Skip to main content
Hei,

Tilasin teiltä tuon otsikon reitittimen pari viikkoa sitten samalla kun hommasin laajakaistaliittymän.

Ensimmäinen ongelma tuli viikon päästä, kun hallinnan tunnukset olivat vaihtuneet itsestään (http://192.168.1.1). Siitä selvisin resetoimalla reitittimen ja konffaamalla uusiksi.

Tänään 22.8.2013 klo 9:15 oli sitten katkennut netti, eikä reititin antanut uutta IP-osoitetta langattomille eikä langallisille laitteille. Hallintaan ei päässyt ollenkaan (Palvelinta ei löytynyt -virhe selaimessa) ja Internet yms. valot reitittimessä paloivat ihan normaalisti. Tähän auttoi reitittimen uudelleenkäynnistys.

Ilmeisesti laitteessa on jotain vikaa? Mun käytössä mitään tälläistä ei saa tapahtua, eikä tuollainen ole normaalia muutenkaan. Häiriöt soneran verkoissa on ihan OK, jos reititin palautuu niistä ilman boottia.
Hei rantju-f5

Ilmoitin tietoihisi tuosta palvelupyynnön muutoksesta! Mitään sellaista systeemiä meillä ei valitettavasti ole millä jo lähetetyn palvelupyynnön tietoja voisi muokata 😞 Laitoin tästä kuitenkin palauteidean etenpäin.

Saisitko toista tietokonetta lainaan millä testata yhteyttä kaapelilla? Modeemin hallintasivun pitäisi silloin viimeistään aueta koneella mutta jos edelleenkin ongelmaa sen kanssa on, voisitko olla yhteydessä vielä Zyxelille asian tiimoilta?
Kaksi viikkoa kesti kun enkan kerran meni modeemi jumiin. Tablettissa netti toimi, mutta läppärissä ei tominut netti eikä boksin hallistaan päässyt sisälle.

Kyllä päivitys on auttanut todella paljon, toimii aivan erilailla kuin ennen.
Laturi kirjoitti:
Kaksi viikkoa kesti kun enkan kerran meni modeemi jumiin. Tablettissa netti toimi, mutta läppärissä ei tominut netti eikä boksin hallistaan päässyt sisälle.

Kyllä päivitys on auttanut todella paljon, toimii aivan erilailla kuin ennen.

Kunnollinen reititin ei mene koskaan jumiin.

Olin Zyxelin tukeen yhteydessä ja lähettävät nyt toisen mallin: ZyXEL VMG1312-B10A
Saa nähdä miten pelittää.
Nyt on ollut tämä uusi reititin parisen viikkoa käytössä ja ollut vanhaa parempikin malli, mutta tänä yönä on kuitenkin katkennut netti jo kaksi kertaa ja vaatinut reitittimen bootin, kun en mitenkään muuten saanut toimimaan. Vika on erilainen tällä kertaa, koska reitittimen hallintaan pääsee vian aikana ja muitakin asioita on eri tavalla.

Ekalla kerralla netti katkesi ihan kunnolla, ettei mihinkään päässyt millään laitteella. Bootin jälkeen homma pelitti noin tunnin ajan ja sitten vain osa yhteyksistä toimi (osa sellaisista, jotka olivat jo valmiiksi päällä): esim. selaimessa oli yhdessä välilehdessä aukinaisena sivusto, johon päivittyy koko ajan dataa bitcoin kurssidataa ja virtuaalikoneessa oli yksi yhteys päällä goxtool -kaupankäyntisovelluksessa. Kun päivitin tuon selaimen välilehden, sinne ei enää päässyt (eli jo avoinna oleva yhteys pysyi päällä jostain syystä?).

IRC-clientissä (toisella koneella) taas pystyin olemaan yhteydessä yhteen serveriin (synIRC), kun muissa tuli "temporary failure in name resolution".
Todella outoa tälläinen ja reitittimen uudelleenkäynnistys korjasi tilanteen, mutta tuskin vikaa.

Ei teillä ole ollut tänä yönä jotain huoltojuttuja tai jotain?

EDIT: Tänä aamuna oli taas katkennut.
Jotenkin tuntuu että mulla ongelmat tulleet takaisin. Aluksi tuntui että boksi pysyy paremmin pystyssä, mutta saa tätä uuden firmwaren kanssakin bootata parisen kertaa viikossa. Välillä boksiin ei saa yhteyttä, välillä taas boksiin pääsee sisälle mutta netti ei toimi. Boksissa kuitenkin kaikki arvot ja muut linja tiedot samat kun netti toimii.
Hei rantju-f5,

Muutama sähkökatkoksen aiheuttama verkkovika oli alueella ollut, mutta varmuudella en osaa sanoa ovatko sinun liittymääsi vaikuttaneet. Toimiiko yhteys nyt normaalisti?
Hei Laturi,

Mikäli tuntuu siltä, että laitteeseen ei ohjelmiston päivityksen jälkeen saa yhteyttä välillä ollenkaan, niin kannattaa olla Zyxelin suuntaan yhteyksissä.

Mikäli modeemi on viallinen niin silloin laitteen vaihto onnistuu vikapalvelumme kautta.
Sama vika täälä, samassa modeemissa.

Vika alkoi sen jälkeen, kun sain kirjeen Soneralta firmiksen päivittämisestä.
Päivitin sen ohjeen mukaan ja päivitys meni OK.

Muutoin modeemi toimii hyvin, mutta pätkäisee aina yöaikaan, eikä auta muu kuin virta pois resetti modeemille.

Aiemmin kun kysyin asiasta täällä, neuvottiin olemaan yhteydessä Zyxeliin. OK, mutta se oli 4 viikkoa sitten kun heiltä siitä kysyin, mutta he eivät vaivaudu vastaamaan.

Joten ei auta kun luottaa omaan apuun ja yrittää ajaa edellinen firmis sisään, jolla ei vuosien aikana yhteys katkennut kertaakaan. Onneksi laite varmuuskopioi sen päivityksen yhteydessä!

-J-
jankro kirjoitti:
Sama vika täälä, samassa modeemissa.

Vika alkoi sen jälkeen, kun sain kirjeen Soneralta firmiksen päivittämisestä.
Päivitin sen ohjeen mukaan ja päivitys meni OK.

Muutoin modeemi toimii hyvin, mutta pätkäisee aina yöaikaan, eikä auta muu kuin virta pois resetti modeemille.

Aiemmin kun kysyin asiasta täällä, neuvottiin olemaan yhteydessä Zyxeliin. OK, mutta se oli 4 viikkoa sitten kun heiltä siitä kysyin, mutta he eivät vaivaudu vastaamaan.

Joten ei auta kun luottaa omaan apuun ja yrittää ajaa edellinen firmis sisään, jolla ei vuosien aikana yhteys katkennut kertaakaan. Onneksi laite varmuuskopioi sen päivityksen yhteydessä!

-J-


Kannattaa kysyä sieltä asiakaspalvelu chatista niin saat vastauksen heti.

Marko- kirjoitti:
Hei rantju-f5,

Muutama sähkökatkoksen aiheuttama verkkovika oli alueella ollut, mutta varmuudella en osaa sanoa ovatko sinun liittymääsi vaikuttaneet. Toimiiko yhteys nyt normaalisti?

On toiminut. Paljon parempi tämä Zyxel VMG1312-B10A

Vastaa