Skip to main content
Hei,

eli lähes joka kerta kun kone palaa sleepistä joudun boottaamaan boksin. Olen jo kerran asiakaspalvelun kautta vaihdattanut boksin uuteen, sillä vanhassa oli tämän ongelman lisäksi WLAN-ongelmia.

Onko kyseessä joku boksin tyyppivika, vai mistä on kyse? Uusimmat firmwaret on asennettu ja boksia on koitettu toisessa rasiassa yms. Nyt WLAN pelittää aina, mutta piuhalla kiinni olevan koneen netti katkeaa lähes aina sleepistä tultaessa.

Huonoa tsägää ja boksi uudelleen vaihtoon?
Hei Perrri,

Kuulostaapa oudolta. Mikä käyttöjärjestelmä sinulla on koneeseen asennettuna? Oletko kokeillut tapahtuuko samaa ongelmaa jollakin toisella modeemilla?

Oletko kokeillut auttaako se jos käytät kaapelia irti ja kytket hetken päästä takaisin?

Asiaa voisi mahdollisesti tiedustella Zyxelin tuen kautta, esim sähköpostilla.
perrri kirjoitti:
Hei,

eli lähes joka kerta kun kone palaa sleepistä joudun boottaamaan boksin. Olen jo kerran asiakaspalvelun kautta vaihdattanut boksin uuteen, sillä vanhassa oli tämän ongelman lisäksi WLAN-ongelmia.

Onko kyseessä joku boksin tyyppivika, vai mistä on kyse? Uusimmat firmwaret on asennettu ja boksia on koitettu toisessa rasiassa yms. Nyt WLAN pelittää aina, mutta piuhalla kiinni olevan koneen netti katkeaa lähes aina sleepistä tultaessa.

Huonoa tsägää ja boksi uudelleen vaihtoon?


Minulla on samaisessa modeemissa sellainen vika, että muutaman päivän välein lakkaa vuoroin nettiyhteys toimimasta ja vuoroin wlan. Ongelma poistuu kun boottaa modeemin. Modeemi tuntuu käteen melko lämpimältä. Olen ajatellut siinä olevan jonkinlaisen lämpöongelman.

Saitko modeemisi toimimaan tai olisiko kenelläkään, esim. Soneralla antaa ohjeita miten tämän ongelman kanssa tulisi edetä?

Olen tiedustellut asiaa myös Soneran omien sivujen kautta pari viikkoa sitten, mutta mitään vastausta en ole saanut. En ole myöskään löytänyt asiakaspalvelun sähköpostiosoitetta. Onko sitä?
Hei Zyxeli,

Lisäätkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistaa tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Modeemin ongelmasta voisi myös olla Zyxelin tukeen yhteydessä. Sitä kautta voisi asiasta jotain saada selville.
Marko- kirjoitti:
Hei Zyxeli,

Lisäätkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voimme tarkistaa tilannetta. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.


Asiakasnumero on lisätty Profiiliin.
Hei Zyxeli,

Vieläkö tuota ongelmaa on esiintynyt?

Onhan asennettu niin että ilmä sen ympärillä pääsee vaihtumaan kunnolla. Jos modeemi on ahtaassa tilassa, eikä se ilma sen ympärillä pääse liikkumaan, niin laitteen lämmöt voivat nousta.

Oletko tarkistellut onko modeemiin uudempaa ohjelmistoversiota tarjolla?

Ongelman kanssa voisi kääntyä vielä Zyxelin omaan tuen puoleen.
Marko- kirjoitti:
Hei Zyxeli,

Vieläkö tuota ongelmaa on esiintynyt?


Kyllä, tänä aamuna viimeksi. Avasin tietokoneen, niin verkkoyhteys oli poikki. Sammutin Zyxelin laitteen takapuolella olevasta virtanapista ja vähän ajan kuluttua käynnistin laitteen uudelleen. Tietokone otti yhteyden verkkoon.

Marko- kirjoitti:
Onhan asennettu niin että ilmä sen ympärillä pääsee vaihtumaan kunnolla. Jos modeemi on ahtaassa tilassa, eikä se ilma sen ympärillä pääse liikkumaan, niin laitteen lämmöt voivat nousta.


