Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 66711
Kirjoituksia 180100

Telia Finance luottorajan nostaminen



Telia Finance luottorajan nostaminen

Kyselija898
Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

Telia Finance luottorajan nostaminen

1/11

Tilasin laitteen joka maksoi alle 500e ja laitoin luottorajaksi 500e koska en tajunnut että jos aion tilata muutakin osissa niin en saa tilattua. Eli saako luottorajaa nostettua jostakin vai pitääkö maksaa ensin tämä entinen pois? 

 

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.

Vastaa
0 tykkäystä
10 vastausta

kiisseli67
Lady
Lady
Viestejä 3 502 kpl

2/11

Hei @Kyselija898 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Täältä löydät tietoa Telia Rahoituksesta : https://www.telia.fi/asiakastuki/palvelut/rahoitus/usein-kysytyt-kysymykset

Vastaa

tilasto
Kunniajäsen
Viestejä 1 363 kpl

3/11

Eli käytännössä seuraavan ostoksen yhteydessä jos/kun nykyinen luottoraja ei riitä voi hakea suurempaa luottorajaa. Se myönnetäänkö haettua suurempaa luottorajaa, onkin sitten aivan toinen asia..

Vastaa

Dimppa007
Uusi keskustelija
Viestejä 15 kpl

4/11

Terve. Tein saman virheen luottorajan kanssa. Jäi sitten seuraavalla kerralla televisio ostamatta.

Vastaa
0 tykkäystä

SannaMKoo
Moderaattori
Viestejä 561 kpl

5/11

@Dimppa007  kirjoitti:

Terve. Tein saman virheen luottorajan kanssa. Jäi sitten seuraavalla kerralla televisio ostamatta.


Jos ostokset eivät mahdu aiemmin myönnettyyn luottorajaan, niin uuden oston yhteydessä luottorajaa voi mahdollisuuksien mukaan nostaa. Tähän tulee ihan oma sivunsa, kun etenet ostoskorista kassalle Hymiö Onnellinen 

 

Tuossa @kiisseli67 linkkaamassa sivussa olikin juuri tuosta luottorajasta, ja miten se myönnetään:

 

"Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun teet luotto-ostoksia ensimmäistä kertaa ja sitä myös päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan."

Vastaa

Mackeboy
Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

6/11

Telian luottorajan nostaminen ei onnistu edes soittamalla asiakaspalveluun, vaikka kaikki luottotiedot olisivat kunnossa. Ratkaisun tekee kuullemma tekoäly. Asiakaspalveun heput eivät pysty edes nostamaan luottorajaa tilapäisesti vaikka 500 eurolla pyydettäessä. Jäi laitteet ostamatta - vaihdan yrityksen sekä omat laite ostot Elisalle, jossa asiaan pystyvät vaikuttamaan ihmiset....

Vastaa
0 tykkäystä

AaTanja
Moderaattori
Viestejä 337 kpl

7/11

@Mackeboy  kirjoitti:

Telian luottorajan nostaminen ei onnistu edes soittamalla asiakaspalveluun, vaikka kaikki luottotiedot olisivat kunnossa. Ratkaisun tekee kuullemma tekoäly. Asiakaspalveun heput eivät pysty edes nostamaan luottorajaa tilapäisesti vaikka 500 eurolla pyydettäessä. Jäi laitteet ostamatta - vaihdan yrityksen sekä omat laite ostot Elisalle, jossa asiaan pystyvät vaikuttamaan ihmiset....


Moikka @Mackeboy ja tervetuloa Yhteisöön! Kiva, kun löysit tänne 😁 Täällä usein löytää vastauksen mieltä askarruttavaan kysymykseen ja paljon muutakin luettavaa. 

 

Luottorajaa voi nostaa uuden oston yhteydessä. Automaattinen luottotarkistus ei tosiaan käy Telian asiakaspalvelun kautta jo ihan senkin vuoksi, että kyseessä on luotto- ja finanssialan erillinen Telia Rahoitus -sopimus. Tässä lainaus ote suoraan sivuiltamme

 

"Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun teet luotto-ostoksia ensimmäistä kertaa ja sitä myös päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Luoton maksimimäärää ei voida korottaa järjestelmän antamaa suuremmaksi." 

 

 

Vastaa
0 tykkäystä

Soirija
Uusi keskustelija
Viestejä 23 kpl

8/11

@AaTanja  kirjoitti:

@Mackeboy  kirjoitti:

Telian luottorajan nostaminen ei onnistu edes soittamalla asiakaspalveluun, vaikka kaikki luottotiedot olisivat kunnossa. Ratkaisun tekee kuullemma tekoäly. Asiakaspalveun heput eivät pysty edes nostamaan luottorajaa tilapäisesti vaikka 500 eurolla pyydettäessä. Jäi laitteet ostamatta - vaihdan yrityksen sekä omat laite ostot Elisalle, jossa asiaan pystyvät vaikuttamaan ihmiset....


