Miten voin menettää puhelinnumeroni?
Sain ilmoituksen Telialta 13.5.2022, että liittymäni xxx on siirtymässä työnantajaltani minulle. Olethan yhteydessä mahdollisimman pian uuden sopimuksen tekemiseksi! Ilman uutta sopimusta liittymäsi irtisanoutuu 19.5.2022.
Tein uuden sopimuksen 16.5.2022 Telialle, josta sain sopimustiivistelmän 16.5.2022.
19.5.2022 liittymä irtisanottiin. Telian vastaus minulle: manuaalisen käsittelyn (luotonvalvonta käsittelee koska henkilötietojani joskus käytetty väärin) takia numeroani (joka ollut yli 10 vuotta minulla) ei pystytty siirtämään minulle. Ainoa keino kuulemma, että työnantajani avaa liittymän uudelleen heille ja sitten kun lakko poistuu voidaan liittymä siirtää minulle. Työnantaja ei suostu avaamaan numeroa koska luvat siirrolle annettu ajoissa (13.5.2022).
Olin yhteydessä kilpailu- ja kuluttajavirastoon: heidän ohjeistuksen mukaan tein reklamaation Telialle, josta sain vastauksen:
"Niin kuin sinulle on jo monesti kerrottu, työnantajasi tulisi avata liittymä että se voitaisiin siirtää sinun nimiisi. Mikäli työnantaja liittymää ei avaa, et voi saada kyseistä numeroa. Suosittelen että pyydät työnantajan yhteyshenkilöä olemaan yrityspalveluumme yhteydessä ja avaamaan liittymän."
Miten Telia voi "varastaa" numeroni ja aiheuttaa minulle paljon myös taloudellisia ongelmia? Työnantajani toiminut oikein ja minä olen toiminut oikein. Miten voin tässä tapauksessa menettää numeroni? Riittäisi vastaukseksi, että saan oman numeroni käyttööni kun lakko loppuu.
---
Muokkaus ReOlivia: Täsmennetty otsikkoa hieman