Zyxel on täysin vapaassa tilassa pystyasennossa avaran pöydän päällä. Laite on käteen melko lämmin. Aiemmin käyttämissäni modeemeissa en ole havainnut laitteen lämpenemistä.

Marko- kirjoitti:
Oletko tarkistellut onko modeemiin uudempaa ohjelmistoversiota tarjolla?


En ole tarkastellut. Pitänee alkaa selvittämään tuota asiaa jostakin. Laitteen mukana tulleessa suomenkielisessä pikaoppaassa ohjelmistoversion tarkastamisesta ei taida olla mainintaa.

Marko- kirjoitti:
Ongelman kanssa voisi kääntyä vielä Zyxelin omaan tuen puoleen.


Ok.

Edit: Nykyinen ohjelmistoversio on 1.12(TUN.0). Jos oikein osaan hakea zyxelin sivustolta, niin modeemissa näyttäisi olevan uusin versio. Seuraavaksi soittoa Zyxelin omaan tukeen.
Marko- kirjoitti:
Hei Zyxeli,

Vieläkö tuota ongelmaa on esiintynyt?



Jatkoa edelliseen viestiini. Olin yhteydessä Zyxeliin, josta tuli ihmeellisiä ja sekavia vastauksia. Jatkotiedustelujen jälkeen vastauksia antoi kuulemma automaatti, joista ei kuulemma tarvitse välittää. Lopuksi lähettivät uuden samanlaisen modeemin.

Otin modeemin käyttöön lokakuussa. Viiden päivän päästä nettiyhteys katkesi. Käynnistin modeemin uudelleen ja nettiyhteys alkoi toimia. Tätä samaa on jatkunut tähän päivään saakka. Modeemin joutuu käynnistämään uudelleen noin 5 päivän välein, eli aivan sama vika kuin alkuperäisessäkin modeemissa. Samoja vikoja näyttää keskustelujen perusteella olevan muillakin. Kyseessä lienee tyyppivika.

Välillä olen tehnyt Soneran tiedotteen ja ohjeiden mukaisesti myös ns. modeemin firmiksen päivityksen, joka myös osoittautui täydelliseksi farssiksi. Päivityksestä on keskustelupalstalla jo sen verran juttua, joten siitä ei sen enempää.

Milloin Sonera alkaa ottaa modeemin toimittajana Soneralle kuuluvan vastuun näiden Modeemien toimimattomuudesta? Vai pitääkö tässä asiakkaan taas alkaa keskustelemaan Zyxelin vastausautomaattien kanssa, jotta mahdollisesti saisi taas uuden viallisen modeemin asennustöineen, vaivoineen kaikkineen?
Sama ongelma minulla kyseisen romun kanssa. Sonera erikseen lähetti vielä kirjattuna kirjeenä ilmoituksen että romuun on tullut uusin firmware ja pyydettiin päivittämään. Päivityksen tein Soneran ohjeiden mukaan jonka jälkeen yhteys on katkennut kerran päivässä niin että olen joutunut käynnistämään modeemin uudelleen takana olevasta painikkeesta.

Minulla on Playstation 4 sekä 3-konsolit kiinni verkkopiuhalla sekä useampia langattomia laitteita (iPad, iPhone, läppäri) wlan:iin kytketty. Välillä modeemi kadottaa wlanin ja välillä kiinteän yhteyden mutta joka päivä pitää romu bootata. Sonera jo kesällä huomasi että yhteydessä oli jotain kun tänne palstalle kirjoitin. Tällöin laite hukkasi IP-osoitteen.

