Viimeisimmän firmispäivityksen jälkeen (josta tuli kirje viime viikolla) on tuo purkki kaivannut virrat pois / virrat päälle resetin joka aamu hukattuaan nettiyhteyden.
WLAN purkkiin toimii kyllä normaalisti.
Sivu 1 / 1
Hei jankro
Vilkaisin liittymääsi ja linjassa ei mitään näy tuon katkeamisen aikana (nimenomaan aamulla). Jos ongelma on tosiaan alkanut tuon päivityksen jälkeen, kannattaa ottaa suoraan yhteyttä zyxelille niin pystyvät paremmin tarkistamaan tilanteen.
Vilkaisin liittymääsi ja linjassa ei mitään näy tuon katkeamisen aikana (nimenomaan aamulla). Jos ongelma on tosiaan alkanut tuon päivityksen jälkeen, kannattaa ottaa suoraan yhteyttä zyxelille niin pystyvät paremmin tarkistamaan tilanteen.
Zyxel ei vaivaudu vastaamaan sähköpostiin ja tämän modeemin vastaavanlaisia, päivityksestä johtuvia, vikoja on muuallakin täällä foorumissa.
Joten en näe muuta vaihtoehtoa, kuin firmiksen palauttamisen päivitystä edeltäneeseen tilaan.
Onneksi modeemi taisi varmuuskopioida vanhan firmiksen ennen päivitystä!
Vanhalla firmiksellä ei ollut mitään ongelmia parin vuoden aikana.
-J-
Joten en näe muuta vaihtoehtoa, kuin firmiksen palauttamisen päivitystä edeltäneeseen tilaan.
Onneksi modeemi taisi varmuuskopioida vanhan firmiksen ennen päivitystä!
Vanhalla firmiksellä ei ollut mitään ongelmia parin vuoden aikana.
-J-
Minulla ei sentään ihan joka yö, mutta n. joka viides päivä (kai) huomaan netin olevan poissa päältä kun avaan tietokoneen. Tapanahan on että en koskaan sammuta reititintä edes yöksi.
Korjaantuu siten, että sammutan ja käynnistän uudelleen reitittimen. Sen jälkeen avaan Windows7:n verkko ja jakamiskeskuksen -> Muuta sovittimen asetuksia ->
Oikealla hiirennapilla "Lähiverkkoyhteys" kuvaketta ja "Poista käytöstä", ja sen jälkeen taas "Ota käyttöön". Hetken päästä yhteyden pitäisi olla taas päällä.
Niin ja tähän ongelmaan liittyy sellainen erikoisuus, että kun nettiyhteys on pois, ei reitittimen muokkaussivu http://192.168.1.1/ avaudu ollenkaan. Windows kyllä väittää että yhteys reitittimeen on luotu, mutta tuntuu siltä ettei se ole. Mutta tuo sovittimen resetointi sen kai aina korjaa. Olisi silti hyvä saada tietoa miksi se ylipäätään aina hajoaa, ja suositteleeko Sonera jotain parempaa reititintä? Itsehän te tämän lähetitte joulukuussa, ja Elisan reititin toimi vallan mainiosti yhtäjaksoisesti useita kuukausia vähintään ihan samalla tietokonekokoonpanolla.
Korjaantuu siten, että sammutan ja käynnistän uudelleen reitittimen. Sen jälkeen avaan Windows7:n verkko ja jakamiskeskuksen -> Muuta sovittimen asetuksia ->
Oikealla hiirennapilla "Lähiverkkoyhteys" kuvaketta ja "Poista käytöstä", ja sen jälkeen taas "Ota käyttöön". Hetken päästä yhteyden pitäisi olla taas päällä.
Niin ja tähän ongelmaan liittyy sellainen erikoisuus, että kun nettiyhteys on pois, ei reitittimen muokkaussivu http://192.168.1.1/ avaudu ollenkaan. Windows kyllä väittää että yhteys reitittimeen on luotu, mutta tuntuu siltä ettei se ole. Mutta tuo sovittimen resetointi sen kai aina korjaa. Olisi silti hyvä saada tietoa miksi se ylipäätään aina hajoaa, ja suositteleeko Sonera jotain parempaa reititintä? Itsehän te tämän lähetitte joulukuussa, ja Elisan reititin toimi vallan mainiosti yhtäjaksoisesti useita kuukausia vähintään ihan samalla tietokonekokoonpanolla.
