Minulla on mökillä Telia Prepaidin kanssa toimiva Simpal Tuta tekstiviestillä toimiva patteri päälle ja patteri pois #01# ja #02"
koska prepaidillä hoidetaan vain pattereiden päälle kytkemistä ja kerran vuodessa olen R kipsalla ladannut saldoa 10 euroa. Tuo edellinen lataus tehtiin viime vuoden 2024 tammikuussa ja saldo pitäisi olla reilusti jäljellä. Telia on muuttanut Prepaid sovellusta aivan käsittämättömäksi jos ei saa selvää mistään. Olisin katsonut paljon saldoa on jäljellä ja sovelluksessa ei ole kohtaa josta sen näkisi.
no menin R kipsalle ja pyysin heitä katsomaan mikä on tilanne ja lataamaan taas 10 euroa saldo lisää jonka pitäisi kestää taas 360 päivää.
R täti sanoi että mun liittymä ei ole Prepaid lainkaan ja siihen numeroon ei voi ladata mitään. Edellisen jerran lataaminen onnistui samassa kipsassa ilman ongelmia. Sama simmi on toiminut useita vuosia, mutta nyt se on aivan dead. Ei menneet patterit päälle ja mitään vastausta ei kuulunut?
simmi toimi hienosti kun itsenäisyyspäivän aikaan mökiltä pois lähtiessä laitoin koodin #02# eli virrat pois. Ja tuli kuittaus että ok kuvatodisteena
Missäköhän mättää?
Sivu 1 / 2
Kyllä jotain kummaa on nyt tuossa
Eilen vielä näkyi prepaidien voimassaolo kun vielä latasin toiseen liittymään lisää saldoa.
Tuo kuva ylhäällä kuvaa kuinka informatiivinen systeemi on tämä uusi. Osta 10 eurolla saldoa, mihin jne. Tosi sekavaa. Ilmeisesti tehty tarkoutuksella tällaiseksi että asiakas vahingossa ostaa jotain mutta ei tiedä mitä tuli ostettua.
Minulla on mökillä Telia Prepaidin kanssa toimiva Simpal Tuta tekstiviestillä toimiva patteri päälle ja patteri pois #01# ja #02"
koska prepaidillä hoidetaan vain pattereiden päälle kytkemistä ja kerran vuodessa olen R kipsalla ladannut saldoa 10 euroa. Tuo edellinen lataus tehtiin viime vuoden 2024 tammikuussa ja saldo pitäisi olla reilusti jäljellä. Telia on muuttanut Prepaid sovellusta aivan käsittämättömäksi jos ei saa selvää mistään. Olisin katsonut paljon saldoa on jäljellä ja sovelluksessa ei ole kohtaa josta sen näkisi.
no menin R kipsalle ja pyysin heitä katsomaan mikä on tilanne ja lataamaan taas 10 euroa saldo lisää jonka pitäisi kestää taas 360 päivää.
R täti sanoi että mun liittymä ei ole Prepaid lainkaan ja siihen numeroon ei voi ladata mitään. Edellisen jerran lataaminen onnistui samassa kipsassa ilman ongelmia. Sama simmi on toiminut useita vuosia, mutta nyt se on aivan dead. Ei menneet patterit päälle ja mitään vastausta ei kuulunut?
simmi toimi hienosti kun itsenäisyyspäivän aikaan mökiltä pois lähtiessä laitoin koodin #02# eli virrat pois. Ja tuli kuittaus että ok kuvatodisteena
Onko sinulla meiltä muita palveluita olemassa? Jos on, niin suosittelen kirjautumaan Minun Teliaan ja Chat-palvelun kautta olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä. Voisimme sitä kautta tarkistaa samalla liittymäsi voimassaolon. Voit myös laittaa tähän keskusteluun linkin sinne chattiin, jotta asiakaspalvelija näkee heti mistä kanssasi on juteltu.
Telia on hovitoimittaja ja kk lasku noin 70 euroa kertoo jotain.
Telia on hovitoimittaja ja kk lasku noin 70 euroa kertoo jotain.
No se kertoo jo paljonkin! Meillä on tosiaan chat näin sunnuntaisinkin auki, eli voisimme sitä kautta tosiaan vilkaista tuota Prepaid-liittymääsi tarkemmin ja tehdä siitä tarvittaessa häiriöilmoituksen eteenpäin!
