Easy Prepaid SIM-kortin vaihto nano-kokoiseen


Hei, kävin eilen Kajaanin kioskillanne kysymässä vaihtoa nanosimiin. Myyjä sanoi, että lähimmässä kaupassa onnistuu eli Kuopiossa tai Oulussa. Kai teiltä onnistuu kortin lähettäminen Kajaanin pisteeseen, että ei tarvi suotta lähteä ajelee satoja kilometrejä kortin takia? Myyjän mukaan vaihtoehdot olivat vaihtaa kk maksulliseen liittymään tai käynti lähimmässä telia-kaupassa. 


26 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

@Floydr0se kirjoitti:


Hei, kävin eilen Kajaanin kioskillanne kysymässä vaihtoa nanosimiin. Myyjä sanoi, että lähimmässä kaupassa onnistuu eli Kuopiossa tai Oulussa. Kai teiltä onnistuu kortin lähettäminen Kajaanin pisteeseen, että ei tarvi suotta lähteä ajelee satoja kilometrejä kortin takia? Myyjän mukaan vaihtoehdot olivat vaihtaa kk maksulliseen liittymään tai käynti lähimmässä telia-kaupassa. 






Hyvää huomenta ja tervetuloa Telia Yhteisöön @Floydr0se!



 



R-kioski on toisaalta ohjaamassa oikeaan suuntaan, mutta poikkea ihmeessä kauppareisssulla lähimmällä Telia Kauppiaalla eli tässä tapauksessa Kajaanin K-citymarketissa ja ota samalla mukaasi prepaid-liittymän ostopakkaus, josta löytyy liittymän tarkemmat tiedot :smileyhappy:



 



Lisätiedot: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/prepaid/kaytto-ja-tilanteet-prepaid



 



Eiköhän näillä tiedoilla homma etene aika sutjakkaasti!



 



Lisätietoa aikaisempaa...



"Asiakas kertoo Easyn puhelinnumeron sekä vanhan sim-kortin PUK-koodin. Ja tuo PUK-koodi löytyy vanhan sim-kortin korttikehyksestä. Easy-liittymää kun ei rekisteröidä niinkuin postpaid -liittymiä niin näillä kahdella tiedolla varmistamme sen että emme vaihda kenen tahansa sim-korttia uuteen vaan se on juurikin hänen sim-korttinsa joka liikkeeseen astelee" (lähde 20.1.2015 yhteisöpäällikkö @TeroRe)

äh, anteeksi harhaanjohtava vitsini 🙂 kioskilla tarkoitin juuri tuota citymarketin "kioskia" eli palvelupistettä! Ä

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

En ole perehtynyt tuohon tarkemmin, koska ainakin palvelupisteellä onnistuu esim. laskutettavan puhelinliittymän SIM-kortin vaihtaminen. Laitoin tuosta viestiä eteenpäin, niin aika pian joku Telialainen vastailee kuluvan päivän aikana.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

Tavallisen SIM-kortin voi käydä leikkaamassa jossakin pientä maksua vastaan (kaikissa paikoissa ei ole tätä mahdollisuutta) tai tee-se-itse työkalulla pienemmäksi, mutta se saattaa vahingoittaa SIM-korttia :smileyhappy:


@Sekunti kirjoitti:

Tavallisen SIM-kortin voi käydä leikkaamassa jossakin pientä maksua vastaan (kaikissa paikoissa ei ole tätä mahdollisuutta) tai tee-se-itse työkalulla pienemmäksi, mutta se saattaa vahingoittaa SIM-korttia :smileyhappy:


Näin mä oisin jo tehnytkin, mutta omassa microkortissani tuo itse siru on kookkaampi kuin itse nanokortti, joten sen leikkaaminen ei onnistu.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +18

Jos nyt aivan oikein muistan, ei tuo ole kuin metallista johdinpintaa, jonka leikkaaminen ei vahingoita itse sirua, joka on siellä aivan keskellä. Tietenkin täysin omalla vastuulla, en ole yllyttänyt leikkelemään korttia.

Morjensta @Floydr0se

Jos Prepaid-liittymä on rekisteröity, voidaan kortin vaihto tehdä meidän vikapalvelun kautta. Rekisteröinti tarkoittaa käytännössä sitä, että olet käynyt aiemmin tunnistautumassa Telia kaupassa ja tällöin käyttäjän tiedot on lisätty prepaid-liittymän tietoihin. Kortin vaihto onnistuu palvelupisteellä, jos heillä on vain prepaid-kortteja tiskin alla. Harmillinen tilanne, jos kortit olivat loppuneet pisteessä, jossa asioit.

Oliko puhetta siitä, milloin mahdollisesti saisivat prepaid-kortteja lisää palvelupisteelle?


