Skip to main content

Sonera palkitsi vuosia sitten pitkäaikasimmat ja keskittäneimmät asiakkaat, antamalla heille puolen vuoden välein lahjakortin sonera kauppaan. Lahjakortin suuruus riippui siitä kuinka uskollinen asiakas oli. Tänä päivänä asiakas uskollisuudella ei ole pininintäkään arvoa. 25 vuotta soneran uskollisena asiakkaana olleena ja kaikki liittymäni Soneralle keskittäneenä , minulle ei myydä kk/ sopimuksella uutta puhelinta , koska luottorekisterssäni on joku kymmeniä vuosia vanha merkintä. Olen ostanut kytkykaupalla Soneralta kymmeniä laitteita. Niihin mahtuu tietokoneita , tabletti ja lukematon määrä puhelimia. Olen aina maksanut laskuni ajallaan. En ole koskaan saanut edes maksuhuomautusta. Aionkin siirtää kaikki asiakkuuteni lähiaikoina soneran pahimalle kilpailijalle. Olen ottanut selvää siitä , että he myyvät vuoden asiakkuuden jälkeen uuden puhelimen kun laskut on hoidettu asiallisesti.

Ei ole helppoa tuo soneran asiakkuus.


Itse muistan kanssa kun ennen sai vanhat asiakkaat lahjakortteja ja easy prepaidejakin taisi joskus tulla postissa. Nykyään ei ole näitä etuja enään näkynyt, joskus jotain turvapakettia saanut maksutta käyttöön kuten spotifyäkin mutta ns. Etuja jotka voi käyttää Soneran ulkopuolella en itsekään ole saanut.



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



Itseasiassa keskittäminen on tällä hetkellä tehty erittäin kannattavaksi. Muutoksia on tehty juurikin asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Tällaiset lahjakorttiedut koettiin monien toimesta tympeänä, kun se kävi vain tiettyihin paikkoihin. Nyt meillä on ihan rahanarvoisia etuja tarjota keskittäjälle liittymähintoihin. Keskittäjä saa kiinteään laajakaistaan parhaat hinnat, mitä ei yksittäiseen liittymään ole mahdollista saada. Samalla myös liikkuva netti superedullisesti ja kännykkäliittymästä suurempi paketti pienemmän hinnalla jne. Nämä ovat siis nykyään aidosti todella hyviä.



 



Toki tuo laitepuoli on sitten oma juttunsa. Kuten  kirjoititkin, niin aiemmin onnistui katsoa näitä laitesopimuksia vähän eritavoin. Meillä muuttui reilu vuosi sitten kaikki puhelinsopimukset tähän rahoitusmalliin, jolloin luottopäätökset otetaan aina Suomen asiakastiedon kautta. Tätä prosessia ei ole mahdollista enää ohittaa ja mikäli on jotakin merkintöjä, niin laitetta ei voida myydä. Ymmärrän toki, että tämä harmittaa mutta tällainen on käytäntö nykyisin ja kyllähän ne merkinnät varmasti sieltä taas poistuu, jolloin tilauskin onnistuu.



@NikoNo kirjoitti:




 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



Itseasiassa keskittäminen on tällä hetkellä tehty erittäin kannattavaksi. Muutoksia on tehty juurikin asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Tällaiset lahjakorttiedut koettiin monien toimesta tympeänä, kun se kävi vain tiettyihin paikkoihin. Nyt meillä on ihan rahanarvoisia etuja tarjota keskittäjälle liittymähintoihin. Keskittäjä saa kiinteään laajakaistaan parhaat hinnat, mitä ei yksittäiseen liittymään ole mahdollista saada. Samalla myös liikkuva netti superedullisesti ja kännykkäliittymästä suurempi paketti pienemmän hinnalla jne. Nämä ovat siis nykyään aidosti todella hyviä.



 



Toki tuo laitepuoli on sitten oma juttunsa. Kuten @karisaarela54 kirjoititkin, niin aiemmin onnistui katsoa näitä laitesopimuksia vähän eritavoin. Meillä muuttui reilu vuosi sitten kaikki puhelinsopimukset tähän rahoitusmalliin, jolloin luottopäätökset otetaan aina Suomen asiakastiedon kautta. Tätä prosessia ei ole mahdollista enää ohittaa ja mikäli on jotakin merkintöjä, niin laitetta ei voida myydä. Ymmärrän toki, että tämä harmittaa mutta tällainen on käytäntö nykyisin ja kyllähän ne merkinnät varmasti sieltä taas poistuu, jolloin tilauskin onnistuu.






