nyt kun telia poistanut liukuvan päivä hinnoittelun. voisiko telia poistaa dot konseptinkin samalla. älypuhelin apin pakottaminen ei kuulosta asialliselta. joitakin ominaisuuksia puuttuu ja aspakin on apin kautta. maksukorttimaksu on pakollinen.
maksukorttimaksun voisi játtáá optiona laskuliittymille, mutta jotkin asiat menee eri tavalla maksukorteissa. eli ei välttämättä mahdollisia tai noin 2% maksulisä.
Telia Dot Käytön mukaan -liittymän myynti on lopetettu lokakuussa 2023 ja itseäni mietityttää pysyykö kyseinen liittymävaihtoehto saatavilla vanhoille Telia Dot -asiakkaille, jos liittymätyypin vaihtaa tulevaisuudessa toiseen Dot -liittymään?
Mielestäni käytön mukaan veloitettavan liittymän poistuminen myynnistä on huono uudistus, koska tuo liittymä on ollut edullinen vaihtoehto vähän puheluita soittavalle ja Wi-Fi -verkkoa hyödyntävälle käyttäjälle. Liittymätyypin poistuminen vie myös pohjan Dotin alkuperäiseltä idealta, koska jäljelle jää vain kiinteähintaisia pakettiliittymiä. Dot 4G Rajaton ei 23 euron hintaisena ole muiden operaattoreiden tarjoamiin vaihtoehtoihin verrattuna kalleimmasta päästä, mutta uskoakseni monilla käyttäjillä ei ole tarvetta rajattomalle pakettiliittymälle.
Toivottavasti käytön mukaan veloitettava liittymä palaa Dotin valikoimaan tulevaisuudessa vaikka hieman päivitetyllä hinnoittelulla…?
Käytön mukaan laskuttava liittymä on poistettu myynnistä, ja tämän hetkisen tiedon mukaan emme ole palauttamassa sitä valikoimaamme. Nykyiset käyton mukaan laskuttavan liittymän omistajat saavat kuitenkin pitää sopimuksen itsellään. Uutena lisänä Telia Dot -liittymiin on tullut etu, kun sinulla on vähintään kaksi liittymää, säästät liittymälaskustasi joka kuukausi automaattisesti 10 %.
Tuo oli erilainen liittymä, mutta en kyllä myöskään ole yllättynyt siitä, että se poistui saatavilta. Hinnoittelu oli jokseenkin vaikeaselkoinen,vaatii monimutkikkaita laskutoimituksia, että saadaan todellinen hinta kullekin käyttömäärälle laskettua. Kyllä pakettiliittymät ovat vain niitä, joihin massat innostuvat. Hallittu, tietty hinta houkuttaa ihmisiä.
Myös vain sovelluspohjainen asiakaspalvelu ja laskutus rajaa joitain asiakasryhmiä kokonaan palvelun ulkopuolelle.
Tuo oli erilainen liittymä, mutta en kyllä myöskään ole yllättynyt siitä, että se poistui saatavilta. Hinnoittelu oli jokseenkin vaikeaselkoinen,vaatii monimutkikkaita laskutoimituksia, että saadaan todellinen hinta kullekin käyttömäärälle laskettua. Kyllä pakettiliittymät ovat vain niitä, joihin massat innostuvat. Hallittu, tietty hinta houkuttaa ihmisiä.
Myös vain sovelluspohjainen asiakaspalvelu ja laskutus rajaa joitain asiakasryhmiä kokonaan palvelun ulkopuolelle.
Operaattorit myyvät liittymiä vain massoille eli kaikki yli 5 miljoonaa käyttäjää halutaan niputtaa pelkkien rajattomien liittymien käyttäjiksi - liittymien, joissa on mahdollisuus käyttöä jotain, jota suurin osa ei kuitenkaan tarvitse eikä käytä. Eikä markkoinnissakaan tarvitse pohtia vaihtoehtoja. Kyse on silkasta rahastuksesta.