Sonera on täysin välinpitämätön asiakkaita kohtaan. Kirjoitin jo aiemmin kuluttajavirastoon näistä ongelmista ja he lupasivat palata asiaan.
Hei zyxeli ja kooler84

Pahoitteluni näin alkuun ongelmienne puolesta. Zyxelin kanssa olemme sopineet ja neuvotelleet asiasta ja päivitykset ko.malleissa tulisi olla kunnossa. Jotta saisimme asian paremmin selvitykseen, tarvitsisimme teiltä hieman lisätietoja.

zyxeli, Kun Zyxeliltä lähetettiin sinulle uusi laite, onko malli nyt IPv4 vai IPv6 ? Tarkistatko myös mikä oli nykyinen ohjelmistoversiosi (ilmeisesti vanhassa oli 1.12 ? ). Tuon meidän sivuilta tehtävän firmispäivityksen jälkeen laitteessa tulisi olla versio 1.00 (juu, versionumero on pienempi mitä zyxel omilla sivuillta tarjoaa uusimpana).

kooler84 , Mikä firmware versio sinun laitteessasi on tällä hetkellä? Kumpi malli sinulla on käytössäsi, IPv4 vai IPv6 ? Jos firmware versio on tuo sama 1.12, suosittelen sinuakin tekemään päivityksen.

Jos nämä ongelmat jatkuvat yhä päivityksen jälkeenkin niin laittakaa tänne viestiä asiasta + muut kysymäni lisätiedot niin saan asiaa toimitettua eteenpäin. Meidän täytyy ensin varmistaa että laitteessa on kyseisen laitevalmistajan vaatima firmware sisällä jotta voimme tutkia ongelmaa. Meidän vastuulla on nyt nimenomaan rajata / selvittää missä vika on ja zyxelin puolelta tarjotaan korjaukset itse modeemin softaan/laitteeseen jos kyseessä on tyyppivika.

Se että miten korjaus / laitevaihdot tai muut ratkaisut tehdään, täytyy meidän zyxelin kanssa sopia erikseen kunhan asiasta on enemmän tietoa.
Laitteni firmware on se joksi se käskettiin joulukuussa uhkauksin (laajakaistanne voidaan sulkea mikäli päivitystä ei tehdä) päivittää eli 1.00AANH.0. Kyseessä on siis IPv6 malli.

ZyXEL:n tukeen yrittänyt ottaa yhteyttä mutta heidän käytännössä olematon asiakaspalvelu Viron ihmemaassa ei tunnu toimivan. Työskentelen itse Suomen suurimmassa kulutuselektroniikkaa myyvässä yrityksessä ja tiedän tasan tarkkaan mikä on myyjän vastuu Suomessa. Suomen lain mukaan myyjä vastaa tuotteen virheestä, ei laitevalmistaja. Sonera toimii täysin väärin kun käytännössä sulkee silmänsä ja käskee asiakkaiden hoitaa ongelmansa laitevalmistajan kanssa.

Ongelmia on aina ja sen ymmärrän hyvin mutta se tapa millä Sonera hoitaa asiakaspalvelua on surkea.
Hei kooler84,

Tottakai meilläkin on osuus asiaan mutta jos ongelma johtuu tällähetkellä esim. laitteen ohjelmistosta, haluamme selvittää vian ja suorittaa zyxelin kanssa tarvittavat korjaukset. Zyxeliin päin tehtävät yhteydenotot mahdollistavat sen että he saavat tarkemman analyysin mahdollisesta laiteongelmasta. Saamasi palveluun zyxelin puolelta en valitettavasti voi vaikuttaa mutta kyllä asia sitäkin kautta menee aina eteenpäin.

Asian ratkaisuksi ei aina välttämättä nopeaa ratkaisua löydy joten pyydän asian suhteen kärsivällisyyttä. Liittymästä kannattaa aina jättää meille vikailmoitus ongelmien ilmetessä ja me kannamme vastuun viankorjauksesta jos ongelma verkon puolelle jää.
Antti- kirjoitti:
Hei zyxeli ja kooler84

zyxeli, Kun Zyxeliltä lähetettiin sinulle uusi laite, onko malli nyt IPv4 vai IPv6 ? Tarkistatko myös mikä oli nykyinen ohjelmistoversiosi (ilmeisesti vanhassa oli 1.12 ? ). Tuon meidän sivuilta tehtävän firmispäivityksen jälkeen laitteessa tulisi olla versio 1.10 (juu, versionumero on pienempi mitä zyxel omilla sivuillta tarjoaa uusimpana).

