Skip to main content

ZyXEL Prestige P-660HW-61, Soneran yhteys taloyhtiölle

  • December 11, 2014
  • 2 kommenttia
  • 13 katselukertaa

Hei,

Hommasimme taloyhtiön asukkaille tarkoitetun Soneran laajakaistapalvelun ja vihdoin saimme hankittua mainitun ADSL-laitteen (ADSL2+ 4 Port Gateway with 802.11g wireless). Kun puhelinkaapeli sekä verkkovirtakaapeli on yhdistetty sekä laite käynnistynyt tilaan, josta ei enää muutu, ei DSL/PPP-valo pala. Kun ethernet-kaapelin kytkee tietokoneen ja ADSL-putkin välille, ei yhteyttä saa muodostettua. WLAN-yhteys sensijaan toimii ja "Web Configurator"-asetussivulle pääsee. Täältä on asetukset (Siltaus-tila, RFC 1483-standardi sekä VPI/VCI(0/33)) määritetty ohjeiden mukaisesti.
Ohjeita sekä aiheeseen mahdollisesti liittyviä keskusteluja verkossa on nyt tutkittu jo aika pitkään, mutta mikään ei tunnu tähdentyvän toimivaan ratkaisuun.
Kaapeleita on tutkittu ja vaihdeltu, ettei vika niistä kaiketi johdu.
Vai voiko ongelma johtua modeemin mahdollisesta epäyhteensopivuudesta?

// Miro

2 kommenttia

  • January 19, 2012
Hei leonarven !

Lisäätkö asiakasnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin pääsen tarkastamaan asian.

  • January 19, 2012
Jos DSL valo ei pala, niin pitkälti viittaa siihen että modeemi ei saa keskukseen yhteyttä (Modeemi -> Keskus).

Voipi olla että asentaja on tehnyt kytkennät huonosti, mutta eiköhän tuokin selviä Soneran kautta kunhan teet tuon kuin Sonera asiakaspalvelija käski.