Skip to main content

Hei kaikille! 

Olen jonkun aikaa miettinyt Telia Dotin hinnoittelua ja olen tullut siihen tulokseen, että sitä voidaan vielä edelleen kehittää. 

Asia mikä monesti on ollut esillä (ei pelkästään tässä yhteisössä) on tuo 8 euron minimimaksu mikä aina veloitetaan riippumatta siitä, että käytetäänkö puhelinta tai nettiä ollenkaan. Tästä syntyy mielikuva siitä, että kuluttaja maksaa useita euroja kuukaudessa palvelusta jota hän ei ole edes käyttänyt kyseisen maksukauden aikana.

Vuoden aikana voi monille tulla sellainen tilanne, ettei juuri ollenkaan käytä nettiä tai puhelinta tiettyinä ajanjaksoina. Tällaisina ajankohtina/maksukausina tuntuu omituiselta, että silti joutuu maksamaan täydet 8 euroa (minimiveloitus) yhden kuukauden aikana palvelusta jota ei ole käyttänyt. 

Tähän on olemassa simppeli liiketoiminnan kehittämisen ratkaisu. Monesti eri tyyppisissä liiketoiminnoissa yritys antaa kuluttajalle mahdollisuuden esim.  maksuvapaaseen kuukauteen yms. 

Ehdotukseni on, että Telia Dotiin tulee uusi ominaisuus: kaksi minimiveloitusvapaata kuukautta vuodessa.

Kuluttaja voi itse määrittää milloin hän pitää nämä kaksi minimiveloitusvapaata kuukautta. Muilta osin liittymä pysyisi täysin samanlaisena kuin mitä se tällä hetkellä on.

 

Ehdotukseni ei vaatisi liiketominnan kannalta mitään ongelmallisia muutoksia, tätä voidaan implementoida toimintaan helposti ja nopeasti ilman haitallisia tekijöitä. Tämä ominaisuushan on jo periaatteessa  olemassa niillä joilla on enemmän kuin yksi liittymä, jos samaan asiakastiliin kuuluvien Telia Dot -liittymien peruskäytön laskutus yhteensä ylittää 8 €/kk, kuukausittaista minimiveloitusta ei veloiteta. Tämä uudistus toisi myös mukanaan tasa-arvoa yhden liittymän käyttäjän sekä multi liittymän käyttäjän välillä. 

 

 

Mielestäni mainiota pohdintaa ja kehitysideointia @Laiskasoittaja. Olet nähnyt vaivaa pohtiessasi ja jatkojalostaessasi palvelua asiakkaan näkökulmasta entistä ehommaksi. Samoin toisessa ketjussa käyty keskustelu on ollut vilkasta ja perinpohjaista. Voin viedä tämän viestisi terveisenä eteenpäin meidän Telia Dotin kehityksestä ja toiminnasta vastaavalle taholle. 


Mielestäni mainiota pohdintaa ja kehitysideointia @Laiskasoittaja. Olet nähnyt vaivaa pohtiessasi ja jatkojalostaessasi palvelua asiakkaan näkökulmasta entistä ehommaksi. Samoin toisessa ketjussa käyty keskustelu on ollut vilkasta ja perinpohjaista. Voin viedä tämän viestisi terveisenä eteenpäin meidän Telia Dotin kehityksestä ja toiminnasta vastaavalle taholle. 

 

Hyvä juttu, jäämme odottamaan Telia Dotin ratkaisua. Juuri asiakkaan näkökulmasta tämä idea syntyi. Mukana toki konseptina tasa-arvo ja maksuvapaat kuukaudet. Yrityksen kuluttajamarkkinoinnin kannalta tämä toisi myös lisää positiivisuutta ja potkua myyntityöhön. 

Käsitykseni mukaan tämä luo myös uusia tuulia alalla - en ole törmännyt ainakaan vielä vastaavaan telekommunikointialalla, ehkä Telia Dot voisi olla ensimmäinen.