Hei Valte
Sammutatko tietokoneen yöksi ihan kokonaan vai jätätkö sen virransäästötilaan? Jos sovittimen "nollaus" auttaa ongelmaan, on yhteysongelma koneen ja modeemin välillä. Mahdollisesti ongelma voisi poistua kun säätää verkkosovittimen asetuksia. Windowsista löytyy myös omat virransäästöominaisuudet jotka voisi kokeeksi poistaa käytöstä.
Sammutatko tietokoneen yöksi ihan kokonaan vai jätätkö sen virransäästötilaan? Jos sovittimen "nollaus" auttaa ongelmaan, on yhteysongelma koneen ja modeemin välillä. Mahdollisesti ongelma voisi poistua kun säätää verkkosovittimen asetuksia. Windowsista löytyy myös omat virransäästöominaisuudet jotka voisi kokeeksi poistaa käytöstä.
Valte kirjoitti: Minulla ei sentään ihan joka yö, mutta n. joka viides päivä (kai) huomaan netin olevan poissa päältä kun avaan tietokoneen. Tapanahan on että en koskaan sammuta reititintä edes yöksi.
Korjaantuu siten, että sammutan ja käynnistän uudelleen reitittimen. Sen jälkeen avaan Windows7:n verkko ja jakamiskeskuksen -> Muuta sovittimen asetuksia ->
Oikealla hiirennapilla "Lähiverkkoyhteys" kuvaketta ja "Poista käytöstä", ja sen jälkeen taas "Ota käyttöön". Hetken päästä yhteyden pitäisi olla taas päällä.
Niin ja tähän ongelmaan liittyy sellainen erikoisuus, että kun nettiyhteys on pois, ei reitittimen muokkaussivu http://192.168.1.1/ avaudu ollenkaan. Windows kyllä väittää että yhteys reitittimeen on luotu, mutta tuntuu siltä ettei se ole. Mutta tuo sovittimen resetointi sen kai aina korjaa. Olisi silti hyvä saada tietoa miksi se ylipäätään aina hajoaa, ja suositteleeko Sonera jotain parempaa reititintä? Itsehän te tämän lähetitte joulukuussa, ja Elisan reititin toimi vallan mainiosti yhtäjaksoisesti useita kuukausia vähintään ihan samalla tietokonekokoonpanolla.
Samanlaiset ongelmat täällä ja langallinen kone sammutettuna, wlanit päällä myös öisin (puhelimet, läppärit). Juuri sama vika ettei saa yhteyttä edes modeemin omaan sivuun ja mikään valo ei indikoi virhettä.
-J-
Hei jankro
Voisitko tarkistaa mikä modeemin firmware versio sinulla on käytösä? Jos versio on 1.12 niin suosittelen tekemään päivityksen su:2kgitidn]täältä[/u:2kgitidn]. Kumpi versio modeemista sinulla on, IPv4 vai IPv6 ? Oliko sinulla muita koneita kuin tämä yksi ainoa liitettynä verkkokaapelilla kiinni modeemiin?
Näistä ongelmista oli myös toisessa ketjussa puhetta ja asian selvitykseksi kaikki lisätiedot on tarpeen.
viewtopic.php?f=53&t=12943&p=75462#p75462
Voisitko tarkistaa mikä modeemin firmware versio sinulla on käytösä? Jos versio on 1.12 niin suosittelen tekemään päivityksen su:2kgitidn]täältä[/u:2kgitidn]. Kumpi versio modeemista sinulla on, IPv4 vai IPv6 ? Oliko sinulla muita koneita kuin tämä yksi ainoa liitettynä verkkokaapelilla kiinni modeemiin?