Operaattorit unohtavat, että nuo yli 5 miljoonaa käyttäjää eivät ole yksi yhteinen tasapäistetty aivoton joukko, vaan yli 5 miljoonaa yksilöä, joista jokaisella on omat käyttötapansa ja -tarpeensa myös mobiililiittymissä. Tällä menolla on tarjolla kaikilla operaattoreilla - valitettavasti - vain yksi gigan 5G-liittymä hintaan 59,99 €/kk (ja hinta nousee joka vuosi kympillä). Ihan sama siis minkä valitset: suomalaisen, ruotsalaisen vai norjalaisen, erona on emoyhtiön kotimaa ja logon väri. Ota tai jätä.
joissakin tapauksessa vaihtoehtona käy “yhteys mukaan laitteeseen”. hinta 6.99 €/kk, tai 3.99 €/kk jos löytyy jokin sopiva palvelu telialta.
tosin, numeronsiirron saa ruinata asiakaspalvelusta.
Tuo oli erilainen liittymä, mutta en kyllä myöskään ole yllättynyt siitä, että se poistui saatavilta. Hinnoittelu oli jokseenkin vaikeaselkoinen,vaatii monimutkikkaita laskutoimituksia, että saadaan todellinen hinta kullekin käyttömäärälle laskettua. Kyllä pakettiliittymät ovat vain niitä, joihin massat innostuvat. Hallittu, tietty hinta houkuttaa ihmisiä.
Myös vain sovelluspohjainen asiakaspalvelu ja laskutus rajaa joitain asiakasryhmiä kokonaan palvelun ulkopuolelle.
Tätä samaa pohdin. Mielenkiintoista, että ”Käytön mukaan” -liittymän poistaminen valikoimasta tehtiin kaikessa hiljaisuudessa. Verrattuna kiinteään 4G-liittymäpakettiin (23€/kk) säästän joinakin kuukausina noin 5 euroa. Pidän kuitenkin yhden nettiliittymän Telialla ja laskutusliittymässä on etuna sen joustavuus eri elämän tilanteissa kuin tuossa korttimaksussa.
Hyviä kommentteja, vaikka pidin sitä myös todella vaikeaselkoisena niin oli se sentään erillainen ja tarjosi joillekin hyötyä. Mutta nyt kaikki supistetaan ja tehdään samanlaisiksi ja tarjonta vähenee( ja kallistuu). Nyt vain 5g tyrkytetään ja nopeutta pidetään hyvänä asiana kun myydään vaikka ei se kännykällä nopeus oli tärkein asia( kun sitä saa monesti edes hyödynnettyä ulos).
Ja tämä on kaikilla operaattoreilla, samat hinnat ja samat liittymä tyypit( luulisi jopoa kartellia hiukan näissä, todellinen kilpailu puuttuu.
Tässä kokeillut kilpailuttaa sopimuksia nyt kun halpa hinta päättyy niin viime metreillä ollaan , mutta jos teli a saa negatiivista niin anna esimerkin etten nyt kovin tyytyväinen ollut dna:kaan.
Kävin dna liikkeessä ostamassa tarjous johdon. Joten siinä samalla sitten tietenkin myyjä kyseli liittymä tyyppiä ja nyt ajankohta sopi hyvin lähteä myyntitilanteeseen mukaan. Ensinnäkin, henkilö istui koko ajan matalalla tuolilla koko ajan ja ei viitsinyt nousta seisomaan samalla tasolle ja myydä niin sanotusti silmästä silmään( joo pieni huomio mutta kokonaisuudessa jäi huomioon).
Tämän jälkeen kysyi liittymää ja kun sanoin telia, niin naureskeli, että miksi näin. No tuo nyt ei oikein minusta sovi naureskella minkä liittymän ihminen on valinnut ja kilpailijaa tuolla tavalla myös mollata.
Tämän jälkeen tarjosi 5g hintaan 31 euroa sanoin en tarvitse 5g ja hinta aika kova sille. Ja sitten kova myyjä päättikin olla myymättä mitään, ei katsonut muita liittymä tyyppejä tai vaihtoehtoja, koska en huolinut hänen ekaa ehdotusta missä varmaan paras kate niin ei katsonut tarpeelliseksi saada asiakkaita heille.
Joten en nyt kovin hyvää kuvaa saanut dna myynnistä. Tuossa kyllä myyjä teki monta virhettä ja ei kovin asiakaslähtöinen ollut ja en ymmärrä miten tuolla tavalla voi kauppaa saada, kaikki pielessä.
