Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JaKo08500
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telian matkapuhelin laskussa ei ole viivakoodia.

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eli kysymys on löytyykö Teliasta henkilöä joka voisi kertoa miksei Telian laskussa ole viivakoodia? 

Edit MinnaLN: siirretty ketju aihetta vastaavaan osioon.

28 vastausta
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1775 custom-general.kudos
  • 2257 custom-general.replies
  • 179 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JaKo08500@  kirjoitti:

Eli kysymys on löytyykö Teliasta henkilöä joka voisi kertoa miksei Telian laskussa ole viivakoodia? 


Huomenta @JaKo08500! Vastaus tähän kysymykseen löytyy tämän linkin takaa:

https://yhteiso.telia.fi/t5/Asiakkuus-Telia-tunnukset-telia/Uudet-laskutustavat-aiheuttavat-hammenny...

 

eli toive on kirjattu Telialle, mutta toistaiseksi ei ole mitään uutta tietoa asian etenemisestä.🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
JaKo08500
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Toinen asia joka ihmetyttää tässä viivakoodi asiassa että eikö Telian laskutuksella ole omaa asiakaspalvelua. Yleinen asiakaspalvelu pahoittelee ettei tiedä mitään ja puhelinvaihde ei pysty yhdistämään laskutukseen vaa siihen tietämättömän asiakaspalveluun. Kummassakaan ei voida ottaa soitto/sähköposti pyyntiä. 

SINAD
Konkari ☆
  • 511 custom-general.kudos
  • 1123 custom-general.replies
  • 36 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sain vielä sähköpostin kautta linkit PDF-laskuihin joissa on viivakoodi. Samat laskut on myös minun telian kautta PDF:nä, mutta näissä ei ole viivakoodeja, muutenkin ihan kämäsen näköisiä verrattuna vanhoihin. Miksi ihmeessä laskun formaatti on pitänyt ryssiä tällaiseksi? Kyllä viivakoodi pitää ehdottomasti olla, maksan käytännössä kaikki laskut niistä.

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 136 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@JaKo08500@  kirjoitti:

Toinen asia joka ihmetyttää tässä viivakoodi asiassa että eikö Telian laskutuksella ole omaa asiakaspalvelua. Yleinen asiakaspalvelu pahoittelee ettei tiedä mitään ja puhelinvaihde ei pysty yhdistämään laskutukseen vaa siihen tietämättömän asiakaspalveluun. Kummassakaan ei voida ottaa soitto/sähköposti pyyntiä. 


Meidän kuluttaja-asiakaspalvelu hoitaa myös laskutukseen liittyvät yhteydenotot ja siellä on tarkoitus hoitaa asia kuin asia kerralla maaliin. Jos jokin juttu jäi vielä auki kannattaa olla uudemman kerran meidän asiakaspalveluumme yhteydessä. Meillä on nämä määrätyt yhteydenottotavat asiakaspalveluun, eikä niihin kuulu soittopyyntö tai sähköpostia. Vaan toki, jos se laskuasia on sellainen jota voi pohtia vaikka täällä Yhteisössä ihan yleisellä tasolla niin kysy pois!

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wiikari
Vakiokalustoa
  • 22 custom-general.kudos
  • 76 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tähän samaan olen törmännyt. Fontti on muuttunut niin pieneksi että saa suurennuslasilla katsella. Ja viivakoodi puuttuu. Ja miksi Telialla ole mahdollisuutta valita tekstiviesti huomautusta kun lasku on muodostettu. Nyt käytän Kivraa, joka on kanssa yks.. sanonko mikä. Ymmärrän että sähköpostilaskut siirtyivät historiaan, mutta ei sentään kivikaudelle kannata mennä. Ja ei, e-lasku ei tule kysymykseen. Haluan itse valita mistä pankista maksan laskut milloinkin. Ai niin, ja jos haluaa tulostaa vain ensimmäisen sivun niin edes viitenumero ei mahdu ensimmäiselle sivulle. Ja asetukset printterissä on olleet jo udeamman vuoden samat....

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 137 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Wiikari  kirjoitti:

Tähän samaan olen törmännyt. Fontti on muuttunut niin pieneksi että saa suurennuslasilla katsella. Ja viivakoodi puuttuu. Ja miksi Telialla ole mahdollisuutta valita tekstiviesti huomautusta kun lasku on muodostettu. Nyt käytän Kivraa, joka on kanssa yks.. sanonko mikä. Ymmärrän että sähköpostilaskut siirtyivät historiaan, mutta ei sentään kivikaudelle kannata mennä. Ja ei, e-lasku ei tule kysymykseen. Haluan itse valita mistä pankista maksan laskut milloinkin. Ai niin, ja jos haluaa tulostaa vain ensimmäisen sivun niin edes viitenumero ei mahdu ensimmäiselle sivulle. Ja asetukset printterissä on olleet jo udeamman vuoden samat....


