Ilmeni tälläinen ongelma, puhelimella soittaessa tai puhelua vastaanottaessa hälyttää vain kerran tai kaksi ja katkaisee automaattisesti. Kokeiltu soittaa useisiin eri numeroihin, ei vaikutusta.
Osaisko joku kertoa mitä tehdä?
Ilmeni tälläinen ongelma, puhelimella soittaessa tai puhelua vastaanottaessa hälyttää vain kerran tai kaksi ja katkaisee automaattisesti. Kokeiltu soittaa useisiin eri numeroihin, ei vaikutusta.
Osaisko joku kertoa mitä tehdä?
Hei @SnanZo ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Oletko kokeillut sim-korttia toisessa puhelimessa, tekeekö saman siinäkin?
Onko sinulla puhelimen asetuksissa valittuna vain sallitut numerot?
Entä vastaaja onko käytössä tai puhelun siirrot?
mitenköhän tunne että tämä liittyy volte:en. kokeilisitko siten että vastaanottajalla ja sinulla olisi gms tai umts verkko pakkovalittu.
Aivan ensin kannattaa tarkastaa, ettei puhelimesta ole lipsahtanut älä häiritse tila päälle. Joskin sen pitäisi vaikuttaa ainoastaan saapuviin, ei lähteviin puheluihin.
VoLTE:ssä puhelut voivat soida, vaikka ne eivät oikeasti soi missään. Kokeile jotakin näistä:
Mikäli puhelut toimivat nyt, VoLTE:n yhteensopivuudessa on ongelmia.
Jos puhelut tämän jälkeenkin epäonnistuvat, kannattaa tarkastaa, ettei liittymää ole suljettu esimerkiksi maksamattomien laskujen takia. Myös liittymän estot kannattaa tarkastaa, Omat Sivut → Liittymäni ja Palveluni → liittymän puhelinnumero → Lisäpalvelusi → Estot ja rajoitukset, Muokkaa.
@kiisseli67ehdotukset toisella puhelimella kokeilemisesta sekä vastaajan ja soitonsiirtojen tarkastaminen ovat myös hyviä. Soitonsiirrot voi tarkastaa näppäilemällä numerovalitsimeen:
Soitonsiirrot saa poistettua vastaavasti ##21# 📞>, ##61# 📞>, ##62# 📞> tai kaikki soitonsiirrot kerralla ##002# 📞>.
Huomioi, että Mini, Prepaid, Sopiva, Säästöpaketti, Yhteys Puhelimeen ja Yhteys Rajaton liittymissä on kiinteät soitonsiirrot vastaajaan. Näistä liittymistä vastaajasiirtoja ei voi poistaa, mutta vastaajan asetuksista voi käydä valitsemassa, vastaako vastaaja puheluihin tai ei.
Vastaajan hallinta tapahtuu joko puhevalikon kautta soittamalla vastaajaan tai kirjautumalla Omille Sivuille numeerisella käyttäjätunnuksella. Mikäli sinulla ei ole numeerista käyttäjätunnusta, lähetä siitä liittymistä, mille tarvitset tunnuksen tekstiviesti SALASANA numeroon 15400. Saat vastauksena salasanan, jolla pääset kirjautumaan Omille sivuille.
Numeerisella käyttäjätunnuksella Vastaajan hallinta löytyy Omat Sivut → Liittymäni ja Palveluni → liittymän puhelinnumero → Liittymäsi → Vastaaja. Kapealla ikkunalla lisävalinnat löytyvä ☰ Navigation takaa.
@irritus kirjoitti:Numeerisella käyttäjätunnuksella Vastaajan hallinta löytyy Omat Sivut → Liittymäni ja Palveluni → liittymän puhelinnumero → Liittymäsi → Vastaaja. Kapealla ikkunalla lisävalinnat löytyvä ☰ Navigation takaa.
Vaihtoehtoisesti voi yhdistää Vastaajan hallinnan Telia-tunnukselle. Näin olen tehnyt ja minulla toimii:
@irritus kirjoitti:...
- *#21# 📞> kertoo välittömän soitonsiirron tilan
- *#61# 📞> kertoo viivesiirron tilan
- *#62# 📞> kertoo ei verkossa siirron tilan
Soitonsiirrot saa poistettua vastaavasti ##21# 📞>, ##61# 📞>, ##62# 📞> tai kaikki soitonsiirrot kerralla ##002# 📞>.
...
yleisuositus on että tee noita komentoa gsm tai umts verkossa, lte:ssä noiden toiminta on niin ja näin koska joutuu alentuu vanhemmille verkkotekniikoille.
oma palvelussa tehdyt soitonsiirrot ovat erit kuin kommennoilla tehdyt.