Moikka @Mackeboy ja tervetuloa Yhteisöön! Kiva, kun löysit tänne 😁 Täällä usein löytää vastauksen mieltä askarruttavaan kysymykseen ja paljon muutakin luettavaa. 

 

Luottorajaa voi nostaa uuden oston yhteydessä. Automaattinen luottotarkistus ei tosiaan käy Telian asiakaspalvelun kautta jo ihan senkin vuoksi, että kyseessä on luotto- ja finanssialan erillinen Telia Rahoitus -sopimus. Tässä lainaus ote suoraan sivuiltamme

 

"Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun teet luotto-ostoksia ensimmäistä kertaa ja sitä myös päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Luoton maksimimäärää ei voida korottaa järjestelmän antamaa suuremmaksi." 

 

 


Telian "palvelu" tässä(kin) asiassa on niin umpisurkeaa, että Elisa kutsuu minuakin kahden kuukauden päästä. Siellä sentään tällaisetkin asiat kuulemani mukaan toimivat (ei aleta nillittää maksuhäiriöistä, jos yli 10v asiakkaana ollut ja AINA laskunsa ajallaan maksanut asiakas haluaisi nostaa luottorajaa 500€-> 1000€) eikä siellä ratkaisuja tee mikään tekoäly.  Luulin olevani arvokas ja arvostettu kanta-asiakas, mutta ilmeisesti olinkin vaan "luottoriski". Asia selvä. Eikä asiakaspalvelu "mahda asialle mitään". Noo, päätös on tehty, turha telialaisten moderaattorienkaan enää vaivautua mulle vastaamaan. Heippa vaan Telia 

Vastaa
0 tykkäystä

SannaMKoo
Moderaattori
Viestejä 561 kpl

9/11

@Soirija  kirjoitti:


Telian "palvelu" tässä(kin) asiassa on niin umpisurkeaa, että Elisa kutsuu minuakin kahden kuukauden päästä. Siellä sentään tällaisetkin asiat kuulemani mukaan toimivat (ei aleta nillittää maksuhäiriöistä, jos yli 10v asiakkaana ollut ja AINA laskunsa ajallaan maksanut asiakas haluaisi nostaa luottorajaa 500€-> 1000€) eikä siellä ratkaisuja tee mikään tekoäly.  Luulin olevani arvokas ja arvostettu kanta-asiakas, mutta ilmeisesti olinkin vaan "luottoriski". Asia selvä. Eikä asiakaspalvelu "mahda asialle mitään". Noo, päätös on tehty, turha telialaisten moderaattorienkaan enää vaivautua mulle vastaamaan. Heippa vaan Telia 


Haluan kuitenkin vielä vastailla sinulle, tämä jäi selkeästi harmittamaan ja ymmärrän sen. Tuon Telia Rahoituksen luottopäätöstä emme tosiaan pääse mitenkään pyörtämään, mutta se ei tarkoita ettetkö olisi meille tärkeä asiakas. Toisten operaattoreiden osalta voi tosiaan olla mahdollista, että luottotarkistus on toteutettu jollakin toisella tapaa, mutta meillä osamaksusopimus laitteista tehdään Telia Financen kanssa. Kyseessä on rahoitusyhtiö, jota valvoo finanssivalvonta. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio.

 

Miten itse henkilökohtaisesti tämän ajattelisin on, että tällä tavoin pystytään estämään esimerkiksi ylivelkaantuminen. Toki en väitä etteikö maksuhäiriömerkinnän omaavilta voisi löytyä maksukykyä, mutta tämä on kenties selkein keino tehdä rajaus. Siitähän on ollut paljon keskustelua kaikkialla, että ovatko maksuhäiriöt tällä hetkellä liian kauan voimassa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin päättäjillä on jopa ollut puheissa, että merkintä voisi jossain kohtaa poistua heti velkojen maksun jälkeen. Tällainen muutoshan vaikuttaisi koko tämänhetkiseen luotonmyöntöön, kun maksuhäiriö näkyisi vain siinä kohtaa, kun maksamattomia velkojakin on.

 

Mutta tosiaan, kaksipiippuinen juttu ja mieluusti pitäisimme sinut asiakkaanamme muiden palveluiden osalta jos suinkin mahdollista. 