.


Minulla on myös IPv6 malli ja firmware 1.00(AANH.0) sekä täysin samat ongelmat ja kokemukset Soneran toiminnasta kuin kooler84:llä ja allekirjoitan täysin kooler84 palautteen. Yritin olla käyttämästä aikaani enää lisää tähän Soneran lähettämän laitteen päivitysfarssiin, mutta ei kai se auta muu kuin referoida se vielä tänne.

Asiakastiedote 10.12.2013: Ohjelmiston päivittäminen on helppoa, lue ohjeet osoitteesta http://www.sonera.fi/zyxel.

1. Päivitys. Latasi päivitystä useita kymmeniä minuutteja ja n. 70 % kohdalla lataus jumiutui. Ajattelin kokeilla heti perään uudestaan.
2. Päivitys. Latasi päivitystä useita kymmeniä minuutteja ja n. 70 % kohdalla lataus jumiutui. Lisäohjeissa ohjeistettiin käynnistämään modeemi uudelleen.
3. Päivystys. Käynnistin modeemin uudelleen. Latasi päivitystä useita kymmeniä minuutteja ja n. 70 % kohdalla lataus jumiutui. Lisä-lisäohjeissa ohjeistettiin resetoimaan modeemin.
4. Päivitys. Resetoin modeemin. Latasi päivitystä useita kymmeniä minuutteja, niin päivitys latautui 100 % ja varsinainen päivitys alettua päivitys keskeytyi.
5. Päivitys. Avasin varmuuspaketin ja noudatin varmuuspaketin ohjeita.

Ohjeiden kohta 5. Valitse avautuvalta sivulta Selaa… ja selaa kansioon johon tallensit ja avasit varmuuspaketin. Selaa vielä IPv6 päivitys –kansioon ja valitse 100AANH0D0.bin ja valitse Avaa. Laita rasti valitaan Factory Default Settings ja valitse tämän jälkeen Upload.

Ohjeiden kohta 6. Selain ilmoittaa, että modeemia päivitetään. Tämä kestää noin 2-3 minuuttia. Päivityksen aikana modeemi myös käynnistää itsensä uudelleen.

Ohjeiden kohta 7. Kun päivitys on valmis, avautuu modeemin hallintapaneelin uudelleen. Mikäli päivitys onnistui, lukee kohdassa Firmware Version: 1.00(AANH.0).

Minulla ei avaudu modeemin hallintapaneeli automaattisesti uudelleen, vaan selain ilmoittaa jotain ettei tuon modeemin 192. jne osoitteeseen saada yhteyttä tms. Mutta kun painaa osoitekenttään enteriä, niin selain avautuu ja kohdassa Firmware Version: lukee 1.00(AANH.0). Tuolla varmuuspaketin tiedostossa on valittavana vain yksi .bin tiedosto, joka on tuo 100AANH0D0.bin

Olen jo tehnyt tämän muutaman kympin laitteen eteen Soneran laskutushinnoilla ainakin tuhannen euron edestä töitä. Miten edetään tästä eteenpäin?
Hei zyxeli,

Asiaa on tutkittu yhdessä Zyxelin tuen ja asianomaisten kanssa joilla samoja ongelmia on ollut. Zyxelin puolelta on päädytty vaihtamaan laitteet uusiin koska samaa ongelmaa ei saada toistettua muilla P870HN-51b modeemeilla. Tyyppiviasta ei kuitenkaan kyse ole.

Laitoin sinulle vielä uuden modeemin tulemaan veloituksetta. Toivotaan että tämä nyt lopulta korjaisi ongelman.
Antti- kirjoitti:
Hei zyxeli,

Asiaa on tutkittu yhdessä Zyxelin tuen ja asianomaisten kanssa joilla samoja ongelmia on ollut. Zyxelin puolelta on päädytty vaihtamaan laitteet uusiin koska samaa ongelmaa ei saada toistettua muilla P870HN-51b modeemeilla. Tyyppiviasta ei kuitenkaan kyse ole.

