Tässä toinen HYPERINFORMATIIVINEN MESTARITEOS .
Pahoittelut negatiivisuudesta , mutta on tää nyt älytöntä . että näin simppeliin asian kysymiseksi pitää luoda tunnukset ja tehdä hemmetin kenttätutkimusta....
niin joo unohtui mainita että tämän ohjelinkin :https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/matkalla/kaytto-ulkomailla?intcmp=etusivu-notification-eu-muutos
näyttämässä hinnasto linkissä näy mm. käyttämääni liittymää
Katsoppas tilausvahvistuksesta / laskutuksesta tarkempi liittymäkuvaus niin sieltä selviää liittymäsi tarkkanimi.
Tossa se Liikkuva Laajakaistan hinnasto, jos sinulla puhelinliittymä Soneran aikaan, sinulla on Liikkuva Netti Etu Plus hinnaston mukaisia varmaan, eli 7Gt enintään dataa ulkomailla kuuluu liitymääsi.
@houckha kirjoitti:
Moi
Kertokaas viisaat nerot joiden tavoittaminen tuntuu olevan vaikeampaa ,kuin kuuhun polkupyörällä matkustaminen seuraavaan ratkaisu. Millä ihmeellä tämän aina palvelevan chatin saa käyttöön?????????????????????? olen kokeillut parilla eri selaimella jos kyseessä olisi taas vaihteeksi surkea koodaus, mutta mistään ei löydy muuta idikaatiota kuin että chat on helppo ja palvelee 24/7 NO EI TOIMI.
Moikka @houckha ja tervetuloa Telia Yhteisöön! :smileyhappy:
Chat-palvelu sijaitsee Omilla Sivuilla "Liittymäni ja palveluni"-osiossa. Suosittelen katsomaan seuraavan videon täällä. Jos chat-palvelu (puhelukupla "Aloita chat") ei näy oikeassa alareunassa varmista että selaimen asetukset, laajennukset ja ohjelmistot (mm. mainosten esto ja viruksentorjunta) eivät estä näyttämästä sivun sisältöä. Tarvittaessa vaihda selainta, sulje tilapäisesti ohjelmisto tai lisää sivu ohjelmiston valkoiselle listalle. Tämän jälkeen valitset "Ei mikään näistä. Lisää vaihtoehtoja" > "Avaa chat-asiakaspalvelijalle".
SITTEN SIIHEN VARSINAISEEN KYSYMYKSEEN :
Eli minulla on LIIKKUVA NETTI niminen liittymä JOSTA EI SAA mitenkään selville MITÄ HE*****IÄ KYSEINEN LIITTYMÄ SISÄLTÄÄ(tai no että se on rajaton suomessa, mutta hajuakaan tilanteesta ulkomailla). Menen huomenna aamulla Tanskaan. Aikaisemmin liittymä toiminut pohjoismaissa ja baltialla.
Kyseessä on ilmeisesti Telia Yhteys Mukaan -liittymä?
Kaikki hinnastot löytyvät täältä:
https://www.telia.fi/asiakastuki/hinnastot/kuluttajahinnastot
Käytännössä sinulla on käytettävissä tiedonsiirtoa 10 GT EU/ETA-maissa, joten aika hyvin voit huoletta surffailla. Jos kyseessä on poistunut Sonera Liikkuva Netti -liittymä, niin voit tarkistaa sen tästä PDF-tiedostosta (tiedonsiirtoa vähintään 7 GT) tai "Liittymäni ja palveluni"-sivuston kyseisen liittymän kohdasta olevasta laskurista :smileywink:
Seuraavaksi suosittelen vielä säätämään liittymän asetukset kuntoon, joten kannattaa lukea seuraava artikkeli täällä.
Turvallista matkailua! :smileyhappy:
Jees nyt kun turhasta matkastressailusta on päästy niin selvisi ihan paikan päällä, että 15 Gt/kk jne. Kiitos kuitenkin asiallisesta vastauksesta ja hyvästä infosta. En kuitenkaan saa Firefox selqimella chatpalkkia esiin vaikka otan pois käytöstä Popup,mainosteneston ja virustorjunnan suodattimet. Saapa nähdä mitä vielä tarvitsee säätää, mutta eipä vielä akuuttia tarvetta
Hyvää kesänjatkoa sinnekkin!
@houckha kirjoitti:
Jees nyt kun turhasta matkastressailusta on päästy niin selvisi ihan paikan päällä, että 15 Gt/kk jne. Kiitos kuitenkin asiallisesta vastauksesta ja hyvästä infosta. En kuitenkaan saa Firefox selqimella chatpalkkia esiin vaikka otan pois käytöstä Popup,mainosteneston ja virustorjunnan suodattimet. Saapa nähdä mitä vielä tarvitsee säätää, mutta eipä vielä akuuttia tarvetta
Hyvää kesänjatkoa sinnekkin!
Hieno homma! Kiitos samoin.
Niin...
Firefoxissa löytyy vikasietotila eli = > ? > "Käynnistää uudelleen ilman lisäosia", joka voisi purra ongelmaan ja voi olla, että selaimesi kaipaa päivitystä, jonka voi tarkistaa = > ? > "Tietoja Firefoxista" :smileyhappy:
Lisätiedot: https://support.mozilla.org/fi/kb/ratkaise-firefoxin-ongelmia-vikasietotilan-avulla
Kannattaa myös kokeilla yksityisen selaamisen tilaa, joskus voi olla jokin eväste tms. joka aiheuttaa häröilyä nettisivujen kanssa.
Toki evästeet ja muut selailuhistoriat voi myös poistaa, mutta kannattaa muistaa, että silloin aktiiviset kirjautumiset verkkosivuilla päättyvät.
@Purnipsi kirjoitti:
Kannattaa myös kokeilla yksityisen selaamisen tilaa, joskus voi olla jokin eväste tms. joka aiheuttaa häröilyä nettisivujen kanssa.
Toki evästeet ja muut selailuhistoriat voi myös poistaa, mutta kannattaa muistaa, että silloin aktiiviset kirjautumiset verkkosivuilla päättyvät.
Voi olla, mutta ei ainakaan minulla :smileyhappy:
Käytössä on siis Mozilla Firefox 54.0.1 (32-bittinen) oletusasetuksineen. Yksityisen selaamisen -tilassa toimii yhtä sujuvasti chat. Luultavammin joku ohjelmisto blokkaa tuon, jos ei noilla lähde pelittämään.