Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64864
Kirjoituksia 176413

Kirjautuminen Omille sivuille ei toimi



Highlighted

Kirjautuminen Omille sivuille ei toimi

Konkari
Viestejä 507 kpl

Kirjautuminen Omille sivuille ei toimi

1/24

Yritin kirjautua Omille sivuille Telia-tunnuksellani. Palvelu kyllä hyväksyy tunnuksen ja salasanan , mutta jymähtää sitten puolitiehen. Ilmoittaa välillä , että tietoja ladataan ja potkaisee hetken päästä ulos.

 

En löytänyt mitään tiedotetta ,mutta onko kysessä vika vai onko joitakin palvelimia poissa käytöstä vai mistä on kyse???

Vastaa
0 tykkäystä
23 vastausta
Highlighted

Konkari
Viestejä 507 kpl

2/24

Taisinpa löytää jo syyn tai sitten en.....

 

Käytin edellä ns. MultiWAN-yhteyttä eli minulla oli useampia samanaikaisia nettiyhteyksiä päällä. Se on toiminut muiden sivustojen kanssa moitteetta , mutta eipä näköjään Telian Omien sivujen.

 

Kun sammutin toisen modeemin , niin kirjautuminen onnistui. Olisikohan tässä Telialla kehittämisen paikka vai oliko sittenkin sattumaa ja joitakin palvelimia alhaalla juuri sillä hetkellä , kun yritin kirjautua.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 507 kpl

3/24

No niin. Testailinpa vielä vähän lisää.

 

Jos käytössä on vain yksi modeemiyhteys , niin kirjautuminen toimii. Jos käytössä on samanaikaisesti kaksi tai useampi modeemi ns. MultiWAN konfiksessa , niin kirjautuminen Omille sivuille ei toimi.

 

Näyttää siltä , että Telian kirjautumispalvelin ei osaa hanskata useampaa linkkiä samanaikaisesti. Muiden operaattoreiden vastaavien sivustojen kanssa ei ongelmia ole ollut eikä myöskään suurimman osan tavallisista sivustoista kanssa.

 

Tiedoksi , että se MultiWAN on yleistymässä. Siis kyseessä on systeemi , missä reitittimen load balancing  osaa yhdistää useamman nettiyhteyden ja käyttää niitä samanaikaisesti. Käyttäjälle yhteys näkyy yhtenä , jonka nopeus on kaikkien osayhteyksien summa.

 

Varmaan teidän siellä Telialla pitäisi tehdä jotakin asialle pikaisesti , kiitos!

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 348 kpl

4/24

Moro @Kustaa1942. Laittelen tästä kyssäriä eteenpäin meilläpäin, suoraan ei kukaan äkkiseltään muistanut tälläaista selvitelleen aiemmin. Toisaalta tiedän useammankin käyttäjän kyllä joilla MultiWan on käytössä ja tämmöistä ongelmaa ei ole ainakaan laajemalti mistään kuulunut.

 

Pystytkö avaamaan laiteympäristöä hieman vielä ja toistuuko tuo ongelma riippumatta selaimesta myös? Inprivate-modessa voisi testata miten tuo käyttäytyy MultiWan-yhteyden kanssa.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 507 kpl

5/24

@LiAntti@  kirjoitti:

 

Pystytkö avaamaan laiteympäristöä hieman vielä ja toistuuko tuo ongelma riippumatta selaimesta myös? Inprivate-modessa voisi testata miten tuo käyttäytyy MultiWan-yhteyden kanssa.


Minulla on Elisan kiinteä laajakaista ja Telian mobiililaajakaista. Mobiililaajakaista toimii Huawei B525s mobiilireitittimellä , jossa on Telian prepaidliittymä ja modeemi on hankittu Telialta. Huaweissa on uusin softa. Kiinteä laajakaista on 30M VDSL2 , joka on kytketty TeleWell TW-EAV510AC-modeemiin. TeleWellissä on uusin softa ja modeemi toimii Load Balancing-moodissa eli yhdistää kiinteän ja mobiilin nopeudet sekä näkyy käyttäjälle yhtenä yhteytenä , jonka nopeus on osanopeuksien summa.

