mistäpä johtuu että silloin tällöin modeemi pitää käynnistää useasti että yhteys toimii, pari valoa syttyy tai kolme ja siihen tökkää.
Sivu 1 / 1
Jos modeemin uudelleenkäynnistys auttaa, niin on hyvin todennäköistä että vika on modeemissa. Kuullostaa siltä että välillä laite vaatii useamman yrityksen, jotta modeemi saa käynnistyksen yhteydessä muodostettua hyvän ADSL-yhteyden.
Suosittelen firmware- eli ohjelmistopäivitystä modeemille. Päivitystiedosto ja ohjeet modeemin valmistajan sivulta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Suosittelen firmware- eli ohjelmistopäivitystä modeemille. Päivitystiedosto ja ohjeet modeemin valmistajan sivulta.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
vika selkeästi muualla kuin modeemissa
3 valoa jää palamaan, ei yhteyttä, joskus tulee myös ilmoitus yhteys vajaa, ei liitettävyyttä. välillä herjaa että verkkokaapeli ei ole kytketty.
nyt yhteys toimii vaikka lähiverkkoyhteyden kuvake näyttää huutomerkkiä ja vajaata/puuttuvaa liitettävyyttä
Windowsin ilmoitus "verkkokaapelia ei ole kytketty" tarkoittaa verkkokortin ja seuraavan verkkolaitteen välistä yhteyttä. Jos verkkokortti on kytketty suoraan ADSL-modeemiin, niin tällöin kyse on tietokoneen ja modeemin välisen yhteyden katkeamisesta. Ensiapuna kannattaa testata modeemin toisesta ethernet-portista (RJ-45 liitin), jos niitä on useampi kuin yksi. Seuraava vaihe on testaus toisella kaapelilla (tietokoneen ja modeemin välinen kaapeli).
Ellei toinen kaapeli auta, jää vika joko ADSL-modeemin ethernet-puolelle tai tietokoneen varkkokorttiin. Käytännössä ainoa tapa selvittää asia on korvata nämä laitteet yksi kerrallaan toisella, kunnes ongelma poistuu. Esimerkiksi toisen tietokoneen kytkeminen samaan modeemiin kertoo nopeasti mihin vika jää: jos toisella tietokonella/verkkokortilla toimii hyvin, vika jää verkkokorttiin. Jos samat ongelmat myös toisella tietokoneella/verkkokortilla, vika jää modeemiin. Testaus toisella kaapelilla kuin mikä nyt käytössä.
Soneran verkon puolelle eivät tietokoneen ja modeemin väliset yhteysongelmat voi jäädä eli täältä käsin ei tuota voi korjata, mutta toivottavasti näillä ohjeilla saat ongelmallisen laitteen paikallistettua.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Ellei toinen kaapeli auta, jää vika joko ADSL-modeemin ethernet-puolelle tai tietokoneen varkkokorttiin. Käytännössä ainoa tapa selvittää asia on korvata nämä laitteet yksi kerrallaan toisella, kunnes ongelma poistuu. Esimerkiksi toisen tietokoneen kytkeminen samaan modeemiin kertoo nopeasti mihin vika jää: jos toisella tietokonella/verkkokortilla toimii hyvin, vika jää verkkokorttiin. Jos samat ongelmat myös toisella tietokoneella/verkkokortilla, vika jää modeemiin. Testaus toisella kaapelilla kuin mikä nyt käytössä.
Soneran verkon puolelle eivät tietokoneen ja modeemin väliset yhteysongelmat voi jäädä eli täältä käsin ei tuota voi korjata, mutta toivottavasti näillä ohjeilla saat ongelmallisen laitteen paikallistettua.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.