Skip to main content
Tänään 18.12 tuli Soneran kirje, jossa pyydettiin tekemään Zyxel-päivitys mahdollisimman pian. Toimin aivan ohjeen mukaan ja nyt kone on jumissa kohdassa "Päivityksen asennus ja laitteen uudelleenkäynnistys". Ohjeen mukaan piti kestää 10-30 min, nyt on kulunut 2 tuntia. Lisäksi varoitetaan koskemasta mihinkään, vaan odottamaan rauhassa. Ei kai tässä muuta voi tehdä kuin odottaa huomiseen klo 10 asti, jolloin voi soittaa ZyXelin tukeen - toivottavasti sinne saa yhteyden puhelimella. Kirjeen mukaan "ohjelmistopäivityksen tekeminen sujuu helposti". Ei nyt ihan siltä vaikuta. Onneksi on tämä vanha kone ja mokkula, että pääsee jotenkin nettiin.
Hei kukata77,

Ikävä kuulla että päivityksen kanssa oli ongelmaa. Saitkos hoidettua asian Zyxelin kautta jo kuntoon?

Zyxelin yhteystidot löydät myös sivuiltamme.
Ihan sama juttu kuin edellisellä kirjoittajalla. Kun uhkaillaan laajakaistaliittymän sulkemisella, niin totta mooses itse kukin ryhtyy päivitykseen. Koko yötä en ajatellut seurata ruudun ohjeita ja niinpä lopetin päivityksen. Sen jälkeen läppäri ei enää löytänyt langatonta verkkoa. Kaapelin kautta ei myöskään pelittänyt. Ja oli helkkarinmoinen kiire päästä verkkoon ennen aamua, jotta sain työpostit hoidettua. Miljoonannen boottaamisen jälkeen sain modeemiin eloa ja pääsin verkkoon.

Siinä meni kolme tuntia elämästäni. Voitko Marko kertoa mitä Soneran asentajat veloittavat kolmen tunnin työstä, niin osaan suhteuttaa asian paremmin.
Hei Klami,

Ikävä kuulla että sinullakin oli päivityksen kanssa ongelmaa. Päivitykseen liittyviin ongelmiin saat tarvittaessa tuen Zyxelin kautta.

Olihan kone päivityksen aikana kytketty kaapelilla modeemiin kiinni kuitenkin?

Valitettavasti en pysty asentajien veloitusten suhteen sanoa mitään.
Päivityksen 1. vaihe eli lataaminen meni ok. Sitten jumittui 2. vaiheeseen eli asentamiseen, minkä piti ohjeen ilmoituksen mukaan kestää 4 minuuttia. Suljin selaimen n 2,5 tunnin kuluttua ja yritin käynnistää päivityksen uudelleen. Kone ilmoitti, että päivitys näyttää tehdyltä ja pyysi tarkistamaan firmwaren koodin modeemin hallintapaneelista. Firmwaren koodi näytti olevan oikea, vaikka asennus ei edennyt ohjeen vaiheisiin 3 ja 4. En ottanut yhteyttä ZyXelin tukeen, koska nettikin alkoi toimia yhteyden uudelleen käynnistyksen jälkeen.
Hei kukata77,

Noista päivityksiin liittyvistä ongelmista olisi hyvä olla Zyxeliin yhteydessä, joten jos niissä on jotain ongelmaa ollut, niin Zyxel saisi niistä tarkempaa tietoa.

Hyvä kuitenkin että homma lähti toimimaan ja ohjelmistokin oli ilmeisimmin päivittynyt.

Laitoin tästä viestiketjusta nyt meidän kauttamme palautetta eteenpäin, niin asiaa voidaan selvitellä.

Vastaa