Joten ei se ruoho tosiaan aina vihreäpää ole muillakaan, varsinkaan kun kaikki saman hintaan ja samalla liittymä tyypillä niin palvelua sitä hakee, täällä yhteisössä se vielä pelaa( vaikka chatissa välillä menee huonosti) niin vielä sentään hiukan ollaan plussalla.
Operaattorit kilvan poistavat näitä edullisia liittymiä vähentääkseen valikoimaa (kun kilpailu asiakkaista on kovaa) ja nostavat muiden hintoja vedoten rajusti kohonneisiin kustannuksiin, tosin ne samaan aikaan tahkoavat ennätystuottoja, ...
Tämä "kehitys" ajaa jo ennestään ahtaalla olevat käyttäjät entistä ahtaammalle, joten uhkana tulee olemaan, että yhä useampi putoaa digikelkasta. Ehkä mobiilitulevaisuus onkin tarkoitettu vain keski- ja hyvätuloiselle kansanosalle?
Kiitos kaikille arvokkaista kommenteista! Olen välittänyt ne kaikki eteenpäin tuotekehitykseen.
Telia Dot käytön mukaan -liittymän uusmyynnin lopetukseen on monta seikkaa, mutta nostan tähän niistä nyt muutamia:
Niinkuin ketjussa jo todettiinkin, liittymän hinnoittelulogiikka oli monimutkainen ja osalle asiakkaista hankala ymmärtää. Käytön mukaan -liittymällä haluttiin vastata erilaisiin asiakastarpeisiin, mutta tulevaisuudessa on kuitenkin tarkoitus siirtyä valikoimaan, jossa löytyy erilaisia liittymiä erilaisiin tarpeisiin. Samoin on tunnistettu tarve pienen käytön liittymälle. Nämä tarpeet on huomioitu tulevaisuuden tuotekehityksessä sekä erilaisten ratkaisujen mietinnässä. Telia Dotia kehitetään vaiheittain asiakastarpeisiin ja palautteisiin perustuen.
Toistaiseksi valikoimassa on perinteisiä pakettiliittymiä, koska tutkimusten mukaan suurin osa kuluttajista arvostaa pakettiliittymien huolettomuutta ja kustannusten ennustettavuutta. Nykyisen Telia Dot -tarjoaman eroavaisuus näkyy markkinan muista tuotteista mm. reiluna ja läpinäkyvänä hinnoitteluna. Tämä on todella iso ero, vaikka äkkiseltään saattaa vaikuttaa siltä, että tuotteet ovat samanlaisia.
Telia Dotin pakettiliittymien reilu ja läpinäkyvä hinnoittelu onkin saanut kiitosta. Hintaa ei ole sidottu tarjousjaksoon, vaan se on pysyvästi edullinen. Lisäksi asiakas saa liittymien keskittämisestä Telia Dotiin automaattisesti keskittäjäetua.
Toistaiseksi Telia Dotin asiakaspalvelu (chat ja itsepalvelu) rakentuu sovelluksen ympärille eli kohderyhmänä ovat digitaalisia palveluita käyttämään tottuneet asiakkaat. Telia tarjoaa enemmän asiakaspalvelukanavia ja myös laajemman valikoiman liittymiä, jos Telia Dot ei tunnu sopivalta vaihtoehdolta.
Mielestäni Telia olisi voinut tiedottaa Dot -asiakkaita etukäteen 4G Käytön mukaan -liittymän uusmyynnin lopettamisesta ja sen vaikutuksesta sovelluksen kautta saatavilla olevaan liittymätyypin vaihtoon. Sovelluksen kautta on tunnetusti mahdollista vaihtaa Dot -liittymätyypistä toiseen jokaisen kuukauden 1. päivänä, mutta kaikki Dot -asiakkaat eivät varmaankaan ole tietoisia esimerkiksi Dot 5G -liittymän kokeilun seurauksesta; mahdollisen kokeilun jälkeen 4G Käytön mukaan -liittymään palaaminen ei ole enää mahdollista…
Itsekin kokeilin jokin aika sitten Dot 5G -liittymää parin viikon ajan testatakseni 5G:n ominaisuuksia, mutta palasin takaisin 4G Käytön mukaan -liittymään ja olen ollut tyytyväinen monimutkaisesta hinnoittelusta huolimatta.
