Yhteys löytyy taas joko ZyXELin "Reset ADSL Line" toimintoa käyttäen tai virta pois/päälle tempun jälkeen. ATM Loopback Test Fail riippumatta siitä toimiiko yhteys ulos vai ei. Ärsyttää tuo yhteyden pätkiminen pahasti. Äsken tuli kaistan nopeuden nosto ja KotiTV joka sekään ei toimi tämän pätkimisen takia. Digiboxi jumittuu aina kun yhteys katkeaa ja sen boottaaminen vaatii johdon irrotusta/kytkentää... ei hyvä!
Täällä myös ZyXEL P-660HW-D1 käytössä ja samat vaivat. Yhteys pätkii pahasti. Yhteys toimii hyvin 5-30 min jonka jälkeen se katkeaa. DSL valo jatkaa palamista vaikka yhteys ulos on katkennut. LAN toimii myös moitteetta vaikka yhteys ulos katkeaa. Yhteys löytyy taas joko ZyXELin "Reset ADSL Line" toimintoa käyttäen tai virta pois/päälle tempun jälkeen. ATM Loopback Test Fail riippumatta siitä toimiiko yhteys ulos vai ei. Ärsyttää tuo yhteyden pätkiminen pahasti. Äsken tuli kaistan nopeuden nosto ja KotiTV joka sekään ei toimi tämän pätkimisen takia. Digiboxi jumittuu aina kun yhteys katkeaa ja sen boottaaminen vaatii johdon irrotusta/kytkentää... ei hyvä!
kaapoA kirjoitti: Huomasin lisäksi myös että yhteys pätkii eli se katkeaa mutta saattaa palautua uudelleen hetken päästä tai jos tekee virta tai softa resetin modeemille.
Kun yhteys on palautunut itsekseen modeemi on kätellyt vähän eri nopeudella. Pystyykö Asiantuntija katsomaan näkyykö keskuksen pään lokeissa mitään ?
Tämä viestiketju on aikaisemmin jäänyt vastaamatta. Pahoittelut tästä.
Liittymässä tällä hetkellä verkossa olevan ADSL-modeemi ja -keskittimen välinen yhteys on arvoiltaan hyvä. Yhteyden kaistanleveyden perusteella maksiminopeudet ovat noin 21/1 Mbit/s ja liikenne ei virheile. Signaalin vaimennus on harvinaisen pieni (eli hyvä) ADSL-liittymäksi.
Viestisi tähän ketjuun on 3 viikkoa sitten kirjoitettu. Siinä ajassa jotain on voinut muuttua omissa laitteissasi tai verkon puolella. Tai sitten kovilla pakkasella sähkö kulkee puhelinlinjoilla paremmin.
sjosti kirjoitti: Täällä myös ZyXEL P-660HW-D1 käytössä ja samat vaivat. Yhteys pätkii pahasti. Yhteys toimii hyvin 5-30 min jonka jälkeen se katkeaa. DSL valo jatkaa palamista vaikka yhteys ulos on katkennut. LAN toimii myös moitteetta vaikka yhteys ulos katkeaa. Yhteys löytyy taas joko ZyXELin "Reset ADSL Line" toimintoa käyttäen tai virta pois/päälle tempun jälkeen.
Kuullostaa oireiden perusteella siltä, että modeemi menee jumiin. Ongelman mahdollisiksi ratkaisuiksi on antaa kaksi ohjetta:
1. Tarkista onko modeemille saatavissa firmware-päivitys. Jos on, asenna päivitetty ohjelma modeemiin. Ohjeet ja päivitystiedosto Zyxelin Suomen sivuilla.
2. Modeemin muuttaminen siltaavaksi, jolloin se ei enää toimi lähiverkon reitittimenä. Siltaavana modeemin rasitus vähenee ja hyvin todennäköisesti toimintavarmuus kasvaa. Siltaavaksi muuttaminen tehdään modeemin asetuksesta, mutta sen voi tehdä myös firmware-päivityksellä.
Olisi mielenkiintoista kuulla mikä on todellinen vaikutus yllä mainituilla toimenpiteillä, joten jos päivität modeemia ohjelmistoa, niin palaute sen vaikutuksesta toimintaa olisi tervetullutta tälle palstalle.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.