Vastaa
0 tykkäystä

Soirija
Uusi keskustelija
Viestejä 23 kpl

10/11


@SannaMKoo  kirjoitti:

@Soirija  kirjoitti:


Telian "palvelu" tässä(kin) asiassa on niin umpisurkeaa, että Elisa kutsuu minuakin kahden kuukauden päästä. Siellä sentään tällaisetkin asiat kuulemani mukaan toimivat (ei aleta nillittää maksuhäiriöistä, jos yli 10v asiakkaana ollut ja AINA laskunsa ajallaan maksanut asiakas haluaisi nostaa luottorajaa 500€-> 1000€) eikä siellä ratkaisuja tee mikään tekoäly.  Luulin olevani arvokas ja arvostettu kanta-asiakas, mutta ilmeisesti olinkin vaan "luottoriski". Asia selvä. Eikä asiakaspalvelu "mahda asialle mitään". Noo, päätös on tehty, turha telialaisten moderaattorienkaan enää vaivautua mulle vastaamaan. Heippa vaan Telia 


Haluan kuitenkin vielä vastailla sinulle, tämä jäi selkeästi harmittamaan ja ymmärrän sen. Tuon Telia Rahoituksen luottopäätöstä emme tosiaan pääse mitenkään pyörtämään, mutta se ei tarkoita ettetkö olisi meille tärkeä asiakas. Toisten operaattoreiden osalta voi tosiaan olla mahdollista, että luottotarkistus on toteutettu jollakin toisella tapaa, mutta meillä osamaksusopimus laitteista tehdään Telia Financen kanssa. Kyseessä on rahoitusyhtiö, jota valvoo finanssivalvonta. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio.

 

Miten itse henkilökohtaisesti tämän ajattelisin on, että tällä tavoin pystytään estämään esimerkiksi ylivelkaantuminen. Toki en väitä etteikö maksuhäiriömerkinnän omaavilta voisi löytyä maksukykyä, mutta tämä on kenties selkein keino tehdä rajaus. Siitähän on ollut paljon keskustelua kaikkialla, että ovatko maksuhäiriöt tällä hetkellä liian kauan voimassa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin päättäjillä on jopa ollut puheissa, että merkintä voisi jossain kohtaa poistua heti velkojen maksun jälkeen. Tällainen muutoshan vaikuttaisi koko tämänhetkiseen luotonmyöntöön, kun maksuhäiriö näkyisi vain siinä kohtaa, kun maksamattomia velkojakin on.

 

Mutta tosiaan, kaksipiippuinen juttu ja mieluusti pitäisimme sinut asiakkaanamme muiden palveluiden osalta jos suinkin mahdollista. 




Haluan kuitenkin vielä vastailla sinulle, tämä jäi selkeästi harmittamaan ja ymmärrän sen. Tuon Telia Rahoituksen luottopäätöstä emme tosiaan pääse mitenkään pyörtämään, mutta se ei tarkoita ettetkö olisi meille tärkeä asiakas. Toisten operaattoreiden osalta voi tosiaan olla mahdollista, että luottotarkistus on toteutettu jollakin toisella tapaa, mutta meillä osamaksusopimus laitteista tehdään Telia Financen kanssa. Kyseessä on rahoitusyhtiö, jota valvoo finanssivalvonta. Finanssivalvonta edellyttää alan toimijoilta hyvää luotonmyöntöpolitiikkaa ja tähän sisältyy asiakkaalle tehtävä luottokelpoisuusarvio.

 

Miten itse henkilökohtaisesti tämän ajattelisin on, että tällä tavoin pystytään estämään esimerkiksi ylivelkaantuminen. Toki en väitä etteikö maksuhäiriömerkinnän omaavilta voisi löytyä maksukykyä, mutta tämä on kenties selkein keino tehdä rajaus. Siitähän on ollut paljon keskustelua kaikkialla, että ovatko maksuhäiriöt tällä hetkellä liian kauan voimassa. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin päättäjillä on jopa ollut puheissa, että merkintä voisi jossain kohtaa poistua heti velkojen maksun jälkeen. Tällainen muutoshan vaikuttaisi koko tämänhetkiseen luotonmyöntöön, kun maksuhäiriö näkyisi vain siinä kohtaa, kun maksamattomia velkojakin on.

 

Mutta tosiaan, kaksipiippuinen juttu ja mieluusti pitäisimme sinut asiakkaanamme muiden palveluiden osalta jos suinkin mahdollista. 


Tämä asiakkuus on tässä, sitä päätöstä ei enää pyörretä. Ehkä kannattaisi tuonne asiakaspalveluunnekin kertoa näitä "faktoja" tuosta Telia Financen asemasta, näin EHKÄ jopa joku kanta-asiakkaanne saattaisi ymmärtää tämän asian ajoissa, eikä vasta täällä palstalla. Aikamoista selittelyä nuo vastaukset muutenkin, lähinnä aiheuttavat myötähäpeää. Vai että velkaantuisin lisää jne. Ja että ihan Finanssivalvonta valvoo. Noo, ehkä kannattaisi sitten löysätä käytäntöjä tai rikkoa finanssivalvonnan höpöhöpö-ehtoja, jos haluatte pitää kaikista asiakkaistamme kiinni. PS. Tällä hetkellä olen itse täysin velaton ja vuositulot +50000€. Eli Elisa saa minusta mielestäni hyvän asiakkaan 😊👍

 

 

Edit AaTanja: lyhennetty lainausta.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.