Jos katsoo historiaa taaksepäin, niin Soneralla rajattomia liittymiä ei niin pitkään ollutkaan. Elisahan rajattomia toi Saunalahden valikoimassa, DNA perässä. Ruotsissa ei ollut pitkään rajattomuutta. Tännekin Sonera yritti tuoda "ämpärimallia"
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001791852.html
https://www.is.fi/digitoday/art-2000001790898.html
Eli v.2013, Soneran silloinen toimii kertoi ämpärimallin tulosta parin vuoden sisään.
Nyt ollaan tilanteessa, että markkinointi on iskostanut meille n. 30€ liittymän kohtuuhintaiseksi.
Kiitos kaikille arvokkaista kommenteista! Olen välittänyt ne kaikki eteenpäin tuotekehitykseen.
Telia Dot käytön mukaan -liittymän uusmyynnin lopetukseen on monta seikkaa, mutta nostan tähän niistä nyt muutamia:
Niinkuin ketjussa jo todettiinkin, liittymän hinnoittelulogiikka oli monimutkainen ja osalle asiakkaista hankala ymmärtää. Käytön mukaan -liittymällä haluttiin vastata erilaisiin asiakastarpeisiin, mutta tulevaisuudessa on kuitenkin tarkoitus siirtyä valikoimaan, jossa löytyy erilaisia liittymiä erilaisiin tarpeisiin. Samoin on tunnistettu tarve pienen käytön liittymälle. Nämä tarpeet on huomioitu tulevaisuuden tuotekehityksessä sekä erilaisten ratkaisujen mietinnässä. Telia Dotia kehitetään vaiheittain asiakastarpeisiin ja palautteisiin perustuen.
Toistaiseksi valikoimassa on perinteisiä pakettiliittymiä, koska tutkimusten mukaan suurin osa kuluttajista arvostaa pakettiliittymien huolettomuutta ja kustannusten ennustettavuutta.
Ensinnäkin mahtavaa kuulla, että tuo tarve on vihdoin tunnistettu! Odotan mielenkiinnolla - en suinkaan innolla - koska tässäkin on taas mahdollisuus tehdä virheitä. Pääasiassa hinnoittelumallilla jossa vähälle käytölle sopiva liittymä ei ole oikea vaihtoehto rajattoman vieressä jolloin lopputuloksena tietenkin on, että “asiakkaat haluavat rajattomia liittymiä”.
Jos katsoo historiaa taaksepäin, niin Soneralla rajattomia liittymiä ei niin pitkään ollutkaan. Elisahan rajattomia toi Saunalahden valikoimassa, DNA perässä. Ruotsissa ei ollut pitkään rajattomuutta. Tännekin Sonera yritti tuoda "ämpärimallia"
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001791852.html
https://www.is.fi/digitoday/art-2000001790898.html
Eli v.2013, Soneran silloinen toimii kertoi ämpärimallin tulosta parin vuoden sisään.
Nyt ollaan tilanteessa, että markkinointi on iskostanut meille n. 30€ liittymän kohtuuhintaiseksi.
Niinpä! Jos en väärin muista niin Soneran ämpärimallilla hinnoitellut liittymät oli oikeasti kalliita verrattuna Saunalahden ja DNA:n liittymiin. Toisinsanoen se hinta millä Sonera myi rajallista liittymää oli hinta jolla muut myivät rajatonta. Elisa hyökkäsi rajusti rajattomuusrummutuksella(Tähän se Hedbergin “Sä tarviit tän” :D) jolloin ihmisiltä hävisi käsitys omasta käyttöprofiilista. Liittymäkenttä voisi olla fiksumpi nykyään jos Sonera olisi osannut hinnoittelun.