Näistä ongelmista oli myös toisessa ketjussa puhetta ja asian selvitykseksi kaikki lisätiedot on tarpeen.
viewtopic.php?f=53&t=12943&p=75462#p75462
Olen tuon päivityksen tehnyt Soneran kirjeen perusteella ja siitä nämä ongelmat vasta alkoivat.
Ennen tätä päivitystä laite toimi kuin junan vessa.
Modeemi on IPv4.
Modeemin perässä on langalla yksi pöytäkone kahdella kaapelilla (koneessa kaksi verkkoliitäntää).
Modeemin perässä on myös Buffalo:n langaton reititin jakamassa yhdelle pöytäkoneelle (langalla) ja kolmelle läppärille (Wlan) ja kolmelle puhelimelle (Wlan).
Tarkistan firmiksen kun pääsen kotiin ja lisään tähän viestiin.
-J-
Current Firmware Version: 1.00(AANG.0)
DSL Firmware Version: A2pv6C033a.d23e
Myös tässä linkissä lisää: viewtopic.php?f=48&t=15640&start=10
Ennen tätä päivitystä laite toimi kuin junan vessa.
Modeemi on IPv4.
Modeemin perässä on langalla yksi pöytäkone kahdella kaapelilla (koneessa kaksi verkkoliitäntää).
Modeemin perässä on myös Buffalo:n langaton reititin jakamassa yhdelle pöytäkoneelle (langalla) ja kolmelle läppärille (Wlan) ja kolmelle puhelimelle (Wlan).
Tarkistan firmiksen kun pääsen kotiin ja lisään tähän viestiin.
-J-
Current Firmware Version: 1.00(AANG.0)
DSL Firmware Version: A2pv6C033a.d23e
Myös tässä linkissä lisää: viewtopic.php?f=48&t=15640&start=10
Hei jankro,
Sinuun oltiinkin jo asian puolesta oltu yhteydessä! Asiaa on selvitelty zyxelin kanssa laite ilmeisesti päädyttiin vaihtamaan.
Sinuun oltiinkin jo asian puolesta oltu yhteydessä! Asiaa on selvitelty zyxelin kanssa laite ilmeisesti päädyttiin vaihtamaan.
Kyllä vaan, homma näiltä osin hoidossa.
-J-
-J-
Vaan eipä loppunutkaan tuo ongelma!!
Teki viikoloppuna tuon saman jutun taas, eli kaikki valot modeemissa OK, ei pääse nettiin Wlan:lla eikä langalla, samoin yhteys modeemin käyttöliittymään hukassa langalla ja Wlan:lla!! Jan taas uudelleen tänään 07:30 ja 16:00 välillä!
Modeemin vaihto ei siis auttanut yhtään. Ongelma on siis Soneran päässä!
-J-
Teki viikoloppuna tuon saman jutun taas, eli kaikki valot modeemissa OK, ei pääse nettiin Wlan:lla eikä langalla, samoin yhteys modeemin käyttöliittymään hukassa langalla ja Wlan:lla!! Jan taas uudelleen tänään 07:30 ja 16:00 välillä!
Modeemin vaihto ei siis auttanut yhtään. Ongelma on siis Soneran päässä!
-J-
Annatko vikapalvelun sähköpostiosoitteen, kun en töitteni takia ole modeemin vieressä palvelun aukioloaikoina ja työmaalta en taas pääse tarkistamaan mitään asetuksia modeemista, joka on kotona.
-J-
ps. Yritin ottaa yhteyttä vikapalveluun, mutta robottihan siellä vastasi.
Ei ollut aikaa riidellä robotin kanssa, joten en soita siihen numeroon enään!
-J-
ps. Yritin ottaa yhteyttä vikapalveluun, mutta robottihan siellä vastasi.
Ei ollut aikaa riidellä robotin kanssa, joten en soita siihen numeroon enään!
Hei jankro,
Suoraa sähköpostia vikapalveluumme ei valitettavasti ole. Laita omien sivujen kautta palvelupyyntönä viestiä. Kirjaa lisätietokenttään mahdollisimman tarkka kuvaus tuosta ongelmasta, niin koitetaan selvitellä mitä tässä voitaisiin vielä tehdä. Alla vielä ohje miten saat viestin eteenpäin.
