Skip to main content

Olen ollut melko tyytyväinen Telian asiakas jo n.15 vuotta, mutta nyt asiakkuus on koetuksella. Maksan lähes 200 euroa kuukaudessa kaikista Telian palveluista, ja nyt kesäkuussa-21 laskuuni oli lisätty ylimäärinen 219 euron maksu joka oli virhe Telialta ja aiheeton. Kun soitin asiaksapalveluun niin sieltä todettiin se myös ja pyydettiin vain vähentää tuo summa laskusta ja niin myös tein. Noin viikon perästä tuli sitten postitse kotiin karhulasku tästä ja taas jonottamaan puhelimeen pääsyä asiakaspalveluun ja taas tyttö sanoi että kaikki on ok ja lasku aiheeton hän vahvistaa sen. Meni taas viikon päivät ja sitten kilahti puhelimeen Telialta tekstiviesti että teillä on avoin maksamaton lasku joka on HETI maksettava tai kaikki Telia yhteydet katkaistaan..... ja taas puhelimeen selvittää asiaa eikä enää niin kohteliaasti, mutta nyt vastasi mies joka oli ymmällään asiasta lupasi soittaa takaisin hetken perästä ja niin soittikin. Hän sanoi että tuon suuruinen "lasku" täytyy heidän hyväksyttää paperilla pomolla (digiaikaan) ja hän tekee sen ja vie sitten hänelle. Sovittiin että hän soittaa ja varmistaa minulle kun pomo on sen allekirjoittanut. Kolmen päivän kuluttua hän lähetti tekstiviestin että paperi on edelleen pomon pöydällä ilman allekirjoitusta. Missähän se pomo seikkailee kun ei ole kolmeen päivään käynyt työpöytänsä ääressä? Kiusanteoltahan tämä Telialta tuntuu, ei tätä muuksi voi kutsua, ja nyt odotankin jännittyneenä kumpi ehtii ensin, pomo työpöytänsä ääreen vai katkeeko yhteydet. Jos katkee niin niitä ei tarvitse Telian enää avatakkaan....käännyn sitten muiden palveluntarjoajien puoleen. Halusin tämän vain kirjoittaa sen vuoksi nyt kun vielä yhteydet Teliaan on, jatkosta kun en tiedä.



 



Edit HannaSu: täsmennetty otsikkoa hieman, ja tehty tästä aloituksesta uusi viestiketju.


@Kari2015  kirjoitti:


Olen ollut melko tyytyväinen Telian asiakas jo n.15 vuotta, mutta nyt asiakkuus on koetuksella. Maksan lähes 200 euroa kuukaudessa kaikista Telian palveluista, ja nyt kesäkuussa-21 laskuuni oli lisätty ylimäärinen 219 euron maksu joka oli virhe Telialta ja aiheeton. Kun soitin asiaksapalveluun niin sieltä todettiin se myös ja pyydettiin vain vähentää tuo summa laskusta ja niin myös tein. Noin viikon perästä tuli sitten postitse kotiin karhulasku tästä ja taas jonottamaan puhelimeen pääsyä asiakaspalveluun ja taas tyttö sanoi että kaikki on ok ja lasku aiheeton hän vahvistaa sen. Meni taas viikon päivät ja sitten kilahti puhelimeen Telialta tekstiviesti että teillä on avoin maksamaton lasku joka on HETI maksettava tai kaikki Telia yhteydet katkaistaan..... ja taas puhelimeen selvittää asiaa eikä enää niin kohteliaasti, mutta nyt vastasi mies joka oli ymmällään asiasta lupasi soittaa takaisin hetken perästä ja niin soittikin. Hän sanoi että tuon suuruinen "lasku" täytyy heidän hyväksyttää paperilla pomolla (digiaikaan) ja hän tekee sen ja vie sitten hänelle. Sovittiin että hän soittaa ja varmistaa minulle kun pomo on sen allekirjoittanut. Kolmen päivän kuluttua hän lähetti tekstiviestin että paperi on edelleen pomon pöydällä ilman allekirjoitusta. Missähän se pomo seikkailee kun ei ole kolmeen päivään käynyt työpöytänsä ääressä? Kiusanteoltahan tämä Telialta tuntuu, ei tätä muuksi voi kutsua, ja nyt odotankin jännittyneenä kumpi ehtii ensin, pomo työpöytänsä ääreen vai katkeeko yhteydet. Jos katkee niin niitä ei tarvitse Telian enää avatakkaan....käännyn sitten muiden palveluntarjoajien puoleen. Halusin tämän vain kirjoittaa sen vuoksi nyt kun vielä yhteydet Teliaan on, jatkosta kun en tiedä.






Ikävä kuulla, että olet joutunut selvitellä asiaa useampaan otteeseen. Pahoittelut omasta puolestani tästä. Asiakaspalvelun kautta tietyn summan ylittäviin hyvityksiin tarvitaan hyväksyntä ylempää. Korjaan kuitenkin sen verran, että paperisena tuo ei kylläkään tapahdu. Hyvityksen läpi menemisessä saattaa kyllä mennä muutama päivä. Sinun tilanteessasi palveluiden ei pitäisi mennä kiinni, kun tämä johtuu selvittelyiden venähtämisestä. Uskon, että yhteyden ottaminen alkaa turhauttaa, mutta suosittelisin sinua vielä varmistamaan asiakaspalvelustamme kertaalleen, että palvelusi pysyvät auki. Chat-asiakaspalvelumme on auki 24/7 ja se löytyy Telia.fi sivulta, kun kirjaudut Minun Teliaan.