Niinpä! Jos en väärin muista niin Soneran ämpärimallilla hinnoitellut liittymät oli oikeasti kalliita verrattuna Saunalahden ja DNA:n liittymiin. Toisinsanoen se hinta millä Sonera myi rajallista liittymää oli hinta jolla muut myivät rajatonta. Elisa hyökkäsi rajusti rajattomuusrummutuksella(Tähän se Hedbergin “Sä tarviit tän” :D) jolloin ihmisiltä hävisi käsitys omasta käyttöprofiilista. Liittymäkenttä voisi olla fiksumpi nykyään jos Sonera olisi osannut hinnoittelun.
Kyllä, Telia tuntui hinnoittelultaan premiumilta. Olihan se ainoa jälleenmyyjä Applen iPhoneille. Yritin katsoa, mitä dataa on kulunut liittymillä tässä kuussa, mutta jostain syystä Telian itsepalvelu (sovellus) ei oikein toimi. Kännykän mukaan mobiillidataa on mennyt 37 gigatavua. Tästä videoiden katselu on käyttänyt sitä eniten.
Mobiililaajakaistalla, joka ajaa kodin nettiyhteyttä, on mennyt noin 350 gigatavua. Tästä pelien päivitykset ovat haukanneet suurimman osan käytöstä.
Kiitos kaikille arvokkaista kommenteista! Olen välittänyt ne kaikki eteenpäin tuotekehitykseen.
Telia Dot käytön mukaan -liittymän uusmyynnin lopetukseen on monta seikkaa, mutta nostan tähän niistä nyt muutamia:
Niinkuin ketjussa jo todettiinkin, liittymän hinnoittelulogiikka oli monimutkainen ja osalle asiakkaista hankala ymmärtää. Käytön mukaan -liittymällä haluttiin vastata erilaisiin asiakastarpeisiin, mutta tulevaisuudessa on kuitenkin tarkoitus siirtyä valikoimaan, jossa löytyy erilaisia liittymiä erilaisiin tarpeisiin. Samoin on tunnistettu tarve pienen käytön liittymälle. Nämä tarpeet on huomioitu tulevaisuuden tuotekehityksessä sekä erilaisten ratkaisujen mietinnässä. Telia Dotia kehitetään vaiheittain asiakastarpeisiin ja palautteisiin perustuen.
Toistaiseksi valikoimassa on perinteisiä pakettiliittymiä, koska tutkimusten mukaan suurin osa kuluttajista arvostaa pakettiliittymien huolettomuutta ja kustannusten ennustettavuutta. Nykyisen Telia Dot -tarjoaman eroavaisuus näkyy markkinan muista tuotteista mm. reiluna ja läpinäkyvänä hinnoitteluna. Tämä on todella iso ero, vaikka äkkiseltään saattaa vaikuttaa siltä, että tuotteet ovat samanlaisia.
Telia Dotin pakettiliittymien reilu ja läpinäkyvä hinnoittelu onkin saanut kiitosta. Hintaa ei ole sidottu tarjousjaksoon, vaan se on pysyvästi edullinen. Lisäksi asiakas saa liittymien keskittämisestä Telia Dotiin automaattisesti keskitäjäetua.
Toistaiseksi Telia Dotin asiakaspalvelu (chat ja itsepalvelu) rakentuu sovelluksen ympärille eli kohderyhmänä ovat digitaalisia palveluita käyttämään tottuneet asiakkaat. Telia tarjoaa enemmän asiakaspalvelukanavia ja myös laajemman valikoiman liittymiä, jos Telia Dot ei tunnu sopivalta vaihtoehdolta.
Tuo käytön mukaan oli ehdoton ykkönen lapsen ensimmäiseksi liittymäksi kun suurin osa käytöstä on kotona ja wi-fissä. Olisin juuri ottanut samanlaisen toisellekin lapselle, mutta nyt pitääkin sitten katsella muualta mistä saisi halvimman tällaiseen käyttöön.
Kiitos kaikille arvokkaista kommenteista! Olen välittänyt ne kaikki eteenpäin tuotekehitykseen.
Telia Dot käytön mukaan -liittymän uusmyynnin lopetukseen on monta seikkaa, mutta nostan tähän niistä nyt muutamia:
Niinkuin ketjussa jo todettiinkin, liittymän hinnoittelulogiikka oli monimutkainen ja osalle asiakkaista hankala ymmärtää.