@SaJoonas kirjoitti:

Morjensta @Floydr0se

Oliko puhetta siitä, milloin mahdollisesti saisivat prepaid-kortteja lisää palvelupisteelle?

 


Ei sanottu mitään etteikö kortteja olisi. Kuulemma palvelupisteellä ei voi prepaid kortteja vaihtaa nanoksi ja tämä vaihto onnistuisi vain teliakaupassa.

Sitäpä minä siis tässä kysynkin, että voidaanko minulle lähettää nano-prepaid jostain muualta ja aktivoida se vasta sitten, kun olen sen noutanut?

@Floydr0se

Homma selkee. Käsitin ensin korttien olevan loppu, kun mainitsit tuosta kortin lähettämisestä pisteelle.

En tarkemmin osaa nyt tähän sanoa, mikä tilanne siellä pisteellä on ollut, kun kortin vaihto ei onnistunut. Varmistin tämän asian vielä erikseen ja viimeisimmän tiedon mukaan myös palvelupisteellä pitäisi prepaid-kortin vaihto onnistua. Jälleenmyyjillä on kuitenkin rajallisesti prepaid-vaihtokortteja myymälässä.

E: Ehditkin laittaa tuohon väliin uuden viestin. Ei ikävä kyllä onnistu tuolla tapaa, että lähettäisimme kortin suoraan sinulle ja aktivoisit sen myöhemmin itse.


@SaJoonas kirjoitti:

@Floydr0se

Homma selkee. Käsitin ensin korttien olevan loppu, kun mainitsit tuosta kortin lähettämisestä pisteelle.

En tarkemmin osaa nyt tähän sanoa, mikä tilanne siellä pisteellä on ollut, kun kortin vaihto ei onnistunut. Varmistin tämän asian vielä erikseen ja viimeisimmän tiedon mukaan myös palvelupisteellä pitäisi prepaid-kortin vaihto onnistua. Jälleenmyyjillä on kuitenkin rajallisesti prepaid-vaihtokortteja myymälässä.

E: Ehditkin laittaa tuohon väliin uuden viestin. Ei ikävä kyllä onnistu tuolla tapaa, että lähettäisimme kortin suoraan sinulle ja aktivoisit sen myöhemmin itse.


Pääni sisällä ajattelinkin, että se kortti tulisi tänne palvelupisteeseen 🙂 Mut hyvä tietää, että se siis onnistuu myös täällä, vaikka kovasti vain kaupattiin sitä kk-maksullista liittymää. Pitää käydä huomenna uudestaan, kiitos vastauksista!

Kävin tänään siellä. Sanoivat ettei heillä ole prepaid kortteja, eikä niitä ole mahdollista saada. Kysyin kyllä, etteikö muka samassa paketissa tulisi kuin nuo tavallisetkin kortit. Heidän toimintaansa ovat kuulemma vain nettiyhteydet ja laskutettavat liittymät. Mainioita ??

 

Eihän tämä näin voi mennä?

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +18

@Floydr0se kirjoitti:


Kävin tänään siellä. Sanoivat ettei heillä ole prepaid kortteja, eikä niitä ole mahdollista saada. Kysyin kyllä, etteikö muka samassa paketissa tulisi kuin nuo tavallisetkin kortit. Heidän toimintaansa ovat kuulemma vain nettiyhteydet ja laskutettavat liittymät. Mainioita ??



 



Eihän tämä näin voi mennä?






Jos täällä kirjoittaneen Telialaisen tieto oli oikeaa, niin vain reklamaatiota vetämään. Eivät vain viitsiytyneet sanomaan, ettei huvita/osaa/viitsi kun varmaan ei tule provikkaa tms samalla tavalla kuin uusien liittymien myynnistä. Ei tuollaista pitäisi kenenkään joutua kokemaan.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +19

@Floydr0se kirjoitti:


Kävin tänään siellä. Sanoivat ettei heillä ole prepaid kortteja, eikä niitä ole mahdollista saada. Kysyin kyllä, etteikö muka samassa paketissa tulisi kuin nuo tavallisetkin kortit. Heidän toimintaansa ovat kuulemma vain nettiyhteydet ja laskutettavat liittymät. Mainioita ??



 



Eihän tämä näin voi mennä?






Hei Floydr0se! Laitoin tuosta hommasta vielä viestiä Telialle, että voisivatko lähettää pari Prepaid Sim-korttia sinne Kajaanin myyntipisteelle. Eihän tämä käy että pitää Oulusta tai Kuopiosta asti hakea uusi kortti.

@Floydr0se: Kuulostaa melkoisen omituiselta ja tämähän pitää varmistaa ilman muuta. Menee tosin huomiselle, mutta palataan asiaan mahdollisimman pian!