Paperisena asiakaspalvelun henkilö sanoi tuon pyynnön tehneensä, vaikka asiani olisi hyvin yksinkertainen korjata, niin jokaisella asiakaspalvelussa on teillä eri näkemys miten se hoidetaan ja kukaan ei ole osannut hoitaa sitä oikein. Enkä ala enää soittelee asiasta johon te olette syyllinen, jos katkaisette yhteydet niin minulla on selvä Plan B. saatte silloin pitää tunkkinne.


Tuote ja vastapuoli



Tuote tai asia: Maksu-tv Kanavapaketti






Tuotemerkki: V sport + C More Sport






Tuotteen malli: Maksukanava






Vastapuoli: Telia Finland Oyj






Ostopaikka: Helsinki






Perusteeton lasku



Laskussa on virhe






Tietoja perusteettomasta laskusta



Laskun summa: 219,88






Laskun perusteettoman osan summa: 219,88






Laskun numero: 143048959






Virhe havaittu: 10.06.2021






Vaatimus perusteettomasta laskutuksesta


Kuvaus



Tapauksen kuvaus: Sain 10.6.2021 219,88 euron laskun Telialta josta soitin Telian asiakaspalveluun jossa yhdessä todettiin lasku aihettomaksi, mutta 28.6.2021 tuli postitse asiasta Maksukehoitus josta soitin taas Telian asiakaspalveluun ja sieltä luvattiin taas hoitaa asia kuntoon. 13.7.2021 sain Telialta tekstiviestin jossa uhatiin internetliittymän sulkemisella jos ko. summaa ei makseta....ja taas soittamaan Telialle asiasta jossa nyt kerrottiin että summa on sen verran iso että sen perumiseen täytyy saada esimiehen hyväksyntä ja hän hyväksyttää sen ja kaikki on ok. 29.7.2021 Tuli Sergel perinnästä sitten Maksuvaatimus 245,82€. Soitin Telialle josta taas kerran luvattiin asia hoitaa, mutta enää en usko noihin lupauksiin vaan reklamaatio ja asian riittauttaminen on ainoa joka voi auttaa. Tämä on kiitos 15 vuoden asiakkuudesta Telialla.






Yhteystiedot



Nimi: xxxx






Osoite: xxxx






Postinumero: xxxx






Postitoimipaikka: xxxx






Sähköposti: xxxx






Puhelinnumero: xxxx






Odotan vastaustanne kahden viikon kuluessa. Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.



 



 



Edit HannaSu: poistettu yhteystiedot



@Kari2015  kirjoitti:


Tuote ja vastapuoli



Tuote tai asia: Maksu-tv Kanavapaketti






Tuotemerkki: V sport + C More Sport






Tuotteen malli: Maksukanava






Vastapuoli: Telia Finland Oyj






Ostopaikka: Helsinki






Perusteeton lasku



Laskussa on virhe






Tietoja perusteettomasta laskusta



Laskun summa: 219,88






Laskun perusteettoman osan summa: 219,88






Laskun numero: 143048959






Virhe havaittu: 10.06.2021






Vaatimus perusteettomasta laskutuksesta


Kuvaus



Tapauksen kuvaus: Sain 10.6.2021 219,88 euron laskun Telialta josta soitin Telian asiakaspalveluun jossa yhdessä todettiin lasku aihettomaksi, mutta 28.6.2021 tuli postitse asiasta Maksukehoitus josta soitin taas Telian asiakaspalveluun ja sieltä luvattiin taas hoitaa asia kuntoon. 13.7.2021 sain Telialta tekstiviestin jossa uhatiin internetliittymän sulkemisella jos ko. summaa ei makseta....ja taas soittamaan Telialle asiasta jossa nyt kerrottiin että summa on sen verran iso että sen perumiseen täytyy saada esimiehen hyväksyntä ja hän hyväksyttää sen ja kaikki on ok. 29.7.2021 Tuli Sergel perinnästä sitten Maksuvaatimus 245,82€. Soitin Telialle josta taas kerran luvattiin asia hoitaa, mutta enää en usko noihin lupauksiin vaan reklamaatio ja asian riittauttaminen on ainoa joka voi auttaa. Tämä on kiitos 15 vuoden asiakkuudesta Telialla.






Yhteystiedot



Nimi: xxxx






Osoite: xxxx






Postinumero: xxxx






Postitoimipaikka: xxxx






Sähköposti: xxxx






Puhelinnumero: xxxx






Odotan vastaustanne kahden viikon kuluessa. Sen jälkeen minulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan.



 



 



Edit HannaSu: poistettu yhteystiedot






Selkeästi asian hoito ei ole sujunut mallikkaasti – näin ei missään nimessä pitäisi olla. Vilpittömät pahoittelut myös minunkin puolestani, että tämän selvittäminen on vaatinut sinulta useamman yhteydenoton. Asiakas- ja liittymätietojen tarkastelu tässä tilanteessa olisi nyt välttämätöntä, jotta sinulle saadaan selvyys tähän laskuasiaan. Täällä Yhteisössä emme käsittele asiakastietoja, mutta voit reklamoida meille asiasta mitä tahansa asiakaspalvelukanavaamme pitkin.


Vastaa