Alussa mietin, että onpa sekava hinnoittelu, mutta sitten tajusin ettei hinnoittelua ei tarvi monimutkaisesti ajatella. Itse ajattelen, että 25€/kk, mutta vähemmällä kulutuksella ei maksa niin paljon. Meidän Telia DOT liittymät ei koskaan ole maksanut noin paljon vaan about 16€ - 19€ mulla ja avovaimolla vieläkin vähemmän noin 12-15€. Ei noin halvalla saa oikein mitään järkevää liittymää enää nykypäivänä.
Olihan tuokin liittymä “RAJATON” eli 25€/kk sai rajattomasti kaikkea.
Vaihtamalla muualle Telia tarjoaa 20€/kk Rajaton 200mbit liittymän. Halvempi kuin nykyiset rajattomat Dotit ja tuo mielenrauhaa kun voi vaan käyttää puhelinta sen sijaan, että laskisi minä päivänä nyt käytän nettiä vai en. Vielä kun ei saa samalle laskulle muiden Telian palveluiden kanssa eikä e-laskuna pankkiin niin eipä nuo kovin houkuttelevilta näytä.
Tuo oli erilainen liittymä, mutta en kyllä myöskään ole yllättynyt siitä, että se poistui saatavilta. Hinnoittelu oli jokseenkin vaikeaselkoinen,vaatii monimutkikkaita laskutoimituksia, että saadaan todellinen hinta kullekin käyttömäärälle laskettua. Kyllä pakettiliittymät ovat vain niitä, joihin massat innostuvat. Hallittu, tietty hinta houkuttaa ihmisiä.
- Miksi pitää laskea ja miettiä hintaa kokoajan. Ajatellaan niin, että 25€/kk saa rajattomasti kaikkea, eikä mietitä mitä liittymällä tekee. Ollaan positiivisesti yllättyneitä, jos lasku jää alle sen. Mä en keksi noin halpaa liittymää mistään. Avovaimolla noin 12-15€ ja mulla 15-20€. Liian vaikeasti ihmiset tämän liittymän hinnoittelua ajarttelee. Heti, kun joku tarjoaa tolla hintaa tai halvemmalla liittymät meille kohtuu nopeudella niin vaihdan.
“Vaihtamalla muualle Telia tarjoaa 20€/kk Rajaton 200mbit liittymän.”
- Kun nopeus on kohtuullinen ja hinta alhainen niin kaikki hyvin. En tarvi yhtään lisää nopeutta kännykkään. Tuo 100Mbit/s on varmaan mun tarpeisiin kännykässä liiankin nopea. Jos tarvitsen niin voin ottaa reitittimstä väliaikaisesti tuon Telia DOT 5G / 300Mbit/s kakkos SIMiksi puhelimeen.
Dot 100mbit 23€/kk ja Dot 200mbit 26€/kk maksaa enemmän kuin 20€/kk nyt kuitenkin ja niihin vertasinkin. Ajattelen mieluummin nykyistä 20€ liittymänä jossa saa rajattomasti kaikkea eikä tarvitse ikinä miettiä sen takia että saisi euron pari alea. Käytän puhelimen nettiä kuitenkin ihan jokainen päivä niin mitään alea ei edes tulisi.
Ennen olikin 5€ leikkiliittymä pääsiminä ja 5€ 100mbit tablettiliittymä kakkossiminä nettiä varten, mutta kun niiden hintaa nostettiin vähitellen niin alkoivat jo yhdessä maksamaan lähes tuon 20€ eikä sen alle taida saada yhdeltäkään operaattorilta enää mitään rajoittamatonta. Tuskin siinä kauaa menee, että käytön mukaan laskutettavat Dotit katoavat kokonaan ja sitten pitää pohtia vaihtoehtoja.
Telialle kehitysehdotusta että laitatte samanlaisen numeronsiirron mahdollistavan latausliittymän valikoimiin kuin Elisa Norppa. Sillä saa lapselle numeron, joka pysyy ja voi myöhemmin kilpailuttaa laskutusliittymäksi senkin. Normaaleissa prepaideissa tätä mahdollisuutta ei ole.