Chatissa oli vain Tellu ja se ei ymmärrä mun kysymyksiä
Chatissa oli vain Tellu ja se ei ymmärrä mun kysymyksiä
Jos vastaat niihin Tellun kysymyksiin pari kertaa “Ei mikään näistä, arvaa uudelleen” niin sinne tämän jälkeen pitäisi ilmestyä vaihtoehto “Avaa chat asiakaspalvelijalle”. Ja tämän jälkeen pääset ihmiselle juttelemaan! Ja kunhan tosiaan olet Minun Teliaan kirjautunut joko mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Aspan Jenna heitti pyyhkeen kehään
Aspan Jenna heitti pyyhkeen kehään
Onpa harmillista ettei asia nyt sieltä hoitunutkaan. Tietääkseni kaikilla pitäisi olla työkalut Prepaid-liittymien hallinnointiin, ja tarvittaessa vikailmoitusten tekemiseen.
En pompottele sinua nyt enää uudelleen chattiin, mutta voisit tehdä asiasta kuitenkin vielä häiriöilmoituksen täältä lomakkeen kautta kun ennätät. Valitse sieltä että asia koskee Häiriöilmoitusta, ja kerro tietoihin ainakin prepaid-liittymäsi numero ja tosiaan se, että lataus on sinulla epäonnistunut. Jos muistat milloin olet vuosi sitten viimeksi ladannut saldoa, niin lisää sekin tietoihin. Myös linkin tähän keskusteluun voit liittää mukaan!
Pahoittelut vielä ylimääräisestä vaivasta.
Koetetaan. Mökille mennään vasta pääsiäisenä ja voinhan ostaa uuden Prepaidin. Kenties asiat olisivat silloin paremmin ja informatiivisesti paremmin.
Uusi prepaid-liittymäkin on toki mahdollinen, mutta kyllähän siihen nykyiseesikin pitäisi saldon latauksen onnistua. Uskon että tuolla lomakkeella asiasi otetaan kyllä pikaisesti käsittelyyn!
Ja tosiaan kuten @kiisseli67 ylempänä jo mainitsikin, niin tuo Prepaid-sovellus on pian poistumassa käytöstä. Meille tuli viime syksynä uusi Prepaid-latauskanava käyttöön, johon kannattaa myös tutustua. Jatkossa sitä kautta hoituu näppärimmin saldolataukset ja omien prepaid-liittymien saldon seuranta.
Moi Sanna, katselin tuota uutta systeemiä siellä mielestäni ole helppotajuisesti esitetty mitä lataa saldoa 10 euroa oikeesti tarkoittaa? Minä haluaisin saada selvyyden siihen että kerrottaisiin selvästi ostamalla esim. Tämän 10.00 euron lisää saldoa paketin kerrottaisiin että tämä saldo on voimassa 365 päivää ostosta. Samoin mistään ei voi tarkistaa mikä on saldotilanne ja sitä kautta se muistuttaa asiakasta että ensi kuussa on ostettava uusi 10 euron paketti tai vastaava.
nämä asiat oli selkeät vanhassa systeemissä. Paras asiakastyytyväisyys ja nurina tulee olemaan haasteita ellei Telia muuta asiaa selkokielelle.
Pelkkä viiva näkyy voimassaolon kohdalla.
Sama vika täällä. Vanha järjestelmä näyttää viivaa, uudesta järjestelmästä koko voimassaolo-kenttä puuttuu kokonaan. Hmm, vielä marraskuussa voimassaolo näkyi kyllä uudessakin järjestelmässä.
Vanha järjestelmä:
Liittymä voimassa
-
Liittymätyyppi
Telia Prepaid
Saldoa
27.88 €
Bonussaldoa
0 €
-
Uusi järjestelmä:
Liittymätyyppi
Telia Prepaid
Prepaid-saldo
27,87 €
Bonussaldo
0,00 €
Saldo näköjään heittää sentillä uuden ja vanhan järjestelmän välilllä.
Itse olen huomannut Oma Teliassa että omien liittymien kohdalla ei selkeesti näe että liittymä X on voimassa tällä hinnalla xx.xx.xxxx asti. Telia selvästi luottaa siihen ettei asiakas kiinnitä huomiota tähän ja Telia pääsee noudattamaan "JONKA JÄLKEEN NOUDATETAAN NORMAALIA HINNASTO HINTAA"
Kysyin kerran Telia myymässä tästä ja ei osannut edustaja tähän mitään kommentoida.
Tuo kuva ylhäällä kuvaa kuinka informatiivinen systeemi on tämä uusi.