Laitoin sinulle vielä uuden modeemin tulemaan veloituksetta. Toivotaan että tämä nyt lopulta korjaisi ongelman.


Toivotaan näin. Toivon mukaan se on nyt sitten päivitetty valmiiksi tähän 1.10 –versioon. Toivon mukaan korjaatte myös nuo varmuuspaketin sisällä olevat ohjeet ja firmikset oikeiksi.

Summa summarum:
Zyxelin sivulla firmiksen uusin versio 1.12. Päivityspaketissa versio 1.00 kun version pitäisi olla 1.10.
zyxeli kirjoitti:


Summa summarum:
Zyxelin sivulla firmiksen uusin versio 1.12. Päivityspaketissa versio 1.00 kun version pitäisi olla 1.10.


Koskevat P-870HN-51b IPv4 -versiota

Zyxelin sivulla (en tiedä miksi) mallin P-870HN-51b linkissä Firmware annetaan P-870HN-53b:n 112TUM0C0 firmware - oikea mallikohtainen löytyy
ftp://ftp.zyxel.com/P-870HN-51b/firmware P-870HN-51b_1.10(BKK.0)C0.zip

Päivityspaketissa ON viimeisin firmware versio : 1.00(AANG.0)D0 ne selviää paketin 100AANG0D0.zip PDF-tiedoston sivulta 3

Soneran Antti kirjoitti aikanaan : http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=48&t=15640#p70994

Revision History
Date Release Author Description
2010/6/18 1.0 Hong-Yu Sun FW release for 101BKK0b1
2010/7/12 1.1 Hong-Yu Sun FW release for 101BKK0b2
2010/8/6 1.2 Hong-Yu Sun FW release for 101BKK0b3
2010/8/26 1.3 Hong-Yu Sun FW release for 101BKK0C0
2010/9/7 1.4 Hong-Yu Sun FW release for 101BKK0D0
2010/9/8 1.5 Hong-Yu Sun FW release for 101BKK0E0
2010/9/8 1.6 Hong-Yu Sun FW release for 101BKK0F0
2010/9/17 1.7 Hong-Yu Sun FW release for 101BKK1b1
2010/9/23 1.8 Hong-Yu Sun FW release for 101BKK1C0
2010/11/29 1.9 Hong-Yu Sun FW release for 110BKK0b1
2010/12/20 2.0 Hong-Yu Sun FW release for 110BKK0b2
2010/12/31 2.1 Hong-Yu Sun FW release for 110BKK0b3
2011/1/12 2.2 Hong-Yu Sun FW release for 110BKK0b4
2011/1/18 2.3 Hong-Yu Sun FW release for 110BKK0C0
2013/07/09 2.4 FuChia Huang FW release for 1.00(AANG.0)b1
2013/07/12 2.5 FuChia Huang FW release for 1.00(AANG.0)D0
E-T-P kirjoitti:
Koskevat P-870HN-51b IPv4 -versiota

Zyxelin sivulla (en tiedä miksi) mallin P-870HN-51b linkissä Firmware annetaan P-870HN-53b:n 112TUM0C0 firmware - oikea mallikohtainen löytyy
ftp://ftp.zyxel.com/P-870HN-51b/firmware P-870HN-51b_1.10(BKK.0)C0.zip


Melko iäkäs on tämä 1.10 firmis, Jan 18, 2011. Lisäksi se on jokin OBM Version.

E-T-P kirjoitti:
Päivityspaketissa ON viimeisin firmware versio : 1.00(AANG.0)D0 ne selviää paketin 100AANG0D0.zip PDF-tiedoston sivulta 3


Näin se näyttäisi olevan myös IPv6 –version osalta, eli viimeisen firmware versio on
1.00(AANH.0)D0. Neljänneksi viimeinen kirjain G=IPv4 ja H=IPv6 näyttäisivät erottavan eri versioiden firmikset.

