Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 6013 custom-general.kudos
  • 5701 custom-general.replies
  • 45 custom-general.solutions

Uudistimme laiteverkkokaupan, kerro mitä tykkäät

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuvankaappaus uudistetusta laitekaupasta https://www.telia.fi/kauppaKuvankaappaus uudistetusta laitekaupasta https://www.telia.fi/kauppa

 

Halusimme parantaa laitekaupan käytettävyyttä, erityisesti mobiililaitteella. Uudistettu laitekauppa toimii myös aiempaa nopeammin.

 

Etusivulta löydät uuden laiteryhmien kategorisoinnin. Voit edetä sieltä myös haun kautta eteenpäin:

 

Laitekaupan uudistettu kategorisointi sekä hakuLaitekaupan uudistettu kategorisointi sekä haku

 

Teimme muutoksen siihen, miten esitämme saman laitemallin eri versiot. Tämän kirjoituksen aivan ylinnä on kuvankaappaus näkymästä, joka listaa eri puhelimia. Tuossa näkymässä jos valitset esimerkiksi iPhone 13 niin aukevasta näkymästä pääset seuraavaksi valitsemaan eri värivaihtojen ja muistikokojen väliltä:

 

Värin ja muistikoon valinta on aiempaa helpompaaVärin ja muistikoon valinta on aiempaa helpompaa

 

 

Pääset ostamaan uudistetusta laitekaupasta melkein kaikki laitteet. Ainoastaan niin sanotut kytkyt, joissa liittymä ja laite tulee edulliseen pakettihintaan, ne löytyvät edelleen meidän vanhasta laitekaupasta.

 

Käyhän testaamassa osoitteessa https://www.telia.fi/kauppa ja kerro, miltä uudistus vaikuttaa. Kuten aina niin sana on vapaa, otamme kaikki kommentit ja parannusehdotukset mielellämme vastaan 🙂

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti vastasi kysymykseesi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Yhteisössä kerätään nyt pisteitä - voit voittaa palkinnon!

27 vastausta
Vilpurni
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 4 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tällä kannalla itsekin olen. Kovin vaan tehty hankalaksi millään tavalla saada yhteyttä.

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 893 custom-general.kudos
  • 1329 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Vilpurni  kirjoitti:

Tällä kannalla itsekin olen. Kovin vaan tehty hankalaksi millään tavalla saada yhteyttä.


Laitoin tästäkin kyselyä eteenpäin onko alennusta mahdollista tarjota jotenkin vielä jälkikäteen, joten palataan asiaan myöhemmin. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
ristokoo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hieno kauppa ja tuotteet on helppo löytää. Hieman asiointia hillitsee se, ettei tilausta pysty maksamaan erissä. Ainakaan meidän perheessä siis.

 

Olisin tilannut Lenovon pelikoneen 24 tai 36 kk maksuajalla, mutta se tyssäsi ilmoitukseen ettei minulle voi myöntää luottoa. Pyysin vaimoa tilaamaan, mutta sama ilmoitus tuli hänellekin. Kummankin luottotiedot ovat kunnossa, joten Telian tyly ilmoitus hieman ihmetytti.

 

Tilattiin sitten sama kone samaan hintaan 36 kk maksuajalla Elisan kaupasta. Ehkä Telialla vain menee liian hyvin?

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 893 custom-general.kudos
  • 1329 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ristokoo  kirjoitti:

Hieno kauppa ja tuotteet on helppo löytää. Hieman asiointia hillitsee se, ettei tilausta pysty maksamaan erissä. Ainakaan meidän perheessä siis.

 

Olisin tilannut Lenovon pelikoneen 24 tai 36 kk maksuajalla, mutta se tyssäsi ilmoitukseen ettei minulle voi myöntää luottoa. Pyysin vaimoa tilaamaan, mutta sama ilmoitus tuli hänellekin. Kummankin luottotiedot ovat kunnossa, joten Telian tyly ilmoitus hieman ihmetytti.

 

Tilattiin sitten sama kone samaan hintaan 36 kk maksuajalla Elisan kaupasta. Ehkä Telialla vain menee liian hyvin?