Jaahas, jälleen kerran huonosti toteutettu responsiivinen sivu. Kokeile kääntää puhelin vaaka-asentoon tai vaihda selaimesta muodoksi mobiilin sijaan työpöytä. Tai kirjaudu Minun Prepaidiini mobiililaitteen sijasta tietokoneella. Tietokoneella käytettynä tuossa näytössä lukee yläreunassa, mitä numeroa olet lataamassa
Telia ei voi puolustella, etteikö tieto mahtuisi kännykänkin näytölle, sillä puhelinnumero näkyy tietokoneella, vaikka ikkunan pienentäisi 244×589 pikselin kokoiseksi. Kaikissa nykyisissä älypuhelimissa on suurempi näyttö kuin 244×589 pikseliä.
mitä lataa saldoa 10 euroa oikeesti tarkoittaa?
Kun lataat 10 € saldoa, liittymäsi nykyiseen saldoon lisätään 10 €. Ladattu saldo on voimassa niin kauan kuin liittymäkin, tai kunnes saldo on käytetty. Toisin sanoen, kun lataat liittymääsi säännöillisesti, mutta et käytä saldoa, niin saldo on lähes ikuista.
Liittymä on voimassa noin 364 – 365 päivää viimeisimmästä latauksesta.
Samoin mistään ei voi tarkistaa mikä on saldotilanne
Minulla saldon tarkastaminen onnistuu sekä vanhan että uuden järjestelmän kautta.
Muistatko, minä päivänä latasit liittymää edellisen kerran? Mikäli se oli 1., 2., 3., 4. tai 5. tammikuuta 2024, liittymäsi on valitettavasti ehtinyt mennä vanhaksi.
Mitä tapahtuu, jos soitat liittymäsi numeroon puhelimella? Tästäkin voi päätellä jotakin.
Soi
liittymä on toiminnassa
Tuuttaa varattua
Jos Simpal ei tue puheluita, se saattaa hylätä ne varattuäänellä.
Palvelua ei ole toteutettu
Jos Simpal ei tue puheluita, se saattaa kertoa verkolle, ettei se osaa puheluita.
Numeroon ei saada yhteyttä
Onko Simpalilta katkennut sähköt, laite mennyt jumiin tai alueella on verkossa häiriö?
Valitsemanne numero ei ole käytössä
Liittymä on mennyt vanhaksi.
Tämä on vastaaja
Simpalin tilanteesta emme pysty sanomaan yhtään mitään, mutta itse liittymä on ainakin vielä voimassa.
Miltä liittymän tiedot näyttävät vanhassa ja uudessa järjestelmässä?
Minulla sattuu olemaan juuri sopivasti pari päivää sitten vanhaksi mennyt Prepaid. Se käyttäytyy näin:
Minulla on eräässä paikassa reitittimessä Telian prepaid-liittymä, koska käyttöä on muutaman kerran kuukaudessa ja päiväveloitus on kustannustehokas ratkaisu. Mutta nyt näyttää touhu menevän vaikeaksi jos lataussovellus lakkaa toimimasta. Kirjauduin nyt nettisivuille, mutta nyt pitäisi reitittimellä lähettää jokin viesti. Taitaa jäädä lähettämättä.Saldoa näytti olevan reilu 5 euroa, joten käytän sen loppuun ja otan helpommin hallittavan liittymän. Miksi taas ollaan tekemässä uudistusta, joka ei palvele käyttäjää.
Taitaa jäädä lähettämättä.Saldoa näytti olevan reilu 5 euroa, joten käytän sen loppuun ja otan helpommin hallittavan liittymän. Miksi taas ollaan tekemässä uudistusta, joka ei palvele käyttäjää.
Minulla pääsi lokakuussa menemään Telian prepaid , jota käytin reitittimessä mökillä harvakseltaan , vanhaksi ja uutta en ota , kun prepaidin hallinta on sotkettu pahanpäiväisesti.
Markkinoilta löytyy kyllä prepaideja tai vastaavia , jotka on suunniteltu käyttäjäystävällisemmiksi.
@Myynnix nämä ovat hyviä huomioita uudesta järjestelmästä, joihin @irritus vastasikin sulle jo kattavasti. Asiakastukisivustoltamme löytyy myös kattavasti tietoa Prepaidia koskien, kuten miten voit nähdä saldon voimassaolon tai sen määrän.
Ostan uuden Prepaidin maaliskuussa ja aloitan sen kanssa uuden elämän. Seuraan mielenkiinnolla miten homma menee ja kuinka muut uutuuteen kommentoi.
Jäljellä olevan saldon tarkastaminen on tärkeä, ja sen perusteella sitten lisä ostos Ärrällä tai sovelluksella jos se toimii kunnolla. Oma Prepaid käyttö on vain 20-30 tekstarin lähetys vuodessa mökin patteri päälle ja pois. Eli ei muuta. Mulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin Telia mitkään muut ei toimi Ahvenanmaan Fiskössä.