- Valitse omilta sivuilta Palvelupyyntö ja aukevasta Jätä palvelupyyntö.
- Valitse laajakaista-asiat ja vikatilanne.
- Klikkaa aloita
- Valitse "Laajakaista ADSL / Laajakaista Valokuitu - ADSL" ja klikkaa seuraava.
- Klikkaa aloita
- Täytä kysytyt kohdat ja valitse vian tyyppiin "yhteys pätkii". Klikkaa seuraava
- Valitse "Ei toimi yhdelläkään tietokoneella" ja "Ei". Klikkaa seuraava.
- Valitse "Kyllä" ja klikkaa seuraava.
- Valitse "Ei" ja "0-2m". Klikkaa seuraava.
- Valitse "ei" ja klikkaa seuraava.
- Valitse "Kyllä", "Kyllä" ja "Kyllä". Klikkaa seuraava.
- Täytä lisätietoihin tarkempi kuvaus ongelmasta ja mitä tähän asti on tehty. Eli sinulla on ohjelmiston päivityksen jälkeen ongelma alkanut ja Zyxelin toimesta on modeemi kertaalleen jo vaihdettu, mutta ongelma jatkuu edelleen. Mitä tarkemmin tuohon pystyt ongelmaa kuvaamaan, niin sitä helpompi asiaa on lähteä selvittämään. Täytä myös muiden kenttien tiedot ja lopuksi lähetä palvelupyyntö.
Toivotaan että tätä kautta saataisiin asiaan jotain selkoa.
Suoraa sähköpostia vikapalveluumme ei valitettavasti ole. Laita omien sivujen kautta palvelupyyntönä viestiä. Kirjaa lisätietokenttään mahdollisimman tarkka kuvaus tuosta ongelmasta, niin koitetaan selvitellä mitä tässä voitaisiin vielä tehdä. Alla vielä ohje miten saat viestin eteenpäin.
- Valitse omilta sivuilta Palvelupyyntö ja aukevasta Jätä palvelupyyntö.
- Valitse laajakaista-asiat ja vikatilanne.
- Klikkaa aloita
- Valitse "Laajakaista ADSL / Laajakaista Valokuitu - ADSL" ja klikkaa seuraava.
- Klikkaa aloita
- Täytä kysytyt kohdat ja valitse vian tyyppiin "yhteys pätkii". Klikkaa seuraava
- Valitse "Ei toimi yhdelläkään tietokoneella" ja "Ei". Klikkaa seuraava.
- Valitse "Kyllä" ja klikkaa seuraava.
- Valitse "Ei" ja "0-2m". Klikkaa seuraava.
- Valitse "ei" ja klikkaa seuraava.
- Valitse "Kyllä", "Kyllä" ja "Kyllä". Klikkaa seuraava.
- Täytä lisätietoihin tarkempi kuvaus ongelmasta ja mitä tähän asti on tehty. Eli sinulla on ohjelmiston päivityksen jälkeen ongelma alkanut ja Zyxelin toimesta on modeemi kertaalleen jo vaihdettu, mutta ongelma jatkuu edelleen. Mitä tarkemmin tuohon pystyt ongelmaa kuvaamaan, niin sitä helpompi asiaa on lähteä selvittämään. Täytä myös muiden kenttien tiedot ja lopuksi lähetä palvelupyyntö.
Toivotaan että tätä kautta saataisiin asiaan jotain selkoa.
Vika pysyi poissa 22.2 - 1.3 välisen ajan, palatakseen viime yönä!
Vikapalvelun antama tekstiviestinumero ei ole käytössä.
Uusi vikailmoitus tehty tänään.
-J-
Vikapalvelun antama tekstiviestinumero ei ole käytössä.
Uusi vikailmoitus tehty tänään.