 



Ja tähän lisäys @NikoNo että koskako ton "Keskittäjän isompi liittymäpaketti" tulee saatavilla ihan itsepalvelun kautta automaattisesti... Ei missään oikein mainintaa kuin yhdellä sivulla ja saatavilla vain soittamalla myyntipalveluun. Tämä päivitys on maksutonta?


Se ei ihan täysin omilla sivuilla vielä toimi. Suurin syy on kuitenkin se, että esimerkiksi kiinteän kaista tarjous pitää olla uuden tarjoaman mukainen. Mikäli näin ei ole, niin kännykkäliittymän tarjousta ei voi kytkeä. Myyntipalveluun soittaminen on ilmaista ja siksi hyvä väylä hoitaa asia, niin saa katsottua kaikki kerralla kuntoon. Toki tähänkin on tulossa vielä parannuksia myöhemmin. 

Liittymän päivitys on maksutonta kyllä :)


Eipä noi a(a)siakasedut oikeasti ole mitään kovinkaan kummoisia. Asuinpaikalleni ei saa Soneran kiinteää laajakaistaa, Keskittäjän isompi liittymäpaketti ei kosketa minua. Keskittäjän nopea 4G-netti hintaa 6,90 vaatisi nykyisen Soneran liittymän vaihtamisen näihin nykyisin tarjolla oleviin, jotka ovat kuitenkin ominaisuuksiltaan huonompia mitä nykyinen liittymä. Ja mitäpä tuolla 4G-netillä sitten tekisikään, kun puhelimessa on jo 4G-netti leivottuna liittymäpakettiin ja dataakin saa liikuttaa suuremman määrän ja toimii samalla hintaa myös ulkomailla. 


Tämä vanhojen asiakkaiden kyykytys on näköjään oikein taidetta Soneralla. Nytkin luvataan kännyliittymä halvemmalla kun on suht uusi KodinNetti asiakas, mutta jos on saman sisältöinen ja KALLIIMPI olemassa eri nimisenä niin eipä kuulukkaan edun piiriin.

 

Näin palkitaan pitkä asiakkuus tänä päivänä!,,



@Heikki59 kirjoitti:


Tämä vanhojen asiakkaiden kyykytys on näköjään oikein taidetta Soneralla. Nytkin luvataan kännyliittymä halvemmalla kun on suht uusi KodinNetti asiakas, mutta jos on saman sisältöinen ja KALLIIMPI olemassa eri nimisenä niin eipä kuulukkaan edun piiriin.



 



Näin palkitaan pitkä asiakkuus tänä päivänä!,,






Uskon että tämä johtuu siitä kun tuotteistetaan palvelu niin sitä ei tehdä vanhalle tuotteelle. Otathan yhteyttä myyntipalveluun niin sieltä varmasti voidaan päivittää Kodin netti nykyiselleen ja samalla tuo etu käyttöön. Eihän siinä juurikaan kuin nimi vaihdu mutta Soneran järjestelmä ei taida taipua tähän nykyisyydeltään suoraan.



@olkitu kirjoitti:

@Heikki59 kirjoitti:

Tämä vanhojen asiakkaiden kyykytys on näköjään oikein taidetta Soneralla. Nytkin luvataan kännyliittymä halvemmalla kun on suht uusi KodinNetti asiakas, mutta jos on saman sisältöinen ja KALLIIMPI olemassa eri nimisenä niin eipä kuulukkaan edun piiriin.

 

Näin palkitaan pitkä asiakkuus tänä päivänä!,,


Uskon että tämä johtuu siitä kun tuotteistetaan palvelu niin sitä ei tehdä vanhalle tuotteelle. Otathan yhteyttä myyntipalveluun niin sieltä varmasti voidaan päivittää Kodin netti nykyiselleen ja samalla tuo etu käyttöön. Eihän siinä juurikaan kuin nimi vaihdu mutta Soneran järjestelmä ei taida taipua tähän nykyisyydeltään suoraan.


Olen jo kokeillut tuota myyntipalvelua, mutta turhaan. Firma on kuten nimensä Så Närä eli melkein toimii mutta ei ihan ...

 


 Kerrotko tarkemmin että mistä homma kiikasti jos se ei hoitunut myyntipalvelun kautta? Yhteydenottokanavia on meillä onneksi useita joten jos haluat, laita viestiä Omien Sivujen kautta, Chat -palvelusta, Facebookin tai Twitterin kautta. Kaikki kanavamme löydät täältä.


Oli muistaakseni kyse siitä, että tietyn nimisen laajakaista liittymän asiakas sai etuna kalliimman puhepaketin halvemman hinnalla. Ja kun minun laajakaista liittymä oli vanha ja eri niminen niin etu ei kuulunut kuulemma minulle. Näin sanoivat siellä myyntipalvelussa.

Asia on hoitunut toisten operaattoreiden kautta


Vastaa