Moikka,
@Myynnix kokemat Prepaid-liittymän lataamisen ongelmat (”R täti sanoi että mun liittymä ei ole Prepaid lainkaan ja siihen numeroon ei voi ladata mitään. Edellisen jerran lataaminen onnistui samassa kipsassa ilman ongelmia.”) ovat valitettavasti johtuneet tuolloin vallinneesta häiriöstä Prepaid -latauksissa.
Samoin @kiisseli67 kertoma tilanne johtui myös tästä samasta häiriötilanteesta. (”Eilen vielä näkyi prepaidien voimassaolo kun vielä latasin toiseen liittymään lisää saldoa. Tänään ei näy sovelluksessa (joka muuten lakkaa pian olemasta) eikä nettisivulla jonne pitää kirjautua nykyisin https://www.telia.fi/kauppa/liittymat/prepaid/lataa#/order Pelkkä viiva näkyy voimassaolon kohdalla.”).
Telia Prepaid -liittymän saldon tarkistuksesta syntyi keskustelua myös yllä. Liittymän saldon voi tarkistaa ilmaiseksi lähettämällä tekstiviestin PREPAID SALDO numeroon 15400. Telia Prepaid -liittymän saldon voi tarkistaa kirjautumalla Minun Prepaid -palveluun. Lisätietoja: Minun Prepaid -palvelun käyttö | Asiakastuki
Esimerkki näkymästä omiin Prepaid -liittymiin:
@Myynnix sanoit: ” Tuo kuva ylhäällä kuvaa kuinka informatiivinen systeemi on tämä uusi. Osta 10 eurolla saldoa, mihin jne. Tosi sekavaa. Ilmeisesti tehty tarkoutuksella tällaiseksi että asiakas vahingossa ostaa jotain mutta ei tiedä mitä tuli ostettua.”
@Myynnix Lataustuotevalikoima on uudessa latauskanavassa sama kuin ennenkin. Ikävää, jos olet kokenut käyttöliittymän hankalaksi. Käyttöliittymätekstit ovat suunnilleen samat uudessa latauskanavassa kuin poistuvassakin. Millaiset muutokset mielestäsi selkiyttäisivät lataustuotteen valintaa asiakkaan kannalta?
Kiitos ehdotuksesta lisätä tieto saldolatauksen voimassaolosta ennen latausta. Kuten @irritus jo sanoi, ladattu saldo on voimassa niin kauan kuin liittymäkin, tai kunnes saldo on käytetty. Jokainen lataus jatkaa Prepaid -liittymän voimassaoloa 12kk. Latauksen jälkeen asiakas saa tekstiviestivahvistuksen latauksesta ja ko. viestissä on liittymän voimassaolo. Myös Minun Prepaid -palveluun kirjautuneena näkyy Prepaid -liittymän voimassaolo. Lisäksi Prepaid-liittymään tulee tekstiviestillä muistutus liittymän vanhentumisen lähestyessä. Myös alhaisesta rahasaldosta tulee muistutus.
@irritus “Saldo näköjään heittää sentillä uuden ja vanhan järjestelmän välilllä.” Vanhassa/poistuvassa latauskanavassa saldon kolmas desimaali pyöristetään ylöspäin. Siitä johtuu ero. Vanha latauskanava ja Telia Prepaid -lataussovellus poistuvat 16.1.2025.
Tuo kuva ylhäällä kuvaa kuinka informatiivinen systeemi on tämä uusi.
Jaahas, jälleen kerran huonosti toteutettu responsiivinen sivu. Kokeile kääntää puhelin vaaka-asentoon tai vaihda selaimesta muodoksi mobiilin sijaan työpöytä. Tai kirjaudu Minun Prepaidiini mobiililaitteen sijasta tietokoneella. Tietokoneella käytettynä tuossa näytössä lukee yläreunassa, mitä numeroa olet lataamassa
Telia ei voi puolustella, etteikö tieto mahtuisi kännykänkin näytölle, sillä puhelinnumero näkyy tietokoneella, vaikka ikkunan pienentäisi 244×589 pikselin kokoiseksi. Kaikissa nykyisissä älypuhelimissa on suurempi näyttö kuin 244×589 pikseliä.
Kiitos palautteestasi @irritus! Välitin tämän eteenpäin ja sekä designer että kehittäjä katsovat asiaa.
Vastaa
Etkö löytänyt etsimääsi?
Kirjaudu sisään tai luo tunnukset ja kysy Yhteisöltä.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.