E-T-P kirjoitti:
Soneran Antti kirjoitti aikanaan : http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=48&t=15640#p70994


Ja nyt Antti kirjoitti:

Antti- kirjoitti:
Tuon meidän sivuilta tehtävän firmispäivityksen jälkeen laitteessa tulisi olla versio 1.10


Jos oikein ymmärrän, niin tämä Antin nyt kirjoittama versio 1.10 ei siis pidä paikkansa.
Hei zyxeli ja E-T-P,

Ja kiitos tarkkaavaisuudesta. Aiempaan viestiini oli tuo virhe versionumeron osalta 1.10 tosiaan päässyt livahtamaan. Pahoitteluni tästä!
Antti- kirjoitti:
Hei zyxeli,

Asiaa on tutkittu yhdessä Zyxelin tuen ja asianomaisten kanssa joilla samoja ongelmia on ollut. Zyxelin puolelta on päädytty vaihtamaan laitteet uusiin koska samaa ongelmaa ei saada toistettua muilla P870HN-51b modeemeilla. Tyyppiviasta ei kuitenkaan kyse ole.

Laitoin sinulle vielä uuden modeemin tulemaan veloituksetta. Toivotaan että tämä nyt lopulta korjaisi ongelman.


Uusi laite on saapunut, jossa on tuo uusin firmis 1.00(AANH.0). Käynnistin laitteen viimeksi perjantaina 14.2. Tänä tiistai aamuna 18.2 kun käynnistin win7, niin siinä ei ollut nettiyhteyttä. Alapalkissa oli verkkoyhteyskuvakkeen päällä keltainen varoituskolmio ja se ilmoitti, että ei ole internetyhteyttä. Katkaisin virran modeemin takanapista ja kytkin virran uudelleen päälle. Internetyhteys palasi ennalleen.

Laite näyttäisi kadottavan internetyhteyden samalla tavalla kuin aiemmat kaksi modeemia, eli noin 4-6 päivän välein. Ajattelin nyt seuraavaksi odotella seuraavaan mahdolliseen internetyhteyden katkeamiseen saakka. Silloin voisin vielä testata, saanko kotiverkossa yhteyttä muihin kotiverkon laitteisiin. Toisin sanoen katkeaako pelkästään internetyhteys vai katkeaako yhteys myös sisäisessä wlan kotiverkossa. Tämän jälkeen voisin vielä kokeilla laittaa jonkin tuulettimen puhaltamaan tuohon modeemiin, niin näkisi johtuuko tuo yhteyden katkeaminen modeemin lämpenemisestä.

Ongelma ratkaisemiseksi otan toki mielellään ehdotuksia vastaan myös teiltä nettiyhteyden ja laitteen toimittajalta.
Itsellä alkoi tuo samainen vika Soneralta tulleen päivityksen jälkeen 12/2013.

Asiaa puitiin useaan otteeseen ja Zyxel lähetti uuden modeemin pari viikkoa sitten.

Vika ei korjaantunut ja ongelmat jatkuvat, eli samanlaiset ongelmat kuin aiemmin tässä threadissä.

-J-
jankro kirjoitti:
Itsellä alkoi tuo samainen vika Soneralta tulleen päivityksen jälkeen 12/2013.

Asiaa puitiin useaan otteeseen ja Zyxel lähetti uuden modeemin pari viikkoa sitten.

Vika ei korjaantunut ja ongelmat jatkuvat, eli samanlaiset ongelmat kuin aiemmin tässä threadissä.

-J-


Soneran ja Zyxelin mukaan kyseessä ei ole tyyppivika. Voisiko kyse olla yhteyden ja laitteen ominaisuudesta?
Kyllähän näitä on monessa threadissä puitu täällä Soneran sivuilla ja Zyxelin heppukin ensimmäisessä keskustelussa myönsi, että useita tapauksia on ollut.
Aika yleiseksi viaksi luokittelisin tämän.

Hassuinta asiassa on, että ko. modeemi toimi moitteetta usean vuoden ajan ennen tuota päivitystä.

Joten, oletettavasti Zyxeliltä tulleissa uusissa modeemeissa on myös tämä "päivitys" sisällä, eli Zyxelin syliin tämä tuntuu kaatuvan. En tietysti tiedä keneltä tämä päivitys on alunperin määrätty, Soneralta vaiko Zyxeliltä?