Hei @ristokoo ja tervetuloa Yhteisöön! Hienoa että löysit tiesi tänne. Kerrotko vielä minkä mallin Lenovo oli kyseessä niin ilmoittelen tästä eteenpäin? Voidaan katsoa onko tietyn mallin kohdalla esimerkiksi joku häiriötilanne osamaksua valittaessa. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
ristokoo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

https://www.telia.fi/kauppa/tuote/lenovo-legion-t7-34imz5/90q90094mw

 

Eipä tuo vaikuta häiriöltä, pikemminkin poliittiselta valinnalta. Palveluun tunnistaudutaan, ja vastaukseksi tulee:  "Valitettavasti emme voi tarjota sinulle luottoa." Telian algoritmi päättelee siis, ettei meille kannata luotolla myydä. Eikä näköjään käteiselläkään myydä, siitä on oikein ilmoitus bannerissa: "Verkkopankkimaksu on toistaiseksi pois käytöstä." 😄

 

Olisi kiva tietää, onko kyse henkilökohtaisesta ongelmasta vai siitä, ettei osamaksua todellisuudessa myönnetä tuolle tuotteelle. Onko joku onnistuneesti ostanut 3000 euron hintaluokasta osamaksulla, ja minkälaiset vaatimukset sille on? No, onneksi on muita palveluntarjoajia.

 

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 893 custom-general.kudos
  • 1329 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ristokoo  kirjoitti:

https://www.telia.fi/kauppa/tuote/lenovo-legion-t7-34imz5/90q90094mw

 

Eipä tuo vaikuta häiriöltä, pikemminkin poliittiselta valinnalta. Palveluun tunnistaudutaan, ja vastaukseksi tulee:  "Valitettavasti emme voi tarjota sinulle luottoa." Telian algoritmi päättelee siis, ettei meille kannata luotolla myydä. Eikä näköjään käteiselläkään myydä, siitä on oikein ilmoitus bannerissa: "Verkkopankkimaksu on toistaiseksi pois käytöstä." 😄

 

Olisi kiva tietää, onko kyse henkilökohtaisesta ongelmasta vai siitä, ettei osamaksua todellisuudessa myönnetä tuolle tuotteelle. Onko joku onnistuneesti ostanut 3000 euron hintaluokasta osamaksulla, ja minkälaiset vaatimukset sille on? No, onneksi on muita palveluntarjoajia.

 


Kiitos täsmennyksestä. Verkkopankkimaksu on tosiaan toistaiseksi poissa käytöstä, mutta se pyritään saamaan osaksi uutta verkkokauppaa niin pian kuin mahdollista.

Sellainen tuli mieleen että onko sinulla tai vaimolla aiempia ostoksia, jotka on tehty Telia Rahoituksen kautta? Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Jos luottomäärästä osa on jo käytetty aiemmin, saattaa tilaus siinä tapauksessa stopata kun jäljellä olevaan luottoa ei ole enää niin paljon jäljellä kun uusi ostos vaatii. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
ristokoo
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Minulla on pari sataa euroa, eikä vanhoja hankintoja varten otettu tonnin raja toki riitä tuohon koneeseen. Vaimolla ei, eikä hän ole aikaisemmin asioinut Telian kaupassa. Minä en siis pysty nostamaan luottorajaani, eikä puolisolle myönnetä sopimusta lainkaan. Kuten sanoin, hyvä että valinnanvaraa on.

 

Luottotietojen ja maksukyvyn kanssa Telian arviointialgoritmilla ei näytä olevan tekemistä. Olisi siis kiva tietää, mitkä ovat vaatimukset asiakkaille (en toki oikeasti odota, että ne kerrottaisiin).

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 893 custom-general.kudos
  • 1329 custom-general.replies
  • 85 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@ristokoo  kirjoitti:

Luottotietojen ja maksukyvyn kanssa Telian arviointialgoritmilla ei näytä olevan tekemistä. Olisi siis kiva tietää, mitkä ovat vaatimukset asiakkaille (en toki oikeasti odota, että ne kerrottaisiin).


Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun luotto-ostoksia tehdään ensimmäistä kertaa ja sitä myös päivitetään ajoittain. Kuten aiemmin tuossa mainitsinkin niin jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Mikäli haluat tarkastuspyynnön saamastasi luottopäätöksestä tai luottorajasta, onnistuu se omakätisesti allekirjoitetulla kirjallisella pyynnöllä. Lomake siis täytetään ja lähetetään siinä olevaan osoitteeseen. Tuolla tavalla saat tietää tarkemmat perustelut omalta kohdaltasi. Ja toki jos vaimosi haluaa myös tietää tarkemman syyn niin ehdottomasti suosittelen lomakkeen täyttämistä.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä että tilaus on jotain kautta onnistunut. Toivottavasti tuo verkkopankkimaksukin saadaan pian toimintaan, niin ei tarvitse kaikkia ostoksia välttämättä luoton kautta kierrättää. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More