Kiitos palautteestasi. Tosiaan tuo toive viivakoodin lisäyksestä laskulle on viety meillä aikaisemmin eteenpäin. Toivotaan, että se saadaan lisättyä. 🙂

 

Mitä tulee tuohon tekstiviesti-ilmoitukseen, niin jos laskutustavaksi on valittu Lasku Minun Teliaan, lähtee tekstiviesti saapuneesta laskusta ilmoittamaasi yhteysnumeroon. Myös niissä tapauksissa, jos eräpäivä on ehtinyt umpeutua, lähtee muistutus laskun maksamisesta tekstiviestillä. Laskut löytyvät ja ne voi maksaa ottamalla käyttöön Minun Telia -sovelluksen tai kirjautumalla Minun Teliaan osoitteessa www.telia.fi/kirjaudu.

| Telia Yhteisön moderaattori |
SINAD
Konkari ☆
  • 511 custom-general.kudos
  • 1123 custom-general.replies
  • 36 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Mitään edistystä viivakoodiasiassa? Just pistin pinkan laskuja maksuun, muut laitettu sekunnissa sisään mutta sitten Telian laskun kohdalla alkaa *******inmoinen näppäily. Oikein tuntee, miten tehokkaasti etenevä prosessi pysähtyy kuin seinään. Olette myös ainoa tietämäni taho suomessa, joka ei kykene laittamaan laskuihinsa viivakoodeja! Ja ne muut tahot ovat jopa pieniä paikallisia harrastajayhdistyksiä, joissa on muutama kymmenen jäsentä ja joista tulee paperilaskuja. Teillä taitaa olla kuitenkin ainakin 6-numeroinen määrä asiakkaita, joten jännää ettei tämän kokoinen firma kykene samaan kuin pieni harrastajayhdistys.

 

Laajakaistalasku tuli edelleen kunnollisella tavalla sähköposti-ilmoituksen kautta ja siinä laskussa on viivakoodi. Sensijaan matkapuhelinpuolella ei. Samaan aikaan esimerkiksi Elisa lähettää laskun jopa sähköpostin liitteenä, kun taas Telia ei halua laittaa edes linkkiä laskuun sähköpostin kautta. Nyt tulee pelkästään puhelimeen ilmoitusviesti, joka menee tosi herkästi ohi kun on lähdössä jonnekin ja ottaa puhelimen mukaan ja sitten siinä on joku viesti, johon ei sillä hetkellä ehdi reagoida. Tämän takia olisi tosi olennaista saada kaikki ilmoitukset sähköpostiin, jolloin ne eivät katoa minnekään ja ovat siinä nenän edessä juuri silloin, kun asioita on aikaa hoitaa.

 

En usko mihinkään tietoturvahöpötykseen niin kauan kun toinen iso operaattori pystyy edelleen lähettämään laskut oikealla tavalla.

 

Kaikilla ihmisillä (kuten mulla) ei riitä aika eikä mielenkiinto kirjautua miljoonaan eri palveluun hoitamaan laskuja ja maksamaan niitä ihan erikseen jokaista. Siten niitä maksetaan isompi määrä kerralla, hoitaen esim. kuukauden ajalta laskut kerralla. Haluan myös pitää kontrollin siitä mitä maksan, joten en laita tällaisia laskuja pankkiin automaattiseksi ja vielä vähemmän haluan leikkiä puhelimella näitä asioita.

 

Jos ongelma koskisi ainoastaan matkapuhelinlaskua niin periaatteessa tuon saisi kuntoon vaihtamalla ne liittymät toiselle operaattorille. Mutta käsittääkseni sama typeryys on tulossa myös laajakaistapuolelle joten ei taida olla muuta tehtävissä kuin odottaa korjausta.

 

Joten.. hopi hopi!

MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 136 custom-general.kudos
  • 498 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@SINAD  kirjoitti:

Mitään edistystä viivakoodiasiassa? Just pistin pinkan laskuja maksuun, muut laitettu sekunnissa sisään mutta sitten Telian laskun kohdalla alkaa *******inmoinen näppäily. Oikein tuntee, miten tehokkaasti etenevä prosessi pysähtyy kuin seinään. Olette myös ainoa tietämäni taho suomessa, joka ei kykene laittamaan laskuihinsa viivakoodeja! Ja ne muut tahot ovat jopa pieniä paikallisia harrastajayhdistyksiä, joissa on muutama kymmenen jäsentä ja joista tulee paperilaskuja. Teillä taitaa olla kuitenkin ainakin 6-numeroinen määrä asiakkaita, joten jännää ettei tämän kokoinen firma kykene samaan kuin pieni harrastajayhdistys.


Kiitos palautteesta, viedään lisää viestiä ja painetta tästä viivakoodin uupumisesta. Minun Telian pdf-muotoisessa laskussa ei ole vieläkään viivakoodia, mutta sen tulisi löytyä esimerkiksi verkkopankkiin menevästä versiosta ja paperilaskusta.

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

SINAD
Konkari ☆
  • 511 custom-general.kudos
  • 1123 custom-general.replies
  • 36 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Laskuissa ei ole vieläkään viivakoodeja. Saadaankohan tätä koskaan korjattua?

 

Edit MinnaLN: siirretty viesti aiheeseen liittyvään ketjuun.