Skip to main content

olin poistanut NVP:n. yritin takaisin ja vaikka mitä sanoja mutta ei. ohjeessa ei sanota. onko niin että NVP:a ei saa takaisin? kyseessä on prepaid-puhelinliittymä.

 

--

Muokkaaja katjane: muokattu otsikkoa 

Kirjaudu Omille sivuille liittymäkohtaisella tunnuksella. Mikäli sinulla ei ole liittymäkohtaista tunnusta, lähetä kyseisestä prepaid-liittymästä tekstiviesti SALASANA numeroon 15400, niin saat salasanan tekstiviestinä. Käyttäjätunnuksesi Omille sivuille on liittymäsi puhelinnumero, eli 040xxxxxxx. Huomioi, että Lataussivusto käyttää eri salasanaa kuin Omat sivut.

 

Kun olet päässyt Omille sivuille, etsi Easy-liittymä ja klikkaa siitä. Etsi oikeasta palstasta Vastaaja ja klikkaa siitä. Klikkaa välilehti Asetukset. Klikkaa alivälilehteä Palvelun tila.

 

Rullaa alaspäin otsikkoon Näytä vastaamattomat puhelut -palvelu. Ruksi Numero on varattu ja
Puhelin on suljettu tai kuuluvuusalueen ulkopuolella ja klikkaa vielä alareunasta TALLENNA KAIKKI.

 

 

Numeroviestipalvelun voi kytkeä takaisin myös vastaajan puhevalikon asetuksista soittamalla vastaajaan 042 333 0 333. Tästä tavasta ei valitettavasti ole olemassa tarkempia ohjeita, joten joudut kuuntelemaan kaikki valikot tarkkaan puhelimessa läpi.


ei onnistu enää. ilmoittaa ettei palvelu ole käytössä kun tilaan salasanan


ei onnistu enää. ilmoittaa ettei palvelu ole käytössä kun tilaan salasanan

Pääsetkö vaihtamaan salasanan ohjeen mukaan? Ja sieltä kohdasta “Unohtuiko salasana?” eteenpäin  


minulla on useampia liittymiä. tähän yritän tilata salasanaa ekaa kertaa


minulla on useampia liittymiä. tähän yritän tilata salasanaa ekaa kertaa



Kuinkas kävi, saitko salasanan tilattua?


lähetän sanan salasana numeroon 15400. palvelu ei ole käytössä


lähetän sanan salasana numeroon 15400. palvelu ei ole käytössä

Laitoin aiemmin, että kokeiletko vaihtaa salasanan palveluun painamalla tästä linkistä. Sitä kautta pystyt vaihtamaan salasanan.


Laitoin aiemmin, että kokeiletko vaihtaa salasanan palveluun painamalla tästä linkistä. Sitä kautta pystyt vaihtamaan salasanan.

Tämä on väärä salasana.

Numeroviestipalvelua, vastaajaa ja multimediaviestejä hallitaan Omilta sivuilta. Sinne tarvitaan eri salasana kuin Prepaid-hallintaan. Jälkimmäisessä voi sitten käydä tarkastamassa liittymän voimassaolon, pakettien voimassaolon, saldon sekä ladata saldoa ja paketteja.


uuden pinin lähetys epäonnistui. antaa olla!

mahdotonta. tälle numerolle ei ole vielä olemassa piniä, enkä saa sitä mistään. ja  tää uus zte motu on yhtä hidas kun vanha 4g

eikä se ole mikään vastaaja

se on nvp

eli kun puhelin on kiinni ja kun sen avaa. tulee tekstarilla ilmoitus jos joku on yrittänyt soittaa

piniä en saa millään konstilla. painukaa hornaan!

ette te enää tajua mitään!

 


Muokkaus Merja_J: erilliset kommentit yhdistetty


lähetän sanan salasana numeroon 15400. palvelu ei ole käytössä

Oletko yrittänyt kirjoittaa komennon suuraakkosilla, kuten se on Telian ohjeessa?