-J-
Tänään 23.2.2014 sunnuntaiaamuna, kun käynnistin koneen, niin win7 ilmoittaa, että ei internet-yhteyttä. Päiviä on kulunut edellisestä modeemin käynnistämisestä jälleen ne samat n. 5 päivää. Testasin muilla kotiverkossa olevilla wlan-yhteyden laitteilla. Ei internet-yhteyttä. Myöskään kotiverkon laitteet, mukaan lukien pc, eivät saaneet toisiinsa yhteyttä. Kokeilin dhcp:llä ja ftp:llä.

Modeemissa palaa vihreänä Power, välkkyy vihreänä Ethernet 1, Wlan/Wps ja Internet. Oranssina palaa dsl. Valot näyttäisivät palavan ja välkkyvän samoin kuin toimivassakin internet- ja kotiverkkoyhteydessä.

Käynnistin modeemin uudelleen. Internet- ja kotiverkko palasivat toimintaan. Seuraavaksi voisin kokeilla noin kolmen päivän kuluttua laittaa jonkin tuulettimen puhaltamaan tuohon modeemiin, niin näkisi, johtuuko verkkoyhteyksien katkeaminen modeemin lämpenemisestä.

Toki sitä edelleen toivoisi, että laitteen toimittaja ja valmistajakin osaisivat jo näillä edellä esitetyillä tiedoilla tehdä jotakin vian parantamiseksi. Siis muutakin kuin lähetellä uusia samanvikaisia laitteita asiakkaille.
Tuolla toisessa threadissä
viewtopic.php?f=104&t=15824&start=10
vikapalvelu pyysi tekemään vikailmoituksen, näin tein ja muutaman päivän kuluttua tuli tekstiviesti, että vika olisi korjattu ja samana aamuna oli ollutkin yhteys verkkoon poikki jonkin aikaa..

Nyt on muutamia päiviä kulunut OK ja odottelen että miten kävi.
Jos 10-14 päivää pysyy pystyssä, niin sitten vika on korjattu, katsotaan nyt.

Erona zyxeli :n vikaan, on se että itsellä ei koskaan palanut tuo punainen valo, vaan kaikki merkkivalot olivat kuin kaikki olisi hyvin.

-J-
Verkkoyhteydet olivat jälleen tänä aamuna katkenneet, eli jälleen tasan viisi päivää edellisestä modeemin käynnistämisestä. Olin ajatellut, josko tuo yhteyden katkeaminen johtuisi modeemin lämpenemisestä. Laitoin toissapäivänä tuulettimen puhaltamaan modeemiin, mutta siitäkään ei ollut apua.

Kiitos jankro tiedosta vikailmoituksen tekemiseksi. Laitoin vikailmoituksen menemään ja minulle soitettiinkin jo ongelmasta ja aikoivat alkaa selvittelemään sitä. Surullista tässä on myös se, että olen tiedustellut ensimmäisen kerran omien sivujen kautta asiaa jo syyskuussa 2013, johon ei koskaan tullut minkäänlaista vastausta. Mutta nyt näyttäisi jo paremmalta, kun vikailmoitus on huomioitu. Toivottavasti tällä kertaa löytyisi apua ongelmaan.
Minulla viat ovat edelleen samat kuin aiemmissa viesteissäni totesin. En ollut ehtinyt tässä muutamaan päivään avata PS4:sta joka on siis kytkettynä johdolla ZyXELiin ja nyt tänään kun avasin niin PS4 ilmoittaa että ei yhteyttä internettiin. Saman tekee PS3:n joka on myös johdolla kiinni. Sen sijaan WLAN:ssa olevat laitteet toimivat.

Luultavasti nyt kun boottaan modeemin nyt sen sadannen kerran niin huomenna ei toimi WLAN ja sama rumba jatkuu ja kuten näemme viestiketjusta, ei Soneran asiakaspalvelu suostu enää edes kommentoimaan asiaa.

Vastaa