-J-
Hei jankro,
Vanha vikailmoituksesi oli avattu uudelleen käsittelyyn tekemäsi vikailmoituksen perusteella. Tekstiviestipalvelussa on ilmeisesti ollut jokin häiriö eikä se ollut sitten toiminutkaan niinkuin piti. Pahoittelut siitä, mutta hyvä että olit omien sivujen kautta laittanut viestiä.
Vanha vikailmoituksesi oli avattu uudelleen käsittelyyn tekemäsi vikailmoituksen perusteella. Tekstiviestipalvelussa on ilmeisesti ollut jokin häiriö eikä se ollut sitten toiminutkaan niinkuin piti. Pahoittelut siitä, mutta hyvä että olit omien sivujen kautta laittanut viestiä.
No, viimeisin tieto on että k.o. modeemi ei ole enään firmispäivityksen jäleen täysin yhteensopiva Soneran kanssa!?
Ainoa mitä Sonera voi suositella on Inteno modeemi. Tästäkin merkistä on sen verran paljon huonoja kokemuksia netissä, etten siihen merkkiin ryhdy, varsinkin kun kyseessä on oma, eikä Soneran modeemi!
Mitähän muita toimivia merkkejä voisi olla (VDSL2), mutta Zyxeliä on turha tarjota enään.
-J-
Ainoa mitä Sonera voi suositella on Inteno modeemi. Tästäkin merkistä on sen verran paljon huonoja kokemuksia netissä, etten siihen merkkiin ryhdy, varsinkin kun kyseessä on oma, eikä Soneran modeemi!
Mitähän muita toimivia merkkejä voisi olla (VDSL2), mutta Zyxeliä on turha tarjota enään.
-J-
Ei taida kellään olla toimivaa zykkeliä? En näköjään ole ainut jolla on tämä buginen p**** laatikko...
Milloin hukkaa Wlanin ja milloin ei pääse ollenkaan nettiin ilman että ottaa virrat pois välissä...
Ennätys on 1 viikko ilman resetointia muuten 1-5 päivää ja jumii.
Tämä ennen ja jälkeen "soneran päivitä latie kirjettä" ...
Pitäisi vain rikastua että voisi ostaa uuden oikeasti toimivan pääte laitteen.
Sinällään en ihmettele että tän laitteen saa ilmaiseksi liittymän mukana...
Pöytä kone on kaapelilla kiinni, kannettava, ipad + 2-3 puhelinta wlanin kautta.
Milloin hukkaa Wlanin ja milloin ei pääse ollenkaan nettiin ilman että ottaa virrat pois välissä...
Ennätys on 1 viikko ilman resetointia muuten 1-5 päivää ja jumii.
Tämä ennen ja jälkeen "soneran päivitä latie kirjettä" ...
Pitäisi vain rikastua että voisi ostaa uuden oikeasti toimivan pääte laitteen.
Sinällään en ihmettele että tän laitteen saa ilmaiseksi liittymän mukana...
Pöytä kone on kaapelilla kiinni, kannettava, ipad + 2-3 puhelinta wlanin kautta.
Sama ongelma vaivaa täällä kiitos Soneran firmware-päivityksen. Onkohan tähän tulossa korjaavaa firmwarea? Vai pitääkö vaihtaa purkki toiseen merkkiin/malliin?
Hei sakarielo,
Suosittelen olemaan [ur=http://www.zyxel.com/fi/fi/support/contact_support.shtmll]Zyxelin tukeen yhteydessä[/url].
Suosittelen olemaan [ur=http://www.zyxel.com/fi/fi/support/contact_support.shtmll]Zyxelin tukeen yhteydessä[/url].
Laitanpa tähänkin threadiin, että ZyXELiltä tuli tosiaan muutama viikko sitten korvaana laitteena VMG1312-B10A -mallinen VDSL2-reititin, joka on toiminut siitä lähtien ongelmitta. WiFin voimakkuus on jonkin verran heikompi kuin P-870HN:ssä, koska tässä uudessa antennit on piilotettu kotelon sisään mutta kyllä tollakin pärjäilee.
ZyXELin tuki toimi tosiaan kiitettävästi
ZyXELin tuki toimi tosiaan kiitettävästi
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.