Skip to main content
Hei,

Minulla on Soneran toimittamana ZyXel p-660hw-d1 wlan-reititin.
Se ei toimi.
Jos kyken seinääsä olevaan rj45 pistokkeeseen rj11 kaapelin, joka kytkeytyy modeemin DSL-pistokkeeseen, en saa yheyttä tietokoneeseen, joka on kytketty rj45 kaapelilla reitittimeen.
JOs taas 'uhraan' yhden neljästä rj45 lähdöstä reitittimestä ja kytken sen suoraan seinässä olevaan rj45 pistokkeeseen, tietokone saa yhteyden, kun se on kytketty rj45 kaapelilla yhteen jäljellä olevista Ethernet pistokkeista.
Miksi dsl-pistoke ei toimi? Onko kone rikki? Olen kokeillut kahdella eri R11 kaapelilla. Reititin ei ole koskaan toiminut...
t:Vesa
Onko seinässä lainkaan RJ-11 tai perinteistä kolmepiikkistä puhelinpistoketta? Ellei ole ja asuntoon tuleva puhelinkaapelin (nousupari) liitäntä on varustettu naaraspuolisella RJ-45 liittimellä, sinun tulisi hankkia kaapeli jonka toinen pää on RJ-11 liittimellä ja toinen pää RJ-45 liittimellä. RJ-11 tulee kiinni modeemiin ja RJ-45 seinäpistokkeeseen.

Liittymässäsi on tällä hetkellä ADSL-modeemi verkossa, joten toisaalta Zyxelille pitäisi kelvata sama ADSL-kaapeli kuin mitä nyt verkossa oleva modemi käyttää.

Modeemin WAN-yhteys eli ulkoverkko toimii vain DSL-liittimen kautta. Yhteys ulkoverkkoon on auki vasta kun modeemin DSL-valo jää palamaan.

Jos Zyxel ei löydä ADSL-yhteyttä millään kaapelilla, on mahdollista etä laite on rikki. Zyxeleissä on kahden vuoden takuu ja Soneran postitse toimittamien ADSL-modeemien takuuvaihto hoituu Vikapalvelun kautta. Voit tarvittaessa tehdä modeemista vikailmoituksen Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.

Vastaa