Kirjaudu Minun Teliaan matkapuhelinnumerollasi. Käyttäjätunnuksesi on liittymänumerosi (esim. 0401234567). Kirjoita se kohtaan Telia-tunnus. Salasanan saat lähettämällä tekstiviestin SALASANA numeroon 15400 (0 €).

Entä onko liittymässä saldoa?

Joskus aikoinaan prepaidin päivityskomento ei toiminut, jos saldo oli nollassa. Sekin toimi numeron 15400 kautta.

Haimme tänään tuttavan prepaidiin salasanan Minun Teliaani ja se onnistui viestillä SALASANA numeroon 15400.

eikä se ole mikään vastaaja

NVP, tai nykyään ilmoitus vastaamattomasta puhelusta, on toteutettu vastaajalaitteistolla ja sen asetuksia hallitaan samasta paikasta vastaajan kanssa. Minun Teliastani siis Liittymäni ja palveluni, Mobiililiittymät, liittymän puhelinnumero, Hallinnoi tilaustaLiittymäsi, Vastaaja☰ Navigation, Viestiasetukset, Ilmoitus vastaamattomasta puhelusta → klikkaa päälle, eli pallo oikealle.

Toinen tapa on soittaa kyseisestä liittymästä vastaajaan 042 333 0 333 ja kääntää ilmoitus vastaamattomasta puhelusta päälle.

Huomioithan, että vastaaja ja numeroviestipalvelu menivät 26.5.2021 uudistuksessa pahasti rikki, eikä niiden kaikkia aiempia ominaisuuksia ole enää koskaan saatu takaisin toimimaan.


@irritus tai muut asiasta perillä olevat, tiedätkö toimiiko Telian vastaajapalvelu tällä hetkellä normaalisti? On siis Telian liittymä, ei ole vastaajaa tilattuna mutta sille olisi nykyisin käyttöä. En ole vielä tilannut, ajattelin kysyä ensin täältä, toimiiko se nykyään oikein.


@irritus tai muut asiasta perillä olevat, tiedätkö toimiiko Telian vastaajapalvelu tällä hetkellä normaalisti? On siis Telian liittymä, ei ole vastaajaa tilattuna mutta sille olisi nykyisin käyttöä. En ole vielä tilannut, ajattelin kysyä ensin täältä, toimiiko se nykyään oikein.


Prepaidin Vastaaja-palvelu toimii tällä hetkellä kuten kuuluukin, ainakaan emme ole saaneet siitä ilmoituksia että mitään erikoista olisi meneillään. Toki jos foorumilla on joku palvelua käyttävä niin voi vielä sen sinulle vahvistaa. 


Kokeilin pikaisesti vastaajaa ja huomasin, että ilmoitusasetuksissa ainoastaan tekstiviesti ja ei ilmoitusta olivat valittavissa. Valinta MMS-viesti on harmaa eikä sitä voi valita.

Muutoin vastaaja näytti toimivan niine karsittuine ominaisuuksineen, jotka 26.5.2021 jäivät jäljelle. Nyt vastaajaviestit tulivat myös sähköpostiin perille, toisin kuin 2021.


Kokeilin pikaisesti vastaajaa ja huomasin, että ilmoitusasetuksissa ainoastaan tekstiviesti ja ei ilmoitusta olivat valittavissa. Valinta MMS-viesti on harmaa eikä sitä voi valita.

 

Tästä on muuten laitettu kyselyä eteenpäin mikä on MMS-viestin tilanne ilmoitusasetuksissa. Palataan kunhan saadaan lisätietoa. 


Kokeilin pikaisesti vastaajaa ja huomasin, että ilmoitusasetuksissa ainoastaan tekstiviesti ja ei ilmoitusta olivat valittavissa. Valinta MMS-viesti on harmaa eikä sitä voi valita.

Nyt saimme lisätietoja tätä koskien. Telian vastaajapalvelun uudistumisen myötä Telian Prepaid liittymissä olevissa vastaajissa vaihtoehtona ei ole enää MMS viestiä, siksi tuo kohta on harmaalla eikä siis valittavissa.


Vastaa