@Floydr0se



 



Tämä asia saatiin vihdoin selvitettyä. Olin yhteydessä suoraan henkilöön, joka vastaa kyseisten palvelupisteiden toiminnasta. Kortteja on nyt lähetetty Kajaanin pisteelle ja myyjiä on ohjeistettu asian tiimoilta. Ovat siis siellä tietoisia tulostasi ja miten heidän kuuluu toimia. Kortteja pitäisi löytyä palvelupisteeltä ensi viikolla, arviolta keskiviikon tienoilla. Muista ottaa henkkarit ja nykyinen SIM-kortti mukaan. :smileyhappy:

Pahoittelut vielä, että asian hoito koitui näin hankalaksi. Me otetaan myös tästä tapauksesta opiksi, jotta näin ei jatkossa pääse tapahtumaan.

Kiitos! Minäpä käyn siellä sitten keskiviikkona kyselee. Eipä tässä mitään vahinkoa ole päässyt käymään! Ilmoitan asian ratkaistuksi kunnes saan uuden kortin : ) 

Syystä miksi en siis kk-maksullista liittymää halua on se, että pärjään vuodessa alle 50€ sijoituksella tällä prepaidilla,  toisin kuin halvin kk-liittymä tekee vuodessa yli 70€. Myöskin se, että laskuissa saattaa tulla jotain ylläreitä/virheitä/selvitettäviä asioita tms,. Tämä prepaid on vain niin huoleton : )


@SaJoonas kirjoitti:

@Floydr0se

 

Ovat siis siellä tietoisia tulostasi ja miten heidän kuuluu toimia. Kortteja pitäisi löytyä palvelupisteeltä ensi viikolla, arviolta keskiviikon tienoilla. :smileyhappy:

Pahoittelut vielä, että asian hoito koitui näin hankalaksi. Me otetaan myös tästä tapauksesta opiksi, jotta näin ei jatkossa pääse tapahtumaan.


Ja menee hankalemmaksi.

 

Kortteja ei ollut, eivätkä olleet tietoisia koko asiasta. Eikä myöskään tiennyt mistä kortit tulee, eikä siten pystynyt selvittää onko niitä edes tulossa. Myös tämä asiakaspalvelija väitti, että prepaidit ei heille kuulu. Pyysin myös soittamaan jonnekkin, että asia nyt ratkeaisi, mutta tälle tyypille sanottiin puhelimessa, että minun pitää asioida Telia-kaupassa.

 

Onko tämä yhteisö-sivu, validi paikka selvittää tätä asiaa, vai pitäisikö minun olla yhteydessä jonnekkin muualle?







Ja menee hankalemmaksi.



 



Kortteja ei ollut, eivätkä olleet tietoisia koko asiasta. Eikä myöskään tiennyt mistä kortit tulee, eikä siten pystynyt selvittää onko niitä edes tulossa. Myös tämä asiakaspalvelija väitti, että prepaidit ei heille kuulu. Pyysin myös soittamaan jonnekkin, että asia nyt ratkeaisi, mutta tälle tyypille sanottiin puhelimessa, että minun pitää asioida Telia-kaupassa.



 



Onko tämä yhteisö-sivu, validi paikka selvittää tätä asiaa, vai pitäisikö minun olla yhteydessä jonnekkin muualle?






Johan on soppa. Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu. Minulle on luvattu, että asian hoito onnistuu näin ja sain vielä aluemyyntipäälliköltä vahvistuksen asiaan, että näin tehdään. Lähden selvittämään, että mikä tässä on ollut ongelmana.

Sain kortin! Kiitos kaikille!

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +18

@Floydr0se kirjoitti:


Sain kortin! Kiitos kaikille!






No niin, hyvä juttu!



 



Nyt sen sijaan, että Telia painaisi asian villaisella, olisi erinomainen oppimistilanne. Miksi pääsi käymään näin ja yksinkertaisesta asiasta tuli näin monimutkikas? Toivon mukaan kenenkään ei tarvitse kokea samaa ruljanssia uudelleen. Syyllisiä ei tarvitse etsiä vaan käsitellä tilanne rakentavasti.

