Skip to main content

Hei, sain taas spam/scam-puhelun jostain UK numerosta. Kun vastasin ei kuulunut mitään ja laittoivat luurin kiinni. Numero oli +44 203 150 1535. Mitä te voitte tehdä tän tyyppisille soitoille? Olen saanut näitä vähän väliin sen jälkeen kun vaihdoin liittymäni DNA:lta, Telia(Sonera):lle 2016 ja tää on aika ärsyttävää ilmiö kun on pakko miettiä kahteen kertaan ennen kuin vastaa ja joskus voikin olla joku tärkeempi puhelu joka sen takia jätän vastaamatta.

 

En löydä mistään teidän sivuilta miten voin laittaa tämän heti asiakaspalveluun?

 

Terveisin, J

Hei @Jasmine90 ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Noita puheluita on tullut aika monelle myös muiden operaattoreiden asiakkaille ja jopa salaisiin numeroihin.



Tällä ei ole mitään tekemistä operaattorin kanssa ts numeroita ei vuodateta operaattorin toimesta vaan tuolla spammääjällä on joku systeemi mikä arpoo numeroita.



Itse laittaisin numerolle eston (musta lista) puhelimen asetuksista tai jos on käytössä Fonecta Caller sovellus niin sen estolistalle.



 



Asiakaspalvelun yhteystiedot : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot?intcmp=footer-asiakaspalvelun-yhteystiedot


Hei kiisseli67,

 

Kiitos vastauksestasi! 

 

Joo siis tiedän et ne arpoo niitä numeroita ja soittaa ihan minkä operaattorin numeroon vaan. Vaan huomasin että yleisty sen jälkeen kun vaihdoin liittymää, mutta voi myös olla että tän tyyppiset puhelut ylestyivät samaan aikaan eli Telia per say ei ole syypää.

 

Kuitenkin teleoperaattoreiden pitäisi tehdä jotain asialle koska niitä ratkaisuja tähän löytyy kunhan vain toteuttavaisivat nämä. En halua jatkuvasti miettiä kun "outo" numero soittaa että onko vai eikö oikea puhelu ja en kaikkea manuaalista blokkaustakaan halua jatkuvasti tehdä.

 

Ja vaikka mun numeron laittaisin estolistoille se oikeastaan vain estää sen maan telemarkkinointi yrityksien soitot, ei scam puheluita koska ei ne huijarit välitä onko sun numero jossain estolistalla.

 

Heidän numerot tietty aina ilomoitan johonkin listoihin että tulisivat estetyiksi jos vain mahdollista.

 

Kiitos yhteystiedoista! Vaikuttaa kuin että chatissä voi keskustella ainoastaan sovelluksen kautta?


Hei Jasmine90!



Täältä löytyy hieno ohje chattiin : https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Chat-apunasi-24-7/ba-p/147767



Eli ei tarvitse sovellusta ;)


Tuohon operaattorin osuuteen näissä voin kommentoida sen verran, että kyllä meidänkin toimesta näihin pyritään reagoimaan, mutta näiden järjestelmällinen toiminta tuottaa jonkin verran hankaluuksia.
Hyvänä vinkkinä tulikin täällä jo aiemmin estää numero suoraan puhelimesta!


Hei hei taas,



 



Lisää spam puheluita tullut viime kuukausina ja viimeistään tänään jopa kaksi sellaista :D



 



+358******* - kun soitin takaisin 10 min soitosta numero ei ollut enää käytössä



+447******* - en uskalla soittaa takaisin koska UK:sta tulee niin paljon spamia ja en odota puhelua sieltä



 



Teleoperaattorina teillä olis pari vaihtoehtoa jos haluatte oikeasti ratkaista ongelman globaalisesti ja silleen että asiakkaat ei itse tarvitse ylläpitää block-listoja, miettiä onko ok vastata, jne.:



- Tehkää kuin Swisscom: https://www.swisscom.ch/en/about/medien/news/how-callfilter-works.html



- Metaswitchilläkin on jo ratkaisu: https://www.metaswitch.com/solutions/fixed-line-solutions/robocall-blocking-service



 



Toivottavasti auttaa :)



 



Edit NikoNo: piilotettu yksilöivät tiedot


Itse suosittelen Truecaller nimistä softaa puhelimeen, se tunnistaa kohtuu hyvin ja perustuu käyttäjien ilmoittamaan dataan.



@kiisseli67@  kirjoitti:


Hei @Jasmine90 ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Noita puheluita on tullut aika monelle myös muiden operaattoreiden asiakkaille ja jopa salaisiin numeroihin.



Tällä ei ole mitään tekemistä operaattorin kanssa ts numeroita ei vuodateta operaattorin toimesta vaan tuolla spammääjällä on joku systeemi mikä arpoo numeroita.



Itse laittaisin numerolle eston (musta lista) puhelimen asetuksista tai jos on käytössä Fonecta Caller sovellus niin sen estolistalle.



 



Asiakaspalvelun yhteystiedot : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot?intcmp=footer-asiakaspalvelun-yhteystiedot






Vielä lisään tähän, että puhelinnumero voi tulla tietoon, jos on esim. osallistunut arvontaan tai tutkimukseen netissä ja hyväksynyt ehdot markkinointiin epämääräisillä sivuilla :smileyhappy:



 



Helpoin vaihtoehto on vaihtaa puhelinnumero uuteen, mutta se on aika työläs prosessi jos se on monissa yhteystiedossa.


Vastaa