@lasselusse kirjoitti:yleisuositus on että tee noita komentoa gsm tai umts verkossa, lte:ssä noiden toiminta on niin ja näin koska joutuu alentuu vanhemmille verkkotekniikoille.
Tässä voi todellakin käydä monella eri tavalla. Puhelin saattaa vaihtaa automaattisesti gsm- tai umts-verkkoon ohjauskoodin lähettämisen ajaksi tai sitten ei, jolloin koodin lähettäminen epäonnistuu.
Huomaa, että Omilta Sivuilta voi hallita soitonsiirtoja ainoastaan, mikäli liittymään on kytketty 4G Puhe-palvelu.
Ainakin käyttämäni Samsungin puhelin osaa hakeutua 2/3G verkkoon tuoksi ajaksi. Muistaakseni jokin toinen puhelin ei kyseistä temppua osannut, vaan se vaan valitti "verkko ei ole käytettävissä" tms. virheviestiä.
Kyseessä oneplus nord n100 joka käytössä prepaid liittymän kanssa, saldoa on. Viestit lähtevät normaalisti mutta yhteyden vahvuutta näyttävän palkiston päällä on x-merkintä. Puhelua soittaessa puhelu alkaa, hälyttää kerran soittajan sekä vastaanottajan päässä, senjälkeen katkeaa itsestään.
@SnanZo kirjoitti:Kyseessä oneplus nord n100 joka käytössä prepaid liittymän kanssa, saldoa on. Viestit lähtevät normaalisti mutta yhteyden vahvuutta näyttävän palkiston päällä on x-merkintä. Puhelua soittaessa puhelu alkaa, hälyttää kerran soittajan sekä vastaanottajan päässä, senjälkeen katkeaa itsestään.
Onhan mobiilitiedonsiirto päällä??
Mobiilidata ei ole käytössä, koska puhelin käytössä henkilöllä joka käyttää verkon selaamiseen wifi verkkoa
@SnanZo kirjoitti:Mobiilidata ei ole käytössä, koska puhelin käytössä henkilöllä joka käyttää verkon selaamiseen wifi verkkoa
Ilmeisesti se kruksi kentänvoimakkuuden symbolin päällä johtuu siitä , että mobiilidata ei ole päällä. Se on helppo testata pika-asetuksista.
Suosittelen kokeilemaan puheluita myös , kun mobiilidata on päällä , onko asialla vaikutusta.
Puhelut eivät toimi myöskään mobiilidatan kanssa, onko mahdollista että puhelimen antenni olisi vioittunut?
@SnanZo kirjoitti:yhteyden vahvuutta näyttävän palkiston päällä on x-merkintä
Android laitteet varoittavat siitä, että mobiilidata ei ole käytettävissä tällä tavoin.
Kun sinulla on mobiilidata kytketty pois päältä, x kuuluu asiaan.
@SnanZo kirjoitti:Puhelua soittaessa puhelu alkaa, hälyttää kerran soittajan sekä vastaanottajan päässä, senjälkeen katkeaa itsestään.
Eihän kuulokeliitäntään ole mennyt likaa, joka saa puhelimen kuvittelemaan, että haamukuulokkeiden painiketta painellaan?
Toimiiko puhelimen kosketustunnistin ylipäätään normaalisti? Jos näyttö heittää muissakin sovelluksissa haamukosketuksia, voi olla, että puhelusovelluksessa nämä haamukosketukset osuvat luuri kiinni-näppäimeen.
Esiintyykö ongelma ladattaessa? Huonolaatuinen laturi voi aiheuttaa kosketusnäyttöön haamukosketuksia. Ja eihän puhelimen välittömässä läheisyydessä ole sähkölaitteita, jotka voivat häiritä kosketusnäytön toimintaa?
@SnanZo kirjoitti:onko mahdollista että puhelimen antenni olisi vioittunut?
No ei se ainakaan mahdotonta ole. Viallinen antenni voi aiheuttaa häiriöitä kuulokkeisiin ja kosketusnäyttöön.
Toki voi siinä puhelimessa olla jotakin muutakin vialla kuin antenni. Esimerkiksi irronnut puhelimen sisällä helisevä osa voi aiheuttaa virhetoimintoja.
@SnanZo kirjoitti:Puhelut eivät toimi myöskään mobiilidatan kanssa, onko mahdollista että puhelimen antenni olisi vioittunut?
Ei se mahdotonta ole kuten edellä on jo todettu.
Mahdollisen laitevian poissulkemiseksi suosittelen testaamaan SIM-korttia toisessa laitteessa , mikäli mahdollista.
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.