Tässä sekametelisopassa on ollut se onni, että nyt ollaan saatu tarkennettua toimintaohjeistukset pisteille myös, ja jatkossa ei tosiaan pitäisi vastaavaa enää sattua.  :) 

Aikaisemmin nimittäin pisteillä ei ole ollut mahdollista vaihtaa Prepaidien SIM -kortteja, vaan vaihto on siis ollut mahdollista ainoastaan Kaupoissa. Tässä on ollut siis ristiriitaista tietoa liikkeellä, mutta nyt on tämä ristiriita selätetty, ja jatkossa vaihtokortteja on saatavilla kaikista pisteistä, sekä myös niiden vaihto näissä onnistuu. :) 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +18

@RaMaria kirjoitti:


Tässä sekametelisopassa on ollut se onni, että nyt ollaan saatu tarkennettua toimintaohjeistukset pisteille myös, ja jatkossa ei tosiaan pitäisi vastaavaa enää sattua.  :) 

Aikaisemmin nimittäin pisteillä ei ole ollut mahdollista vaihtaa Prepaidien SIM -kortteja, vaan vaihto on siis ollut mahdollista ainoastaan Kaupoissa. Tässä on ollut siis ristiriitaista tietoa liikkeellä, mutta nyt on tämä ristiriita selätetty, ja jatkossa vaihtokortteja on saatavilla kaikista pisteistä, sekä myös niiden vaihto näissä onnistuu. :) 






Hieno juttu, että välittömästi huomattiin heikko kohta järjestelyssä ja se paikattiin! Toki hölmöä, että asiakaan kautta, mutta niin ne tulevat yleensä ilmi. Hienoa myös se, että enemmän saa Telia Express -pisteiltä. Monissa paikoissa ei Telia Kauppaa ole, joten tulisi pitkiä matkoja kuljettua jonkin yksinkertaisen asian takia. Kaikkia ei välttämättä reissaus huvita.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +14

@Purnipsi kirjoitti:



@RaMaria kirjoitti:


Tässä sekametelisopassa on ollut se onni, että nyt ollaan saatu tarkennettua toimintaohjeistukset pisteille myös, ja jatkossa ei tosiaan pitäisi vastaavaa enää sattua.  :) 

Aikaisemmin nimittäin pisteillä ei ole ollut mahdollista vaihtaa Prepaidien SIM -kortteja, vaan vaihto on siis ollut mahdollista ainoastaan Kaupoissa. Tässä on ollut siis ristiriitaista tietoa liikkeellä, mutta nyt on tämä ristiriita selätetty, ja jatkossa vaihtokortteja on saatavilla kaikista pisteistä, sekä myös niiden vaihto näissä onnistuu. :) 






Hieno juttu, että välittömästi huomattiin heikko kohta järjestelyssä ja se paikattiin! Toki hölmöä, että asiakaan kautta, mutta niin ne tulevat yleensä ilmi. Hienoa myös se, että enemmän saa Telia Express -pisteiltä. Monissa paikoissa ei Telia Kauppaa ole, joten tulisi pitkiä matkoja kuljettua jonkin yksinkertaisen asian takia. Kaikkia ei välttämättä reissaus huvita.






*Nostan hattua* :smileyhappy:



 


@Sekunti@  kirjoitti:

@Purnipsikirjoitti:

@RaMariakirjoitti:

Tässä sekametelisopassa on ollut se onni, että nyt ollaan saatu tarkennettua toimintaohjeistukset pisteille myös, ja jatkossa ei tosiaan pitäisi vastaavaa enää sattua.  :) 

Aikaisemmin nimittäin pisteillä ei ole ollut mahdollista vaihtaa Prepaidien SIM -kortteja, vaan vaihto on siis ollut mahdollista ainoastaan Kaupoissa. Tässä on ollut siis ristiriitaista tietoa liikkeellä, mutta nyt on tämä ristiriita selätetty, ja jatkossa vaihtokortteja on saatavilla kaikista pisteistä, sekä myös niiden vaihto näissä onnistuu. :) 


Hieno juttu, että välittömästi huomattiin heikko kohta järjestelyssä ja se paikattiin! Toki hölmöä, että asiakaan kautta, mutta niin ne tulevat yleensä ilmi. Hienoa myös se, että enemmän saa Telia Express -pisteiltä. Monissa paikoissa ei Telia Kauppaa ole, joten tulisi pitkiä matkoja kuljettua jonkin yksinkertaisen asian takia. Kaikkia ei välttämättä reissaus huvita.


*Nostan hattua* :smileyhappy:

 


Ei tämä asia ole hoidossa Telialla. Olen yrittänyt vaihtaa prepaid simmiä n2 viikkoa tähänmennessä. Raision Myllyssä ei ollut sim kortteja express pisteessä ei tiedetty mitään prepaidin simkortin vaihtamisesta. Kaupasta lähetettiin kirjetilaus muinulle joka tuli ,sisällä pelkkä simkortti. Kyselin chatistä vaihtoa ,onnistuu kuulemma häiriöilmoitusnumerosta,mutta kun katselin noita vastauksia ,tulisi liittymä olla rekisteröity. Miten on mahdollista tehdä asiasta näin vaikeaa. Lisäksi kaupan palveleva henkilö suhtautui todella värlinpitämättömösti asiaan

Vastaa