 

Konsepti on ollut käytössä muutaman kuukauden ja toiminut moitteetta käyttämieni muiden nettisivustojen kanssa. En ole pitkään aikaan käyttänyt Telian Omia sivuja ja nyt yritin kirjautua sinne. No ei onnistunut ennen kuin sammutin Huawein ja jatkoin kiinteällä yhteydellä. Toki kaikki pelaa myös , jos käytössä on vain mobiilireititin. Vain useamman linkin yhteiskäyttö ei pelaa.

 

Olen kokeillut useammalla selaimella eikä sillä ole vaikutusta eikä inprivatellakaan. Kun vain ja ainoastaan Telian Omat sivut tökkii , niin minä kyllä lähtisin tutkimaan niitä ensimmäiseksi.

 

 

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 507 kpl

6/24

Kovin on hiljaista tällä rintamalla. Kirjautuminen ei edelleenkään onnistu MultiWAN-kofiguraatiolla.

 

Tapahtuuko asiassa mitään????????????

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 348 kpl

7/24

Kestää vielä vastauksessa, laittelen tästä vielä uudestaan viestiä. Ei ainakaan kovin yleisestä viasta kuulosta olevan kyse kun vikailmoituksina näitä ei ole ainakaan sankoin joukoin tullut.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 507 kpl

8/24

@LiAntti@  kirjoitti:

Kestää vielä vastauksessa, laittelen tästä vielä uudestaan viestiä. Ei ainakaan kovin yleisestä viasta kuulosta olevan kyse kun vikailmoituksina näitä ei ole ainakaan sankoin joukoin tullut.


Jassoo. Tuskin näitä MultiWAN-konfiksia ihmisillä käytössä on kovinkaan paljon eli selittänee vikailmoitusten vähäisyyden.

 

No minulla sellainen konfis on ja olisi suotavaa , että pääsisin sillä Omille sivuilleni vai pitääkö minun sanoa irti palveluni Telialla. Muiden operaattoreiden sivujen kanssa MultiWAN toimii moitteetta.

Vastaa
0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 348 kpl

9/24

Todennäköisesti ei kuitenkaan niin yleisestä palvelusta ole vielä kyse eli varmasti selittää nuiden vikailmoitusten vähyyttä varmasti.

 

Sain tuohon nyt faktaa tiskiin eli Omat Sivut-palvelussa on sääntö että kirjautuminen pitää tapahtua samasta IP-osoitteesta, tässä tapauksessa MultiWAN kuormanjako estää käytön koska kiinteän verkon ja mobiilikaistan liikenne tulee eri IP-osoitteista. Kehitysputkella tulevaisuudessa tämä huomioitu mutta ei todennäköisesti ehdi tälle vuodelle vielä käyttöön.

 

Ratkaisuja mitä tässä voi käyttää tällä hetkellä ovat

- Ottaa multiwan / load balancing ominaisuuden pois päältä (mitä oletkin jo kokeillut )

- Mikäli mahdollista laitteen hallinnasta, configuroi sääntö että Telia.fi sivustolla on käytössä ainoastaan vain yksi Wan-interface.

- VPN-ratkaisu mikä piilottaa liikenteen yhden IPn taakse --> Esim. Freedome.

 

Vastaa
Highlighted

Konkari
Viestejä 710 kpl

10/24

Jokseenkin surkuhupaisaa on, että ip-osoitteen vaihtuminen haittaa nimenomaisesti matkaviestinpalveluita tarjoavan yrityksen asiakasportaalin käyttöä.

 

Eikös tämä sama vika aiheuta ongelmia myös silloin, kun esimerkiksi tabletin käyttäjä siirtyy langattomasta lähiverkosta matkaviestinverkkoon tai päinvastoin?

 

Minusta myös tuntuu, ettei tämä ole ollut aina rikki. Otin chatillä yhteyttä 20.06.2017. Liittymään tehty muutos katkaisi yhteyden ja ip vaihtui, mutta chat sai otettua kesken jääneestä istunnosta kiinni.

 

Ip-osoitteen vaihtuminen aiheutti kyllä pientä sekoilua. Omilta Sivuilta huomasin, että minulle oli muodostunut myös haamu-chat toisen asiakaspalvelijan kanssa. Omien Sivujen perusteella hänelle on mennyt yksi asiakaspalvelija № 1 tarkoitettu kommenttini, mutta ei muuta. Asiakaspalvelija № 2 kommentit eivät koskaan tulleet näkyviin minulle itse chatin aikana.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.