Telialle kehitysehdotusta että laitatte samanlaisen numeronsiirron mahdollistavan latausliittymän valikoimiin kuin Elisa Norppa. Sillä saa lapselle numeron, joka pysyy ja voi myöhemmin kilpailuttaa laskutusliittymäksi senkin. Normaaleissa prepaideissa tätä mahdollisuutta ei ole.
Prepaid-liittymän itse asiassa voi muuttaa myöhemmin laskutusliittymäksi ja säilyttää samalla numeronkin. Aiheesta löytyy Yhteisöstä myös vanhempi ketju.
Tuohan on hyvä uudistus. Itsellä alkaa tuttavapiirissä olla enemmän vanhuksia, jotka eivät pakkomyytyä nettiä tarvitse puhelimessa mihinkään niin tietää että voi suositella Teliaakin.
Telialle kehitysehdotusta että laitatte samanlaisen numeronsiirron mahdollistavan latausliittymän valikoimiin kuin Elisa Norppa. Sillä saa lapselle numeron, joka pysyy ja voi myöhemmin kilpailuttaa laskutusliittymäksi senkin. Normaaleissa prepaideissa tätä mahdollisuutta ei ole.
Prepaid-liittymän itse asiassa voi muuttaa myöhemmin laskutusliittymäksi ja säilyttää samalla numeronkin. Aiheesta löytyy Yhteisöstä myös vanhempi ketju.
Meilläkin on 2 lasten prepaid-liittymää vaihdettu aikanaan laskutusliittymiksi ja numerot ovat edelleen samat
Niin toimiiko tuo myös toisinpäin? Sille kun oli tarvetta joskus muutama vuosi sitten niin ainoa latausliittymä, jolle sai siirrettyä laskutusliittymän, oli tuo Norppa. Vanhuksilla kun harvemmin on prepaideja, mutta mikään operaattori ei tunnu myyvän laskutettuna alle euron kuukausimaksulla ihan vaan liittymää ilman nettiä vaan kk-maksut nousee joka vuosi.
Niin toimiiko tuo myös toisinpäin? Sille kun oli tarvetta joskus muutama vuosi sitten niin ainoa latausliittymä, jolle sai siirrettyä laskutusliittymän, oli tuo Norppa. Vanhuksilla kun harvemmin on prepaideja, mutta mikään operaattori ei tunnu myyvän laskutettuna alle euron kuukausimaksulla ihan vaan liittymää ilman nettiä vaan kk-maksut nousee joka vuosi.
Laskutusliittymää Prepaidiksi ei taida Telialla saada. Ainoa vaihtoehto on kai tuo Elisan latausliittymä. Siihen saa siirrettyä muiden kuin Elisan numeroita.
Eli ehdotukseni pätee edelleen. On todella törkeää, että seuraavaksi halvin liittymä mitä listoilta löytyy isoilta operaattoreilta maksaa yli 15€/kk, koska on ollut pakko tunkea mukaan täysin käyttökelvon 5Mbit netti. Maksaa enemmän kuin 1000Mbit netti kotiin ja vain vähän vähemmän kuin 200Mbit 4G, jossa on vielä rajattomasti puheluita ja viestejä mukana eli tarkoituksena on ilmeisesti pääasiassa huijata vanhuksia maksamaan turhasta. Onkohan noista halvemmista liittymistä edes mitään rescue/winback tarjouksia operaattoreilla enää?
Eli ehdotukseni pätee edelleen. On todella törkeää, että seuraavaksi halvin liittymä mitä listoilta löytyy isoilta operaattoreilta maksaa yli 15€/kk, koska on ollut pakko tunkea mukaan täysin käyttökelvon 5Mbit netti. Maksaa enemmän kuin 1000Mbit netti kotiin ja vain vähän vähemmän kuin 200Mbit 4G, jossa on vielä rajattomasti puheluita ja viestejä mukana eli tarkoituksena on ilmeisesti pääasiassa huijata vanhuksia maksamaan turhasta. Onkohan noista halvemmista liittymistä edes mitään rescue/winback tarjouksia operaattoreilla enää?
En ole viime hetkinä tarkkaillut winback-tarjouksia muuta kuin n 17€/kk 200M 4G-liittymä. Telialla on myös 200M 5G-liittymä, mutta sitä ei ole yleisessä myynnissä.